Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3446
Bestillte 2 sofaer for over 4mnd. siden gjennom en side i england som heter privatefloor.com men har ikke mottatt de enda , betalte over 12.000 kr ... ikke har dem svart på mailen jeg sendte heller for 2 uker siden ang. min ordre , hvordan kan jeg anmelde dette ? hørte det var noen norske regler som sier at hvis du handler med kredittkort vil du få tilbake pengene fra kort utsenderen / banken din etter finansavtaleloven § 54 b til å få refundert pengene fra banken dersom varen ikke blir levert.

stemmer det ? problemet mitt i dette tilfelle er at jeg har brukt vanlig visa bank kort .... , og det går vel ikke in under det som kalles for "kredittkort" ?

uansett har jeg sutte uten møbler i 4mndr. og 12.000 kr mindre på konto lenge nok nå...

hjelp!
Tja så vidt jeg vet er det lite du kan gjøre. Siden du brukte Visa kortet så får du ikke penga refundert. Du kan jo anmelde og forsøke å få pengene igjen på den måten men i realiteten så er det nok liten sjanse. Før du får et rettskraftig krav så er vel butikken konk.
Det er feil frtoretang, så lenge visa-delen av kortet er brukt, dekkes man av samme garanti som de med kredittkort.

Registrer en klage i nettbanken din eller på hjemmesiden til banken din, spørs litt hvilken bank du har.
Uvaksinert 👍
Sitat av ScoopeX Vis innlegg
Det er feil frtoretang, så lenge visa-delen av kortet er brukt, dekkes man av samme garanti som de med kredittkort.

Registrer en klage i nettbanken din eller på hjemmesiden til banken din, spørs litt hvilken bank du har.
Vis hele sitatet...
Jepp :-)
http://www.dinside.no/824313/visa-har-egne-garantier

http://www.scamadviser.com/check-web...ivatefloor.com
Sist endret av daffe; 26. juni 2015 kl. 07:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Alltid lurt å gjøre litt research når man bestemmer seg for å handle fra en side man ikke har handlet fra før.
Et kjapt søk på privatefloor.com reviews og privatefloor.com legit or scam viser i hvertfall at du ikke er den eneste som er misfornøyd!

"I wish I had read all the negative reviews about Private floor before I placed my order.
They are here with good reason! feel cheated, let down and robbed - I paid this people £231 over four months ago and now I will have to go through the process of trying to recover my money from my bank as Private floor doesn't seem to have any intention of doing anything about it.
PLEASE BE AWARE OF THEM!!! "
"https://no.trustpilot.com/review/privatefloor.com

Når man mistenker en side for å være fake eller svindel er det også lurt å ta et søk i WhoIs basene for å se om websiden er registrert med et ekte navn og kontaktinfo eller om informasjonen er skjult eller fake. Seriøse sider har som regel denne informasjonen public i WhoIs basen. Dra i banken din og fortell hva som har skjedd så får du vite om dette er noe de kan hjelpe med siden det er nokså "bevist" at dette er en scamming side, eventuelt ved en anmeldelse, eller om pengene dine er tapt. Desverre er det siste ganske sannsynlig.. Lønner seg å ikke handle så dyrt på nett, om jeg skulle bestilt noe så stort som en sofa fra utlandet som skulle fraktes med fly eller trailer halve verden rundt så skulle jeg ha kjent meget godt til bedriften og hatt direkte kontaktinformasjon utenom nettsiden. Hvem som helst kan sette opp en nettside og fremstille den som en butikk.
Sitat av ScoopeX Vis innlegg
Det er feil frtoretang, så lenge visa-delen av kortet er brukt, dekkes man av samme garanti som de med kredittkort.

Registrer en klage i nettbanken din eller på hjemmesiden til banken din, spørs litt hvilken bank du har.
Vis hele sitatet...

Med mindre det er dukket opp nye regler i den senere tid som jeg ikke er kjent med så stemmer ikke det du sier. Visa kort gir ikke samme garanti som Mastercard. Dersom man derimot har et Visa kredittkort - altså ikke et debetkort der beløpet trekkes fra saldo på konto - men et kredittkort fra Visa, så er man omfattet av tilsvarende garanti.

De færreste norske visa kort er kredittkort, og stort sett må en be spesifikt om kredittkort visa for å få den. Og handler man på nett med vanlig (debet)visa og blir scammet så får en ikke refundert.
Sist endret av frtoretang; 14. juli 2015 kl. 05:16.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Med mindre det er dukket opp nye regler i den senere tid som jeg ikke er kjent med så stemmer ikke det du sier. Visa kort gir ikke samme garanti som Mastercard. Dersom man derimot har et Visa kredittkort - altså ikke et debetkort der beløpet trekkes fra saldo på konto - men et kredittkort fra Visa, så er man omfattet av tilsvarende garanti.
Vis hele sitatet...
Vel. Om du hadde gidda å klikke på lenka i posten under hadde du lest følgjande:
Hun lover at samtlige brukere av Visa-kort er sikret samme sikkerhet som kredittkortinnehavere generelt har i kraft av dagens kredittkjøpslov.

Det er også slik at debetkortkundene generelt ikke er inkludert av denne sikkerheten. Imidlertid er det slik at samtlige brukere av Visa-kortene, uavhengig av om det er debet eller kredittkort, er sikret samme sikkerhet som den kredittkort-innehaverne har i kraft av dagens kredittkjøpslov.

- Visas garanti vil bestå uavhengig av om kredittkjøpsloven endres eller ikke, sier Lind til DinSide.
Vis hele sitatet...
Men det er kanskje for mykje å forvente at du les det før du avfeier det som galt?
Sist endret av vidarlo; 14. juli 2015 kl. 05:22.
Uvaksinert 👍
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Med mindre det er dukket opp nye regler i den senere tid som jeg ikke er kjent med så stemmer ikke det du sier. Visa kort gir ikke samme garanti som Mastercard. Dersom man derimot har et Visa kredittkort - altså ikke et debetkort der beløpet trekkes fra saldo på konto - men et kredittkort fra Visa, så er man omfattet av tilsvarende garanti.

De færreste norske visa kort er kredittkort, og stort sett må en be spesifikt om kredittkort visa for å få den. Og handler man på nett med vanlig (debet)visa og blir scammet så får en ikke refundert.
Vis hele sitatet...
Under denne teksten så ligger det en lenke, flytt musepekeren over denne og klikk forsiktig. Denne lenken tar deg til Dinside hvor Visa kom med litt informasjon du kan lese. Si fra hvis du ikke klarer å åpne lenken så skal jeg se om det er andre måter å få gitt den til deg på. Lykke til :-)

http://www.dinside.no/824313/visa-har-egne-garantier
Sorry jeg dret meg ut her og tok feil.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vel. Om du hadde gidda å klikke på lenka i posten under hadde du lest følgjande:

Men det er kanskje for mykje å forvente at du les det før du avfeier det som galt?
Vis hele sitatet...


Det er ennå 4 norske banker som ikke ikke har innlemmet visa garantien på sine debet kort, sjekk dine vilkår om du bruker en av disse 4 bankene og du vil se at det stemmer. Dette gjelder DNB, Nordea, Gjensidige Bank, Skandiabanken.


Viktig å huske på er også at selv de bankene som har implementert visa garantien i sine avtaler så gjelder garantien ved netthandel, ikke om du feks bruker kortet i butikk si et reisebyrå. Går flyselskapet konk så får du da ikke penger fra visa/banken. Men om du hadde brukt et kredittkort så ville du fått igjen pengene.
Sist endret av frtoretang; 15. august 2015 kl. 20:35.
Uvaksinert 👍
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Viktig å huske på er også at selv de bankene som har implementert visa garantien i sine avtaler så gjelder garantien ved netthandel, ikke om du feks bruker kortet i butikk si et reisebyrå. Går flyselskapet konk så får du da ikke penger fra visa/banken. Men om du hadde brukt et kredittkort så ville du fått igjen pengene.
Vis hele sitatet...
DU TAR FEIL IGJEN.

"Situasjoner hvor du kan rette krav mot Nordea

Dersom du har handlet med ditt Visa eller MasterCard og selger ikke ivaretar sine forpliktelser, kan du fremme krav mot Nordea om erstatning. Det samme gjelder dersom du oppdager ukjente eller dobbelt belastede transaksjoner på kortet ditt.
1. Feil eller mangler på en vare eller tjeneste du har kjøpt og selger ikke ordner opp

Dette kan være at varen/tjenesten er forsinket, at den ikke blir levert eller at den har mangler. Klagen må være skriftlig og all nødvendig dokumentasjon må foreligge.

Vær samtidig oppmerksom på at følgende momenter må være på plass:

Du må ha handlet med Visa eller MasterCard
Du må ha handlet hos en næringsdrivende
Det må foreligge en feil eller mangel ved varen eller tjenesten som du har kjøpt
Du må ha forsøkt å løse saken hos selger først

2. Svindel

Hvis du blir utsatt for svindel og et beløp er trukket fra ditt Visa eller MasterCard fra Nordea, kan du få dekket tapet av Nordea.
3. Konkurser

Hvis du har forhåndsbetalt for en vare eller tjeneste til et firma som går konkurs, kan du også kreve pengene refundert av Nordea."
Sist endret av Provo; 17. august 2015 kl. 08:32. Grunn: Dobbelpost