Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1126
http://www.itavisen.no/art/1303185.html

Si meg, hva er galt med denne mannen? og hvorfor skriver han om et felt han tydeligvis ikke har noen som helst kunnskaper om ?

For å være helt ærlig vil jeg nominere Tore Neset til prisen som IT-Norges største idiot (hvis en slik pris finnes)
Jammen klarte ikke tore å snu det om til en ned-med-mac itavisen-spesial.

For å være helt ærlig vil jeg nominere Tore Neset til prisen som IT-Norges største idiot (hvis en slik pris finnes)
Vis hele sitatet...
Jeg stemmer med.
Jeg føler han har litt rett også. Hvis du skal ha en mac, så _må_ du har mac os for å få den til å fungere, i tillegg følger alle programmene du trenger til mac i mac os. Hvor ligger det åpne plasser for konkurranse der?
Jeg må også si meg enig i han karen. Hadde jeg mekka et OS hadde jeg også levert mest mulig av programvare med det til å støtte forskjellige filtyper.

MEN jeg hadde ikke mekka egne standarer som var ubrukelige i alle andre OS, men siden alle andre OS nå til dags er så "snille" så støttes jo ymse ms programfiler så det er jo egentlig ikkeno problem..
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Etter min mening svikter denne logikken totalt. Microsofts lydstandard wma har hatt lite hell med seg i markedet, på tross av teknisk overlegenhet. De fleste foretrekker fortsatt mp3, fordi alle andre bruker det og fordi det ikke er befengt med kopibeskyttelse (DRM). Microsofts videostandard Media 9 har ennå ikke gjort noe særlig inntrykk. Fortsatt vil folk ha DivX, Xvid og VCD - selv om det gir både dårligere bilde og mindre komprimering enn Microsofts variant.
Vis hele sitatet...
Har dette noe som helst rot i virkeligheten?
Jeg tror man kan be om å ikke få med Mac OS om du ikke ønsker det, for OS'et er nemlig ikke forhåndsinstallert når du får maskinen. Du trenger heller ikke Mac OS for at mac'en skal fungere, du kan installere f.eks. Yellow Dog, som er en Mac-porta versjon av Red Hat
De der flotte uttalelsene om wma og media9 sin overlegenhet skulle jeg gjerne sett i praksis.. må innrømme at jeg aldri har brukt wma noe serilig da jeg gjikk ut ifra at aac var bedre, men media9 _vet_ jeg da at ikke kan måle seg med f.eks xvid og DivX.. Og hva er dette snakket om at folk vil ha VCD? Han blander gjerne med SVCD og DVDR???

edit: sende ham en hyggelig mail, kansje han har lære meg å få frem disse flotte resultatene han snakket om, kansje alle burde gå over til disse "teknisk overlegne" codcene ??
Sist endret av salve; 26. mars 2004 kl. 08:16.
Jeg mistet all respekt for itavisen etter å ha lest det innlegget hans. Heretter boikotter hvertfall jeg itavisen.no
ITAvisen fortsetter å dumme seg ut.
Den tekniske overlegenheten skulle jeg også gjerne sett, siden min erfaring med wmv er at det er crappy i forhold til divx da man snakker om bildekvalitet per mb.

Machardware kan kjøres med debian også forresten.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Igjen klarte ITAvisen å gjøre dette om til en Applestrid.

En ting Tore Neset glemmer er at Apple IKKE har en mediaplayer som støtter alle formater. Tvert imot. QuickTime støtter kun deres eget mov-format og kanskje noen eldre versjoner av avi. Vil man spille av andre formater som XviD, DivX, Ogg Vorbis m.m, MÅ man installere applikasjoner som VLC, MPlayer OS X 2 eller installere QuickTime-plugins som fungerer i QuickTime-videoavspilleren eller audioavspilleren iTunes. Og jeg vil også se Nesets argumenter på hvorfor Microsofts audioformater er teknisk overlegne. Hvordan vet han det, egentlig? Det er ikke akkurat som om han har lest kildekoden.

Hvilken Office-løsning for Mac snakker egentlig Tore Neset om? Jeg vil gjerne se denne supre Office-løsningen laget av Apple. Sist jeg så etter - til og med på MacWorld - var Microsoft Office for Mac den beste løsningen. Dette er til og med anerkjent av Apple! En MS-representant kom til og med opp på scenen på Steve Jobs' keynote - der Steve fortalte om Apples nye produkter - og fortalte om de nye funksjonene i MS' nye Office-versjon for Mac[1]. Dette blir tatt vel imot av både Apple og deres brukere. Vi er ikke i barnehagen, folkens.


[1] Forøvrig har MS Office for Mac alltid kommet tidligere ut enn Office for Windows, og har også alltid vært mye mer funksjonsrik
Microsoft har i vesentlig grad bidratt til at vi alle kan kommunisere med hverandre. Vi har alle PC. Og skulle vi tilhøre minoriteten med Mac- eller Linux-maskin, følger disse stort sett Microsofts standarder. Det går litt andre veien også. Microsoft oppfant verken Internett, HTML, IRC eller Usenet, men de har blitt tvunget til å støtte det.
Vis hele sitatet...
Dette må være det dummeste jeg har lest hittil i år.
Microsoft støtter vel ikke IRC?
Det finnes windowsprogrammer for å kople seg til IRC, men det er strengt tatt bare en tjeneste over vanlig TCP/IP. Tore på villsporet.
Han der fyren der er kjøpt av microsoft. Garantert. Han er en av de snevreste menneskene jeg har lest tekstene til.

Synes ikke vi skal være så dømmende. Kanskje han er en grei fyr. Men det han har skrevet, er helt på jordet. DET er sikkert.
Opprinnelig postet av ZpiFF
MEN jeg hadde ikke mekka egne standarer som var ubrukelige i alle andre OS, men siden alle andre OS nå til dags er så "snille" så støttes jo ymse ms programfiler så det er jo egentlig ikkeno problem..
Vis hele sitatet...
Det er jo fordi de har reverse engineera opp og ned for å få ut specsa.
Vent nå litt.
Går det ikke ann å ha Linux på Mac?
Er ikke Mac PPC? Det finnes jo Linux-versjoner som PPC,eller er jeg helt på jordet nå?
Det mest irriterende med Tore Neset er at an kommer med flere feil, og uttaler seg om Linux og Apple uten å egentlig ha noen særlig innsikt.
Han glemmer også å nevne at mye av striden handler om at det blir bundlet et lukket filformat, som de fleste andre har problemer med å spille av.
Mantus:
Som sagt har debian en PPC versjon, og YellowDog er vel omtrent RedHat for PPC?
Litt offtopic, men kunne ikke unngå å lese at IT-Avisen glimter til igjen:
http://www.itavisen.no/art/1303187.html

Alle robotene som deltok i olympiaden for roboter i San Francisco, kunne innkassere medalje. Dødt løp eller urent trav?
(...)
Alle fikk enten gull, sølv eller bronse, så her snakker vi nesten om idealtid.
Vis hele sitatet...
Hvis man derimot tar en tur inn på sidene til robot-olympiaden ser man at dette helt opplagt bare er tull. Under 100 medaljer ble utdelt totalt, til tross for over 400 deltagere.
ersåfuckingsleiavitavisenshit
tanådenjævlasakenetannetsted
brukepostellernoeannet