Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2016
<?=getUserTitle()?>
Heisann, har en veninne som har en iPhone 4s som ikke vil motta sms fra telefoner, utenom andre iPhoner.
Hun har siste iOS, 6.0.1

Og siden jeg bor i Spania, så har jeg ikke mulighet til å fysisk se mobilen

Håper på svart ganske kjapt

-- TheJoker
Better than thou.
Hun må fikse APN-instillinger. Generelt -> Nettverk -> Datanettverk (eller noe tilsvarende). Finner instillinger på operatørens hjemmeside.
Dette var nytt for meg.
Hun klarer å sende sms til andre mottakere (gjerne uten iPhone)? Nå tror jeg ikke det skal ha stort å si, men hun kan prøve å gå inn på innstillinger -> Meldinger, og slå av iMessage. Klarer hun å motta sms fra andre en iPhones etter dette?
Har problemet vart lenge? Hun kan forsøke å holde inne av/på knappen og hjem knappen til telefonen restarter seg selv. Dette løser ofte litt rare tilstander på kunders telefoner, såvel som mine egne enheter om de begynner å tulle.
Eventuelt så kan en jo gjenopprette hele telefonen, men det hadde jo vært greit å unngått det.

Edit: Carlo kan også være inne på noe der. Om du ikke finner mye info på operatørens nettside kan du jo ringe dem.
Sist endret av møkk; 3. januar 2013 kl. 00:05.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av møkk Vis innlegg
Dette var nytt for meg.
Hun klarer å sende sms til andre mottakere (gjerne uten iPhone)? Nå tror jeg ikke det skal ha stort å si, men hun kan prøve å gå inn på innstillinger -> Meldinger, og slå av iMessage. Klarer hun å motta sms fra andre en iPhones etter dette?
Har problemet vart lenge? Hun kan forsøke å holde inne av/på knappen og hjem knappen til telefonen restarter seg selv. Dette løser ofte litt rare tilstander på kunders telefoner, såvel som mine egne enheter om de begynner å tulle.
Eventuelt så kan en jo gjenopprette hele telefonen, men det hadde jo vært greit å unngått det.

Edit: Carlo kan også være inne på noe der. Om du ikke finner mye info på operatørens nettside kan du jo ringe dem.
Vis hele sitatet...
Hun har Telenor, og nå så skal jeg få henne til å endre APN innstillinger
Better than thou.
Nei du har rett. Jeg blingsa, og trodde det sto MMS.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Beklager for oppstyret, hun klarte å finne ut problemet selv, trur jeg...
Hun har glemt å putte inn det NYE simkortet hun hadde fått fra telenor... ett simkort som kom idag, og som betyr at telenor sperret det gamle idag også...

Sånn går det vel med blondiner?

-- TheJoker
Sist endret av Vikingor; 3. januar 2013 kl. 00:25.