Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 8208
Hei. Jeg ble igår den 27mars hentet av uniformert politi på min arbeidsplass.Dette var helt uten forvarsel eller forsøk på og bli kontaktet av politiet.Dette var veldig ubehagelig/flaut da jeg jobber på et butikksenter og alle butikkene i nærheten så meg bli eskortert ut av politiet. Jeg ble ikke opplyst om hva saken dreide seg om i bilen på vei til politistasjonen men de tok mine husnøkler og mobiltelefon. De sa ifra at de skulle ta en titt inne hos meg og gå igjennom telefonen min.Jeg fikk aldri se noe ransakelsesordre. Etter og ha ventet ca 30minutter på ventecelle ble jeg kalt inn i avhør(samtidig foregikk ransakning hjemme hos meg) Der ble jeg kjent med hva jeg var siktet for og det var inførsel av diverse stereoider(ca1000tabletter og 3ampuller a10ml) og 500blåvalium som ble stoppet i tollen på vei til meg,altså aldri i min besittelse. Dette forklarte jeg at var til eget bruk og ikke vidresalg. Dette ble raskt gått igjennom og jeg erkjente straffeskyld da jeg erkjente og ha bestilte steroidene men ikke blåvalium.(politimannen som holdt avhøret viste ikke om steroider var lovlig og eie/Bruke eller ikke)
Jeg innrømmet også i avhøret og ha testet pot og kokain ved en tidligere anledning.

Hjemme hos meg ble det imens gjort store beslag av ting som ikke har noen relevans for saken. Som feks varelager til et enkeltmannsforetak jeg driver. (Klokker og noe smykker +firma kapital) Selv om jeg har papirer på alt dette og forklarte at jeg var avhengig av og ha varene. Det ble også beslaglagt 12kartonger utenlandsk røyk,ca 3liter 96% hjemmebrent,en liten pepperspray,en såkalt "stun gun",ca 280piller clenbuterol,0.2-0.3gram salvia,diverse ubrukt brukerutstyr for steroider og en startpistol. Mye av dette kom også opp under avhøret og jeg inrømmet at jeg eide disse tingene og erkjente straffeskyld for de tingene som var straffbart.
De fant vistnok også "rester" av mariuana og et par sms på min mobil fra folk som spurte om jeg "viste om noe grønnt eller brunt"
Jeg innrømte også og ha solgt noen piller clenbuterol til en venn av meg for null profitt (også noe de fant ut fra en sms)
De mente også og kunne bevise at jeg drev vidresalg av sigarettene. Men jeg forklarte at det har kun vært noen venner av meg som har betalt samme som jeg gjorde,altså ingen profitt.
Jeg spurte om liste over alle beslag men det hadde jeg ikke krav på fikk jeg beskjed om. Så spurte jeg om kopi av avhør eller annen dokumentasjon det fikk jeg ikke. Jeg fikk heller aldri se tollens dokumentasjon på beslaget Jeg fikk altså ikke vite alt de tok eller se en ransakelsesordre De beholdt også min mobiltelefon selv om jeg forklarte at jeg har endel viktige ting iforhold til firmaets drift der. Men den fikk jeg ikke tilbake og de er i besittelse av den enda. Jeg føler altså at politiet ikke helt har gjort jobben sin og holder meg "utenfor" etterforskingen for mye da jeg ikke får vite noe som helst.

Jeg lurer da rettogslett på hva gjør jeg? hva slags straff kan det være snakk om her?
er aldri tidligere dømt for noe lignende (har kun en traffiksak på rullebladet mitt)
Burde jeg snarest mulig kontakte advokat og få "proff" hjelp eller burde jeg bare vente og se? er en smule nervøs for at saken her går skikkelig til helvette for meg.
http://www.jussportalen.no/index.php...alen/1655/1901

her kan du stille spørsmål til advokat, normalt svar innanfor 24 timar. gratis
Trådstarter
21 4
takker for tipset. har sendt en mail til de nå. så får se hva de svarer.
Trådstarter
21 4
ingen flere forslag eller meninger? har prøvd og kontakte den siden men ikke fått noe svar overhodet
Du har allerede driti deg ut idet du faktisk innrømte noe som helst, du skulle tatt kontakt med advokat umiddelbart. Men ja, eneste rådet jeg kan gi deg er å få deg en bra advokat sporenstreks. Lykke til.
Kontakt en advokat!

Uten en advokat kan du bare glemme å få innsyn i sakene.
Forøvrig burde du alltid "holde kjeft" til du faktisk ser dokumentasjon... :-)
Du må for ALL del ikke snakke mer med politiet før du har en advokat til stede.


- Alltid spør om å se ransakelses ordre, har de ikke NEKT politet adgang.
- Aldri avgi forklaring uten advokat til stede.

Forslår at du snakker med en advokat om hva du skal gjøre med dette.


Ønsker deg lykke til, og håper du får ordna det.
Sitat av xtapolapocetl
Du har allerede driti deg ut idet du faktisk innrømte noe som helst, du skulle tatt kontakt med advokat umiddelbart. Men ja, eneste rådet jeg kan gi deg er å få deg en bra advokat sporenstreks. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Slik han beskriver det er straffeskylden helt opplagt. Eneste han ville oppnådd ved å følge ditt råd om å nekte, er at han ville fått økt straff.

Slik han har valgt å gjøre det nå, vil han få mulighet til vesentlig straffereduksjon.
Sitat av Kaunda
Slik han beskriver det er straffeskylden helt opplagt. Eneste han ville oppnådd ved å følge ditt råd om å nekte, er at han ville fått økt straff.

Slik han har valgt å gjøre det nå, vil han få mulighet til vesentlig straffereduksjon.
Vis hele sitatet...
Du tar helt feil. Du har din fulle rett til å nekte til du har din advokat ved din side, uten at det har innvirkning på saken. Du nekter ikke for forholdet, men nekter å avgi forklaring.
Hva skulle han egentlig med clenbuterol?
Sitat av Volch0k
Du tar helt feil. Du har din fulle rett til å nekte til du har din advokat ved din side, uten at det har innvirkning på saken. Du nekter ikke for forholdet, men nekter å avgi forklaring.
Vis hele sitatet...
Eh... Ja, jeg snakker om å komme med en uforbeholden tilståelse.

Dette er en mulighet til å få redusert straff. Å kjempe for en dårlig sak vil føre til nøyaktig det motsatte.

De aller fleste forsvarere ville forklart det samme.
se her ja. endelig litt mere liv på tråden. straffeskylden var ganske opplagt da pakken var på vei til meg. så hadde ikke kommet noe lengre med og nekte.og siden steroider ikke er spes straffbart og lovlig og oppbevare/bruke var det like greit og tilstå.
Det blir jo veldig vanskelig og nekte for ting de faktisk har funnet hjemme hos meg.
noen forslag til en god advokat i oslo/akershus omerådet? har prøvd og kontakte et par men ingen ser ut til og ta dette spes alvorlig.(fikk beskjed på tlf om og sende all info på mail uten og få noe svar overhodet)
vindheim clenbuterolen var til det clenbuterol brukes til vanligvis. vektreduksjon.
ellers noen ideer til strafferamme for dette her? har ikke fått vite noe fra politiet overhodet
og er mildt sagt nervøs for hva som kan skje fremover her.(Det jeg selvfølgelig er mest nervøs for er blåvaliumen da jeg ikke aner hvordan straff jeg kan få,men den er heller ikke erkjent straffeskyld for da jeg faktisk ikke aner hvorfor dritten var i pakken)

Prøvde også og hente ut mobiltelefon og div annet igår men ble da blankt avvist (igjen) og fikk beskjed om og prøve igjen torsdag. de så ikke ut til og bry seg veldig mye om at firmaet mitt taper flere tusen kroner da de har alle varene mine eller at jeg er umulig og få taki på tlf for arbeidsgiver etc. selv om jeg hadde med meg kvitteringer og bankutskrifter på alt av innkjøp til firmaet.

aner dog ikke hvorfor jeg innrømte bruk av stoffer før. og angrer veldig på det nå men er jo umulig og få gjort noe med i ettertid?

Sitat av nidhogg
Du må for ALL del ikke snakke mer med politiet før du har en advokat til stede.


- Alltid spør om å se ransakelses ordre, har de ikke NEKT politet adgang.
- Aldri avgi forklaring uten advokat til stede.

Forslår at du snakker med en advokat om hva du skal gjøre med dette.


Ønsker deg lykke til, og håper du får ordna det.
Vis hele sitatet...
vanskelig og nekte de adgang da de tok nøkler etc og kastet meg på ventecelle og sa "Vi tar også en titt hjemme hos deg" uten at jeg fikk svart noe på det.
Beste rådet jeg har sett her inne er nok å få tak i en advokat. Virker jo litt urimelig at de har tatt fra deg det du trenger for å drive foretaket ditt .. ihvertfall hvis det er levebrødet ditt.

På den andre siden, så var det jo ikke akuratt en liten liste av dill-dall de nevnte for deg i avhøret. Finn en advokat. Gulesider kan helt sikkert gi deg en indikasjon på hvor du kan finne dem.

www.eksperthjelp.no kan kanskje også være til hjelp.

Lykke til.
da var en meget dyktig advokat på saken. holder dere oppdatert.
Flott. Jeg er veldig spent på hvordan det går så keep us posted.
Better than thou.
Politiet har ikke lov til å gi strafferabatt bare fordi en "samarbeider" med de. Politiet har strengt talt ingenting med å sette straffen i det hele tatt så å si noe annet er bare teit.

Har politiet tatt tingene dine og tatt seg inn hos deg uten å vise ransakelsesordre kan vel strengt talt ikke de beslaglagte tingene brukes som bevis. Men siden du har innrømmet det er det vel kanskje andre regler som gjelder, jeg er ingen ekspert på området.

Uansett; advokaten din har vel allerede satt deg inn i disse tingene. Lykke til!
Sitat av Carlo
Politiet har ikke lov til å gi strafferabatt bare fordi en "samarbeider" med de. Politiet har strengt talt ingenting med å sette straffen i det hele tatt så å si noe annet er bare teit.

Har politiet tatt tingene dine og tatt seg inn hos deg uten å vise ransakelsesordre kan vel strengt talt ikke de beslaglagte tingene brukes som bevis. Men siden du har innrømmet det er det vel kanskje andre regler som gjelder, jeg er ingen ekspert på området.

Uansett; advokaten din har vel allerede satt deg inn i disse tingene. Lykke til!
Vis hele sitatet...

Du har rett i en eneste ting, det er at du ikke er noen ekspert. Det blir riktigere å si at dette har du overhodet ikke noe greie på. Kanskje bedre å poste der du har noen kunnskap?

I rettsstater er det ikke politiet som utmåler straffen. Men politiadvokaten, det nederste leddet i påtalemyndigheten, bestemmer hva en skal straffeforfølge, kan både ilegge forelegg, samt fremme påtale der det foreslås passende straffetype og mengde.

Faktisk kan politiadvokaten avtale denne straffen direkte med den siktede, dersom den siktede ønsker å komme med den nevnte uforbeholdne tilståelsen.

Uansett har den siktede ikke bare mulighet for, men det står i lova at han SKAL få strafferabatt, dersom han ønsker å komme med uforbeholden tilståelse. Det er viktig at denne tilståelsen kommer virkelig uforbeholdent, og ikke blir presset frem fordi den siktede føler at politiet har så sterke bevis at annet vil være nyttesløst.
Better than thou.
For det første misforstår du totalt hva jeg sier her; jeg mener ikke at han skal benekte noen ting men at han ikke vil få noen strafferabatt om han kommer med en uforebeholden tilståelse før han har skaffet advokat. Faktisk er han overhodet ikke nødt til å oppføre noe annet enn den personlige informasjonen som trengs for å sette ham inn i systemet før han har snakket med advokat. I tillegg er det jeg sier vedrørende ransakelsesordre korrekt. Hvorvidt loven sier at man skal få strafferabatt ved en uforebeholden tilståelse eller ei kan jeg ikke svare på da jeg ikke fant noe på lovdata ang. dette, men jeg ser gjerne at du kommer med kilder. Og ja, jeg er klar over at det er politiadvokaten som fremmer påtale.

For det andre kan du godt være litt mindre cocky når det gjelder å uttalle seg om ting du ikke har peiling på. Jeg gikk nettopp gjennom innleggene dine og der fant jeg mer enn et par poster der du viser at du ikke kan hva du snakker om. Det er greit å påpekke feil i innlegg, slik blir vi alle klokere, men ikke kast stein når du sitter i glasshus.

(Og ikke prøv deg på disse hersketeknikene dine er du snill, det er bare irriterende.)
Sitat av Carlo
Har politiet tatt tingene dine og tatt seg inn hos deg uten å vise ransakelsesordre kan vel strengt talt ikke de beslaglagte tingene brukes som bevis. Men siden du har innrømmet det er det vel kanskje andre regler som gjelder, jeg er ingen ekspert på området.
Vis hele sitatet...
Reglene sier at politiet har muligheten så lenge det er 'skjellig grunn til mistanke'. Når så store mengder blir stoppet i tollen så antar jeg det går under den definisjonen, derfor har de muligheten til å foreta en husransakelse uten å ha en ransakelsesordre.
Sitat av Carlo
For det første misforstår du totalt hva jeg sier her; jeg mener ikke at han skal benekte noen ting men at han ikke vil få noen strafferabatt om han kommer med en uforebeholden tilståelse før han har skaffet advokat. Faktisk er han overhodet ikke nødt til å oppføre noe annet enn den personlige informasjonen som trengs for å sette ham inn i systemet før han har snakket med advokat. I tillegg er det jeg sier vedrørende ransakelsesordre korrekt. Hvorvidt loven sier at man skal få strafferabatt ved en uforebeholden tilståelse eller ei kan jeg ikke svare på da jeg ikke fant noe på lovdata ang. dette, men jeg ser gjerne at du kommer med kilder. Og ja, jeg er klar over at det er politiadvokaten som fremmer påtale.

For det andre kan du godt være litt mindre cocky når det gjelder å uttalle seg om ting du ikke har peiling på. Jeg gikk nettopp gjennom innleggene dine og der fant jeg mer enn et par poster der du viser at du ikke kan hva du snakker om. Det er greit å påpekke feil i innlegg, slik blir vi alle klokere, men ikke kast stein når du sitter i glasshus.

(Og ikke prøv deg på disse hersketeknikene dine er du snill, det er bare irriterende.)
Vis hele sitatet...
Det er slik at temaet vi diskuterer her, er svært viktige spørsmål som har stor betydning for han som er involvert. Jeg beklager at jeg da lar meg irritere av personer som deg, som uten kunnskap gir råd som er gale.

Du har sikkert innsikt om andre emner der du kan svare.

Som vanlig vil jeg komme med henvisninger når jeg blir bedt om det. Jeg svarer aldri uten at jeg har kunnskap om det jeg uttaler meg om.

Strl. § 59, 2. ledd
Har siktede avgitt en uforbeholden tilståelse, skal retten ta dette i betraktning ved straffutmålingen. Retten kan nedsette straffen under det for handlingen bestemte lavmål og til en mildere straffart.


Når det gjelder din synsing om at politiet ikke kan ta beslag:

Strpl. § 203.
Ting som antas å ha betydning som bevis, kan beslaglegges inntil rettskraftig dom foreligger i saken. Det samme gjelder ting som antas å kunne inndras eller å kunne kreves utlevert av fornærmede.
idag fikk jeg brev av advokaten min,og det samme gjorde tydligvis politiet. når jeg møtte opp der idag var saksbehandleren plutselig vesentlig mere hjelpsom og ga tilbake hele varelagret til firmaet mitt og bynte ringe til datakrim for og finne ut hvordan det gikk med tlf.
saken ser fortsatt mørk ut men det var jo et lite lyspunkt i allefall.
Glad på dine vegne, håper det ordner seg. Men om politiet tok seg inn i din bopel uten ransakelsesorde så har du noe bra på de...
ja for jeg fikk ikke ransakelsesordre. selv om jeg spurte. de tok bare nøkla mine når jeg skulle på ventecella og sa vi tar en titt hjemme hos deg også vi.
så vi får se hva advokaten får til her.
for hvis de har en ransakelsesordre vil den bli levert til advokat right?
for han anmodet om og få alle sakspapirer tilsendt snarest.
Vil ikke blande meg inn i Carlo og KAuno's battle her, men av egen erfaring har jeg et par ting og si.

Har selv fått huset ransakt uten ransakelsesordre, og alt det de raska med seg var ugyldig som bevis. (det var riktig nok advokat som fikk henlagt bevis)

Jeg snakka også for mye første gang jeg var under avhør, og da jeg senere fikk advokat, gikk jeg tilbake på forklaringen og avga ny forklaring. Påsto at jeg hadde blitt ledet av politet under avhør.

Det kreves ransakelses ordre for EDB for å kunne skumme gjennom tlfen din, synes jeg å huske å ha blitt fortalt. Hvis dette er tilfelle er vel tlfen din beslaglagt uten grunnlag, og det som eventuelt finnes på er ikke brukbart som bevis.

Er desverre ingen paragraf-rytter, men med hjelp av god(e) advokat(er) har jeg aldri blitt tatt for noenting. Mitt råd er å få deg en advokat med en jævla gang. Få innsyn i sakspapirene, så vil sannsynligvis advokat luke ut det som finnes av feiltrinn og overtramp. Deretter vil dette bli ugyliggjort ifh til evt. rettsak. (Ting blir som oftest bare henlagt)

Edit: oops, så ikke at det var to sider på tråden. Fint at du har fått deg advokatbistand. Ting ordner seg for flinke gutter skal du se..
Sist endret av 4321; 3. april 2008 kl. 20:35.
Sitat av 4321
Vil ikke blande meg inn i Carlo og KAuno's battle her, men av egen erfaring har jeg et par ting og si.

Har selv fått huset ransakt uten ransakelsesordre, og alt det de raska med seg var ugyldig som bevis. (det var riktig nok advokat som fikk henlagt bevis)

Jeg snakka også for mye første gang jeg var under avhør, og da jeg senere fikk advokat, gikk jeg tilbake på forklaringen og avga ny forklaring. Påsto at jeg hadde blitt ledet av politet under avhør.

Det kreves ransakelses ordre for EDB for å kunne skumme gjennom tlfen din, synes jeg å huske å ha blitt fortalt. Hvis dette er tilfelle er vel tlfen din beslaglagt uten grunnlag, og det som eventuelt finnes på er ikke brukbart som bevis.

Er desverre ingen paragraf-rytter, men med hjelp av god(e) advokat(er) har jeg aldri blitt tatt for noenting. Mitt råd er å få deg en advokat med en jævla gang. Få innsyn i sakspapirene, så vil sannsynligvis advokat luke ut det som finnes av feiltrinn og overtramp. Deretter vil dette bli ugyliggjort ifh til evt. rettsak. (Ting blir som oftest bare henlagt)

Edit: oops, så ikke at det var to sider på tråden. Fint at du har fått deg advokatbistand. Ting ordner seg for flinke gutter skal du se..
Vis hele sitatet...
Ref. din tidligere post, har du aldri gjort noe annet galt enn å røyke en joint og slåss på skolen? Brukte du advokat på det???
vi får se hva som skjer. politiet fikk jo forespørsel fra advokat igår. så da går det vel noen dager før advokaten evt får papirene. så skal vi se hva vi får til her. blir sakte men sikkert litt mere optimistisk ang utfallet av saken her.
har også hørt det fra flere hold at ting ikke er gyldige som bevis uten ransakelsesordre. men vet ikke helt om jeg tror på den. for tingen er jo like ulovelig. :/
begynner bli dritt lei politiet nå. var og spurte om mobilen min idag også. men neida den var ikke ferdig, "når er den ferdig da?" nei det vet vi ingenting om desverre.

ringte så advokaten min og spurte om han hadde fått papirene fra politiet her. men nei det hadde han ikke og det kunne ta en stund (hva er vanlig tid på noe slikt hvis noen vet?)

konklusjon. ikke kommet noe nærmere løsning på noen måter og taper x antall tusen pga jeg ikke har min mobil (har emailen etc til firmaet og kundelister der..)
Sorry kompis, men det tok tre drøye uker før advokaten min fikk sakspapirer fra snutulf. Du må nok belage deg på x antall tusen til i tap, mens onkel snuser på eventuelle snuskete bilder du har av ekser og kjærester. Kos deg...
Sitat av Kaunda
Ref. din tidligere post, har du aldri gjort noe annet galt enn å røyke en joint og slåss på skolen? Brukte du advokat på det???
Vis hele sitatet...
Har du ikke noe mer fornuftig å komme med her, kan du bare drite og dra.

OT: Føler politiet misbruker makten sin, eller ikke har fulgt med skikkelig i timene for å bli politi, for dette er jo rett og slett absurd.
Sitat av Neutralizer
Har du ikke noe mer fornuftig å komme med her, kan du bare drite og dra.

OT: Føler politiet misbruker makten sin, eller ikke har fulgt med skikkelig i timene for å bli politi, for dette er jo rett og slett absurd.
Vis hele sitatet...
Skikkelig absurd av politiet å fakke en som har gjort noe kriminelt altså!

Og nei, du tar veldig feil hvis du tror at politiet gjør kriminelle ting for å fange kriminelle. Jeg tør foreslå et grunnkurs i juss...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kaunda: Bedrar synet meg, eller er du faktisk grinete over at en tiltalt person faktisk hyrer seg en god advokat?
Sitat av Dodecha
Kaunda: Bedrar synet meg, eller er du faktisk grinete over at en tiltalt person faktisk hyrer seg en god advokat?
Vis hele sitatet...
Synes faktisk at den som har gjort noe galt, og som i dette tilfellet forstår og aksepterer at han faktisk har gjort det, bør være såpass voksen at han tar straffen sin. Så blir han ferdig med det. Som nevnt ser systemet slik at han vil få strafferabatt på å oppføre seg nettopp slik.

Alle som tror at det vil tjene seg på å konstruere opp historier om at det egentlig er politiet som har gjort noe galt, tar veldig feil.

Å dreie fokus vekk fra egne kriminelle handlinger er en velkjent taktikk, og den fungerer så godt som aldri.

Ellers tror jeg det kan være greit å bruke noen timer på en real advokat, dersom saken skal for retten eller den virker komplisert. Dessverre er det endel advokater som "tenker med lommeboken". Mange av disse blir også med på tankespinn og illusjoner som klienten har, fordi det betyr mange penger i kassen. Med det mener jeg at de i realiteten ikke foretar en faglig fundert vurdering om klientens ønske om strategi faktisk kan føre frem.

Men dette har lite med trådstarter å gjøre. At han ønsker å fortsette sin legale virksomhet snarest mulig er svært forståelig. Som siktet blir han dessverre underlagt politiets prioriteringer i etterforskningen, uavhengig av hvor god advokaten hans er. Om politiet skulle ha gjort noe straffbart blir dette også en separat sak uavhengig av trådstarters straffesak og etterforskningen av ham.
Sitat av Carlo
Politiet har ikke lov til å gi strafferabatt bare fordi en "samarbeider" med de. Politiet har strengt talt ingenting med å sette straffen i det hele tatt så å si noe annet er bare teit.
Vis hele sitatet...
Du har krav på strafferabatt om du hjelper politiet i å fullføre saken - hvorvidt denne rabatten er av noe betydning kan dog diskuteres.

Til trådstarter, desverre dreit du godt på leggen da du innrømmet alt før du hadde konsulert en advokat. Det er ingen som kan kreve at du skal svare i et avhør.

Kisen over meg har tydeligvis ikke forstått det er og veeeldig naiv. Man bør ha en god advokat som kan få frem de "gode" momentene ved saken - for dette er noe aktoratet ikke vil legge noen helst vekt på, bortsett fra at du eventuelt var samarbeidsvillig. La oss si det slik; aktoratet ville hatt deg inne for livstid og forsvareren vil frikjenne deg. Dommeren ender somregel opp på en fin middelvei.

Sitat av Trakasert
begynner bli dritt lei politiet nå. var og spurte om mobilen min idag også. men neida den var ikke ferdig, "når er den ferdig da?" nei det vet vi ingenting om desverre.

ringte så advokaten min og spurte om han hadde fått papirene fra politiet her. men nei det hadde han ikke og det kunne ta en stund (hva er vanlig tid på noe slikt hvis noen vet?)

konklusjon. ikke kommet noe nærmere løsning på noen måter og taper x antall tusen pga jeg ikke har min mobil (har emailen etc til firmaet og kundelister der..)
Vis hele sitatet...
Be advokaten sende inn begjær om frigivelse av mobilen din eller krav om kompensasjon for tapt fortjeneste. Legg gjerne med en fylding (litt overdrevet) liste over gjøremål du "må få gjort", og hva dette vil koste deg. Dette vil speede opp alt veldig mye, og du vil mest sannsynlig kunne hente telefonen din noen dager senere.
Sist endret av Deezire; 9. april 2008 kl. 00:20.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Edit: Må lese litt mer tror jeg før jeg svarer her :P Så at du har advokat. Hvis politiet ikke hadde ransakelsesordre, ville jeg vel tro at alle bevis som er funnet ikke kan brukes som bevis. Vet ikke om dette er en faktisk ting, eller om det bare skjer på filmer :P
Sist endret av Stickyshift; 9. april 2008 kl. 00:25.
Sitat av Deezire
Be advokaten sende inn begjær om frigivelse av mobilen din eller krav om kompensasjon for tapt fortjeneste. Legg gjerne med en fylding (litt overdrevet) liste over gjøremål du "må få gjort", og hva dette vil koste deg. Dette vil speede opp alt veldig mye, og du vil mest sannsynlig kunne hente telefonen din noen dager senere.
Vis hele sitatet...
Advokaten har sendt begjæring om dette som politiet fikk torsdag i forrige uke.
gjøremålene er faktisk endel. har missa 3bestillinger pga jeg ikke har vært tilgjengelig "nok" (totalt 18.000nok). så får håpe det blir litt fortgang i det.
men tror dere det er noe vits av meg og stikke dit hver dag og mase om mobilen min? for jeg er jo da faktisk avhengig av dritten

Jeg vet godt at jeg har gjort noe ulovelig.. og er også forberedt på og ta straffen min som en mann. jeg bare vil ikke bli dømt på feil grunnlag eller på ting politiet har brutt reglene for og få frem. jeg er mere en villig til og godta et svimlende forelegg og evt betinga dom. men ubetinget "Kan" jeg ikke pga jobb,firma og ellers andre omstendigheter.
Uten ransakelses ordre har de vel ingen gyldige beviser? Dette virker meget uprofesjonelt av politiet.
Sitat av Trakasert
Advokaten har sendt begjæring om dette som politiet fikk torsdag i forrige uke.
gjøremålene er faktisk endel. har missa 3bestillinger pga jeg ikke har vært tilgjengelig "nok" (totalt 18.000nok). så får håpe det blir litt fortgang i det.
men tror dere det er noe vits av meg og stikke dit hver dag og mase om mobilen min? for jeg er jo da faktisk avhengig av dritten

Jeg vet godt at jeg har gjort noe ulovelig.. og er også forberedt på og ta straffen min som en mann. jeg bare vil ikke bli dømt på feil grunnlag eller på ting politiet har brutt reglene for og få frem. jeg er mere en villig til og godta et svimlende forelegg og evt betinga dom. men ubetinget "Kan" jeg ikke pga jobb,firma og ellers andre omstendigheter.
Vis hele sitatet...

Slapp av mann.
Hvis du er helt ustraffet fra før av regner jeg med du får samfundstjeneste ca 60 timer?
Slipper å sone for sånnt småtteri, vel og merke hvis du har en god advokat.

Det er også veldig viktig at du påpker at alt av stoff eller bol som ble funnet er til eget bruk.
Ikke la dem stemple deg som dealer. Da kan du være ganske fuckd".

Mas på politiet alt du kan om å få telefonen.
Gå innom daglig.
Til slutt kommer de til å bli så lei av maset ditt at de gir deg den.
Husk at politiet har gjort jobben sin, så straffemåling er opp til juristene.
Det vil ikke ha noe å si om du maser høll i hue på dem!
Sist endret av YTM; 9. april 2008 kl. 01:11.
Sitat av YTM
Slapp av mann.
Hvis du er helt ustraffet fra før av regner jeg med du får samfundstjeneste ca 60 timer?
Slipper å sone for sånnt småtteri, vel og merke hvis du har en god advokat.

Det er også veldig viktig at du påpker at alt av stoff eller bol som ble funnet er til eget bruk.
Ikke la dem stemple deg som dealer. Da kan du være ganske fuckd".

Mas på politiet alt du kan om å få telefonen.
Gå innom daglig.
Til slutt kommer de til å bli så lei av maset ditt at de gir deg den.
Husk at politiet har gjort jobben sin, så straffemåling er opp til juristene.
Det vil ikke ha noe å si om du maser høll i hue på dem!
Vis hele sitatet...
Hei. ja er tidligere ustraffet (Bortsett fra en trafikksak ifjor) advokaten skal være veldig god.
Sa i forklaringen at alt av steroider og clenbuterol var til eget bruk. så sånnsett er det greit. det var ikke mere en ca 3 6ukers kurer og litt over 200clen.
Men. steroider er vel lov og ha og bruke? jeg regner med at jeg aldri ser noe til det de tok i tollen men feks clenbuterolen er jo ikke ulovelig da den er fra eu land? (reseptfritt i div utland)
er lite lysten på og sone en dom for dette her. men ingen noensted vil si meg hva jeg kan vente meg av straff (har hørt alt fra bot,samfunstjeneste til 1mnd til 2år inne)
Idag skjedde det noe merkelig dog. politiet ringte meg på jobben og fortalte plutselig at telefonen min var ferdig og lurte på om det passa de kom innom jobben med den idag.
Fikk da telefonen og fikk beskjed om at han skulle ringe meg i morra eller snart og avtale et avhør til så "vi får saken ut av verden" og "ble ferdig med dette her" vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det men velger og tolke det dithen at dette kanskje ikke går så galt som jeg fryktet?
Sist endret av Trakasert; 9. april 2008 kl. 16:09.
Sitat av SkyMarshal
Uten ransakelses ordre har de vel ingen gyldige beviser? Dette virker meget uprofesjonelt av politiet.
Vis hele sitatet...
Har nevnt skjellig grunn til mistanke lengre opp her. Les litt.
http://no.wikipedia.org/wiki/Skjelli...n_til_mistanke
Og selv om bevismateriale skulle være ervervet på ulovlig vis så blir det ikke nødvendigvis ugyldig av den grunn.

http://www.freakforum.nu/forum/showp...9&postcount=21
Sist endret av mentalmelt; 9. april 2008 kl. 19:10.
Sitat av Vindheim
Hva skulle han egentlig med clenbuterol?
Vis hele sitatet...

det brukes jo til PCT etter endt steroide kur da
Sitat av triplon
det brukes jo til PCT etter endt steroide kur da
Vis hele sitatet...
nuuuvel. det brukes for og deffe. som pct har det jo null virkning bortsett fra deffing.
kan med gode resultater brukes under kuren.
Det er i alles interesse at saken blir fort ferdig, men du ma nok belage deg pa hvertfall et halvaar foer den er ferdig! Ting tar tid, spesielt naar det skal innom retten. Husk aa noter at personlig tap du har hatt som foelge av saken, det kan nemlig gi deg strafferabatt!
▼ ... over en uke senere ... ▼
hvordan ligger det ann med saken?
Trådstarter
21 4
ikke hørt noe mere. advokaten har ikke fått papirer enda og politiet vet som altid ingenting.
så jeg venter fortsatt spent.
Føler med deg ass, første gang er alltid jævlig. kom de på jobben uniformert? Ble du i det heletatt informert om at du hadde rett til å ikke utale deg og rett på advokat før avhørene startet?

2 ting jeg hadde gjort hvertfall, sagt jeg fikk panikk og klarte ikke sitte på cellen så tilstod alt dem slengte på deg, så lenge du ikke har papertrail på valiumen, men det er vel for sent nå.

Det du bør gjøre er å si at du har hatt et sterkt angst problem som du har medisinert deg med valium på, du er seff ung og dum og har hørt folk si det er lov å importere innen eøs, og du går nå til rusmidelskonsulent og tar regelmessig pisseprøve for å bevise at du ikke bruker noe stoff, ser ike en dag i fengsel på det der om du gidder å yte litt bare.., tror ikke straffen for valium er så ille uansett? dopingmidler er bare bøter anyways..

Du har lov til å ha 4000mg bol hjemme, så om du ikke innrømer salg av bol skal du ha det igjen og faktisk.

men om dem stoppet valium addresert til deg, så tror jeg du bare kan glemme den der ransakelsegreia som ugyldig, i og med at du har gitt fra deg nøkkelen vil nok en betjent vitne på at "mistenkte lot oss få adgang til bopel" så den er nok kjørt..

siden du tydeligvis har tilstått alt uten no spess press fra politiet så skal du ha 1/3 fratrekk fra straffen og, det ser dem som veldig positivt på i retten hvertfall..
Sist endret av et eller annet; 21. april 2008 kl. 07:51.
Trådstarter
21 4
Ja de kom på jobben uniformert og uniformert bil.
Ble ikke opplyst om noe som helst. bare at jeg skulle bli med dem da jeg var pågrepet. de ville ikke si et ord om hva saken handlet om før jeg satt i bilen da sa de bare "det gjelder nark" ble ikke opplyst om advokat eller rett til og ikke utale meg.
valiumet har jeg ikke innrømmet. for det skulle jeg somsagt ikke ha. det ble aldri bestilt av meg. jeg bestilte bare steroider.
ang mg beslaglagt er jeg ikke sikker. ca 280clenbuterol @40mcg. og i pakken de tok var det sånn jeg forsto 500dianabol (10m) og 100nolvadex(20mg) og da tydligvis 500blåvalium (10mg)
har også funnet ut at politiet lurte meg litt. da jeg har kontaktet avsender og han hadde ikke sendt ut alt. så jeg har innrømmet mere en det de har beslaglagt og politifyren bare "jaa stemmer fint med listene våre her" får advokaten min denne lista? isåfall må det jo gå ann og klage der. siden de jugde og sa det stemte og "nei det var vel litt forlite" når jeg sa et anntall på en ting.
det med nøklene. du blir jo fratatt alt på vei inn på cella. så jeg ga de jo ikke tilgang i den forstand,men du har nok rett der. politiet "Rotter" seg sammen på sånne ting.
Siden de har visst hva han egentlig skulle ha sendt ut men ikke gjorde så bør du tenke i de baner at han/du har vært avlytta tho, men vil tro du har endel advokatmat der, spess det med at du blir hentet på jobben av politi i uniform, det bolet du nevner tviler jeg på du får ei bot for engang, kanskje om du er uheldig. At politiet juger og du sier ja er det lite du kan si på, men presiser for advokaten din at du _IKKE_ ble fortalt at "Du har rett til å ikke utale deg, du har rett til å kontakte advokat før avhøret starter". Du har og krav på pågripelsepapir med engang du kommer på stasjonen, og et ark med hva siktelsen går ut på.

Men jeg er med på tankegangen at du ikke har bestilt de valiumene, men slik du legger det frem at du ble tatt for det du har bestilt, men så mye kom faktisk ikke, så tenk litt i de baner at noen har vært avlyttet

Men du har nok en god del advokatmat der..spess om du ikke fikk lest opp dine rettigheter..
Trådstarter
21 4
All kontakt foregikk på kryptert mail aldri tlf eller noe. og jeg tror ikke de viste hva jeg hadde bestilt men de prøvde og lure meg til og fortelle mere siden jeg ikke fikk se lista eller vite hva de hadde funnet.så tror nok den er ganske grei sånn sett.
jeg ble ikke fortalt noe som helst om advokat etc. så fikk ikke høre mine rettigheter.
Fikk ikke se pågripelsesbeslutning eller siktelse. fikk ikke engang vite hvorfor jeg var der før langt uti avhøret. dette har jeg også fortalt til advokaten. som jeg håper snart får sine papirer så vi kan få "begynt" med saken.
Hadde jo vært kjekt og fått bolet men tviler vel på det da det ble stoppa i tollen og ikke tatt av meg (er jo lov og oppbevare men ikke kjøpe?) politimannen jeg var i avhør hos viste heller ikke reglene angående steroider. jeg fortalte at det var lov og oppbevare til eget bruk men det mente han var feil? (politiet burde jo vite lover og regler hehe)
Men jeg innrømmet jo ca 1000piller med bol og 3ampuller a10ml. men kun 500+100piller ble sendt ut. (dianabol og nolvadex) så de kan vel ikke ta meg for noe som aldri er sendt eller de kan bevise er bestilt?
får det ikke igjen om du innfører det til landet nei. Kan ikke ta deg for noe de ikke kan bevise du har bestilt heller nei