Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1235
akkuratnå er jeg noeinn i helvete forbannet..
fordi.. en eller annen sleiping stakk av med 1000kr+, og mobilen på et utested.

Greit.. jeg kan ikke fordra mobiler egentlig.. jeg ble pushet på en gammel sak, for at folk skulle få fatt i meg.
Penger kan jeg heller ikke fordra, men jegf har funnet ut at det desverre er en nødvendighet her i verden.


Der forsvant strøm pengene jeg skulle betalt i forgårs.
To sekunder med ryggen til var alt som skulle til, så var innholdet i baggen borte. Jeg stod 20cm ifra.
Og heldigvis for den det var, så såg jeg det ikke.


Så.. jeg prøvde å ringe til mobilen, som var på..
men der var opptatt signal. Prøvde igjen, og den var av.

Jeg har desverre ikke skrevet ned Imei nummeret,
men har det nok i noen papirer et sted.
Men det skal det gå an å sperre mobilen i det minste (gamle herket)
.
Men skulle det ikke også gå an å finne ut hvor den befinner seg???

Iallefall skulle det la seg gjøre å finne ut hvem som har kjøpt den,
(hvis fyren klarer å få den solgt), og finne ut hvem de har fått den fra. Registreres den til nytt abbonement, og taes ibruk, vil imei nummeret registreres. Men om jeg får vite hvem som har registrert den, vet jeg ikke.

Mest sannsynlig blir den solgt uten mellomledd,
eller mellomleddet er en godt bekjent.
Uansett tilfelle, kan jeg gjerne torturere vedkommende til jeg får vite hvem de fikk den fra.. med glede.

Pengene er nok long gone..
men om jeg har noen som helst mulighet til å gjøre livet surt for den som tok de, så gjør jeg alt jeg kan for det..

Er det noen som vet om jeg feks kan spore imei nummer på egenhånd?
noen tips..


Setter pris på all info jeg kan få, om sporing av mobiler..
linker.. etc..



Vennlig hilsen
meg
Du kan ringe til telenor og få telefonen sperra... (dersom det er telenor abonnement du har da). Da vil ikke simkortet som står i, eller noen andre virke i den, med mindre denne luringen har litt peil på mobil... tror det går an å fikse slike blokker, ved hjelp av datakabler og en eller annen software. Går i hvertfall an å få bort opperatørlåsen.

uansett, ring telenor, så vet de hva du kan gjøre. kjipe greier...!
Tullenor kan oxo fixe at telefonen ikke vil ringe eller sende meldinger...da bør du forte deg...de trenger bare en PC så er ikke det noe problem for dem lenger...SHIT HAPPENS lykke til...knus kneskålene til gategutten som stjal telefonen da vettu
hehehe... bedre løsning det!
Får du tak i idioten, så ta han med på et enerom. Bruk to 4" spiker og heng han opp på en vegg etter øyelokka. Deretter tvinger du ham til å blunke. Så tar du en gammel mobiltelefon av typen "kjøttbeinet" fra Motorola og stikker`n langt opp i rassen hans. Får du den ikke inn, så kan det være at det sitter flere telefoner der fra før. Ta på deg gummihansker og rot litt rundt i tarmen hans. Mulig du kan finne en bedre modell en den du mistet.

By the way! Du forteller ikke hva slags telefon du mistet. Hvis den er så rotten som du sier, så er det mulig du kan få en av meg. Har en 7-8 stykker. Som garantert ikke er tyvgods. Hadde vært forøvrig vært artig å høre hva utestedet heter.

Have nice sunny day!
Øhh...ja...okei...ville bare minne på at den kneskål greia jeg nevnte var sarkastisk og humoristisk ment....
Har du reiseforsikring? I så tilfelle hadde jeg brukt den. Hvis du er under 20 år, hender det ofte at foreldrene dine har reiseforsikring for hele familien gjennom sin bankforbindelse eller kredittkort(American Express f.eks.). Hva egenandelen er på en reiseforsikring varierer, men jeg vil ikke tro den er noe særlig større enn 1000 spenn. Hvis du da ble frastjålet 1000 spenn, får du iallefall penger igjen for mobilen... Men du kan jo alltids smøre litt ekstra på når du forteller hvor mye cash du ble frastjålet... Men husk at forsikringsvindel er den vinningsforbrytelsen ungdom blir mest tatt for.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
EO2: siden vi er sammbyinger, og jeg ikke er helt god i hodet, så skal jeg hjelpe deg å knerte fyren.. hvor du var når dem bøffa den?
Glem det. Han måtte sikkert skrive et eller annet i frustrasjonen. Fyren er jo helt bortreist. Muligens på Larkollen Camping.