Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 833
Heisann!

Har endelig bygget min første pc, og installert windows 10 og 99% av driverne mine, men når jeg skulle oppdatere driverne til grafikkortet (MSI GeForce GTX 970 GAMING 4GB) så fikk jeg denne meldingen 'Graphics drivers couldn't not find compatible hardware', og når jeg sjekket 'Device manager' var det kun 'Intel(R) HD Graphics 530' som viste seg. Er virkelig fortvilet nå, aner ikke hva jeg skal gjøre... Er det noen som har peiling på hva som kan være problemet her?

Takk for Svar!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kor er skjermen kopla til? Har du kopla til straum?
Trådstarter
40 1
Skjermen er koblet til hovedkortet, og ja, regner med at det er strøm i grafikkortet iogmed at det både lyser og jeg ser at strømkablene er plugget inn.
Det er fordi Windows sjekka etter skjermen din, og du har plugga den i hovedkortet så Windows gikk automatisk til intern-GPU'n din isteden. Koble skjermen til 970'n du.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Mulig du bør disable det innebygde skjermkortet i BIOS
Trådstarter
40 1
Oida, beklager folkens men det var jeg som fucka litt opp her, viste seg at jeg ikke hadde plugget inn alle PCI-E kablene inn i grafikkortet, så det hadde vel ikke nok strøm eln. men nå har jeg iallefall fikset det

Takk til alle som svarte og ha en fortsatt god helg.
Sist endret av TG2015; 3. juni 2016 kl. 23:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.