Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2725
Hei, sorry om det er feil forum.

Jeg har lenge prøvd å engasjere kjentfolk til å bli med meg ut for å smake på norsk natur i form av camping og generell bushcraft og slike ting. Men min omgangskrets er mer interessert i data og gaming (selv om jeg er den eneste med IT utdanning ) og dermed har jeg sluttet å mase, og planlegger å komme meg ut "der" og finne folk som er interessert i å komme seg ut. Kort forklart så ser jeg etter folk som vil finne terreng / skog, og dele oss i lag. Så begynne på hver sin side på et forhåndsbestemt område. Om du klarer å finne det andre laget *eller* komme fram til der det andre laget begynte før de andre kommer seg frem dit du begynte, vinner du.

Da er strategien din enten å jakte på det andre laget, vente i området du begynte for å 'ta' det andre laget når de kommer, eller løpe som en tulling for å nå fram til der det andre laget begynte for å vinne på den måten. Ett mål er å kombinere spillet med interessante saker som kamuflasje, bruk av natten, avledning, teknologi, osv.

En slik utfordring har enkelte likheter med scenario paintball, som er noe jeg kom over når jeg søkte i dag tidlig. Men da handler det mer om skyting og varer bare rundt 24 timer. Jeg planlegger å overnatte, ta med proviant og fiske under turen.

Nå prøver jeg ikke rekruttere noen av dere til å bli med, men jeg lurer på om dere har et forslag til hvor jeg kan begynne å se etter folk som kanskje er interessert i det samme, enten i Norge eller i utlandet. Og om du har noen tanker til hele greia.

Ser helst at dette er noe jeg / flere kan gjøre om og om igjen etterhvert som jobb / studier gir rom for det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Heisann. Hvordan gikk dette? Er interessert i lignende prosjekt, og er nysgjerrig.
Høres kult ut. Har selv hatt lyst til å arrangere lignende leker i fjell og daler, med nattkikkerter og laser tag sniper rifles. Skjønner ikke helt spillereglene dine tho. Hvordan vinner et lag hvis de finner et annet lag? To lag kan jo lett komme til å "finne" hverandre samtidig.
Sist endret av mentalmelt; 29. august 2017 kl. 18:54.
Høres ut som en øvelse i forsvaret.
Om du har gjennomgått førstegangstjenesten kan det jo alltids være aktuelt å kontakte/søke om å bli tatt opp i heimevernet. Der vil du nok finne en del likesinnede?
Forsvaret hadde noe som het SAAB utstyr da jeg var inne. Egen stridsvest med sensorer samt et bånd på hjelmen med en høyttaler som sa ifra om du var såret eller drept. Lette sluttstykker til Ag'en og en laserfucker foran ved munningen i tillegg til rødfisen. God stemning.
Hvorfor ikke melde deg inn i røde kors, der du får gjort ting i likhet med dette og lært deg skills du kanskje får bruk for en gang.
Hvis ikke det er aktuelt, hørtes det veldig morsomt ut om det blir planlagt på rett måte og med rette folk. (konkurranseinnstinkt)