Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3060
Ekspert på påstander
Hei. Er det farlig å sykle etter en joint i trafikken? Jeg føler at det er trygt å sykle etter en joint, men så kom jeg på at jeg har også økt reaksjonstid. Det er sterke meninger om det er trygt å kjøre bil i cannabisrus. Man har økt reaksjontid og oppfatter trafikken tregere enn edru sjåfører. Det skal ikke ta mer enn 1 sekunder, så smeller det. Men på en annen side kjører de fleste i cannabisrus saktere enn edru sjåfører og farten avgjør hvor høyt skadepotensialet når det smeller i en bilulykke og man har bedre kontroll over trafikkbildet.

Er det like farlig å sykle som å kjøre bil i cannabisrus?

Beklager for skriveleifer
Ikke mix rus og transportmidler,greit nok at du føler at du har kontroll,men du har et ansvar for dine medtrafikanter.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Kommer helt an på hvordan man ser det. Om jeg (som bor i en stille kant av landet) har vært hos en kompis til sent på kveld, bekmørkt, ingen på veien, grusvei osv, da ser jeg ingen problemer med å kjøre litt fjern hjem.
Altså, noen mennesker har rett og slett mye dårligere balanse en andre, og det er ikke mer uforsvarlig av de med dårligere balanse å sykle, det samme gjelder om våren, da folk ikke har syklet på lenge. Vil si det er helt greit så lenge du selv føler at du har kontrollen, og ikke sykler på folk og sånn.
Sist endret av Relevant; 9. september 2014 kl. 16:37.
Ekspert på påstander
Trådstarter
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Ikke mix rus og transportmidler,greit nok at du føler at du har kontroll,men du har et ansvar for dine medtrafikanter.
Vis hele sitatet...
Sykler saktere fjern enn ikke rusa. Jeg tar ekstra hensyn til medtrafikantene når jeg er fjern, er ikke en som råsykler på skolevei eller kjører på rødt lys i et veikryss.


Sitat av Carmex Vis innlegg
Kommer helt an på hvordan man ser det. Om jeg (som bor i en stille kant av landet) har vært hos en kompis til sent på kveld, bekmørkt, ingen på veien, grusvei osv, da ser jeg ingen problemer med å kjøre litt fjern hjem.
Vis hele sitatet...
Den støtter jeg i. Det er noe annet enn å sykle på Bislett(Oslo) i rushtid.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Altså, noen mennesker har rett og slett mye dårligere balanse en andre, og det er ikke mer uforsvarlig av de med dårligere balanse å sykle, det samme gjelder om våren, da folk ikke har syklet på lenge. Vil si det er helt greit så lenge du selv føler at du har kontrollen, og ikke sykler på folk og sånn.
Vis hele sitatet...
Har god balanse, skata longboard mye før og kjører snowboard om vinteren, så jeg har bedre balanse enn de fleste kondomsyklist på 40+
personlig sykler jeg dårligere fjern. aner ikke om det er sånn for andre men bare en personlig erfaring.
er jo generelt vanlig å sykle i fylla og dette er akseptert så jeg ser ingen grunn til at å sykle når man har tatt en joint skal være noe problem.
Alkoholisert gamer
Sitat av olustvere Vis innlegg
er jo generelt vanlig å sykle i fylla og dette er akseptert så jeg ser ingen grunn til at å sykle når man har tatt en joint skal være noe problem.
Vis hele sitatet...
Akseptert og akseptert, du kan jo faktisk miste lappen hvis du blir tatt for å sykle i fylla, vet ikke om dette er noe som blir praktisert så ofte, men det er sånn loven er.
En sykkeltur etter en joint er jo bare herlig. Man blir redusert, ja. Men man blir ikke automatisk tilbakestående heller.
Jeg pendler til skole på trøsykkel daglig, og må forholde meg til andre trafikanter konstant. Til å begynne med er det kanskje vanskelig, men etterhvert så går sykkelen av seg selv. Jeg har lært hvilke elementer jeg kan filtrere ut fra trafikkbildet, hva som er relevant, og hva som er sannsynlig å skje. Detter er ikke en evne man mister fordi det er litt cannabis innabords.

Trøsykkel og 2c-b fungerer også veldig godt sammen. Det å flyte gjennom trafikkbildet i Trondheim med musikk på øret, gir en følelse av å være over resten av trafikken. Man kan se trafikken i sin helet, og ligger et godt stykke frem i tid. Noen ville kanskje beskrevet det som farlig eller uforsvarlig, men jeg føler det som relativt trygt. Dessuten, ingen bremser og stopper på trøsykkel med mindre man absolutt må. Bilister elsker gass/brems teknikken, men når man er sin egen motor, sløser man ikke bort hastigheten.


Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Ikke mix rus og transportmidler,greit nok at du føler at du har kontroll,men du har et ansvar for dine medtrafikanter.
Vis hele sitatet...
Jeg mener det er forskjell på transportmidlene, og sykkel og bil bør absolutt ikke sammenlignes i forhold til sikkerhet, da forskjellene i masse og hastighet, og påfølgende evne til knuse mennesker, er enorm. Worst-case-scenario er gjerne at syklisten dør, og bilen får kanskje en bulk. Ikke bra, men bedre en at en sjåfør dreper noen andre enn seg selv i et uhell.
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Jeg mener det er forskjell på transportmidlene, og sykkel og bil bør absolutt ikke sammenlignes i forhold til sikkerhet, da forskjellene i masse og hastighet, og påfølgende evne til knuse mennesker, er enorm. Worst-case-scenario er gjerne at syklisten dør, og bilen får kanskje en bulk. Ikke bra, men bedre en at en sjåfør dreper noen andre enn seg selv i et uhell.
Vis hele sitatet...
Tja, jeg er enig i poenget ditt her, men tror tråden sikter på å treffe andre mennesker, ikke nødvendigvis en bil. Treffer du som syklist en gående person, kan det gå virkelig galt. Var nå "nylig" to som kræsjet på sykkel på hjemstedet mitt, der en av dem døde og den andre fikk alvorlige skader.

Jeg sykler downhill etter jeg har røyka, og føler ikke at dette påvirker meg nevneverdig. Tvert imot, jeg har stort sett mer intuitive reaksjoner. Litt annerledes da, ettersom det kun er meg selv det går utover.
Sist endret av Nether; 9. september 2014 kl. 18:05.
Dette er vel individuelt, og bør kun vurderes av deg selv.
Ser det er flere som gjerne kan sykle etter en jonas, men jeg for min del bør nok ikke det.
Litt for mange inntrykk for forsterkninger av f.eks lys, lyd og bevegelser for min del. Men så blir jo jeg kjempestein og da ��
Trur det er mye farligere å sykle i trafikken med musikk i ørene.
Når man er skikkelig fjern så er man veldig klar over det, trur det går fint bare man ikke får noia midt i trafikken. Men det spørs sikkert på hvor vandt du er med begge delene. Noen kjører bedre fjern enn andre gjør edru, og mobiltelefonbruk kan være like farlig som fyllekjøring. Alt er relativt.
Sist endret av Bothrops; 9. september 2014 kl. 21:23.
Best å ligge stille.
Sykling og cannabis ser jeg på som en helt fin kombinasjon, så lenge man er forsiktig. Dessuten er det en utrolig fet opplevelse. Høre lyden fra dekka bli sterkere og kjenne lufta som blåser, etterhvert som farta blir større. Nydelig! Samme med longboard.

Men bruk hjelm!
Herregud da, mann!
Dexxter's Avatar
22 0
Spørs jævlig hvor du skal sykle, eller?
Skal du sykle gjennom Oslo S etter en god og feit joint ville jeg klappa deg i bakhuet og kalt deg en slem bisk, for plutselig ligger du nedkjørt av en buss, men hvis du bare skal sykle gjennom et lite boligfelt så burde det gå greit
Ekspert på påstander
Trådstarter
Sitat av Mr.Bango Vis innlegg
Sykling og cannabis ser jeg på som en helt fin kombinasjon, så lenge man er forsiktig. Dessuten er det en utrolig fet opplevelse. Høre lyden fra dekka bli sterkere og kjenne lufta som blåser, etterhvert som farta blir større. Nydelig! Samme med longboard.

Men bruk hjelm!
Vis hele sitatet...
Ja mann, bruker rasta hjelm
Du verken sykler eller kjører i påvirket tilstand - hvor vanskelig kan det være å lære seg dette? Jeg håper alle dere som bedriver slik idioti ender opp med anal ruptur og AIDS.

PS: Du kan miste førerkortet ved å sykle i påvirket tilstand -
Sist endret av SkyMarshal; 17. september 2014 kl. 15:13.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Du verken sykler eller kjører i påvirket tilstand - hvor vanskelig kan det være å lære seg dette? Jeg håper alle dere som bedriver slik idioti ender opp med anal ruptur og AIDS.

PS: Du kan miste førerkortet ved å sykle i påvirket tilstand -
Vis hele sitatet...
Har du syklet fjern før? Det er det herligste du kan gjøre. Du utsetter ikke andre for fare, med mindre du er en idiot og idioter hadde satt andre for fare uavhengig av rus.

Anal ruptur AIDS? Hva er det? Er du fem år?
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Du verken sykler eller kjører i påvirket tilstand - hvor vanskelig kan det være å lære seg dette? Jeg håper alle dere som bedriver slik idioti ender opp med anal ruptur og AIDS.

PS: Du kan miste førerkortet ved å sykle i påvirket tilstand -
Vis hele sitatet...
Kryp tilbake til grotten du kom ifra.
Sykle, skate, kjøre båt og ikke minst kjøre nedover bakken med twintip på føttene - er hærlig!

Selvfølgelig, der er unntak. Men de fleste som kjører, springer, kryper eller sykkler under påvirkning av cannabis - syntes det der digg!
Jeg elsker spesielt og gli ned slopes på fjellet med twintipsa klistret i snøen der pudderen akkurat har lagt seg, pisse stein. Beste med alt er igrunn Jeffreyén du tar på toppen!

Men til on-topic. Kjøre bil når en er meget på tryne, er ikke bra! Nå skal ikke jeg brøle så høgt, siden jeg har gjort det mange ganger. Men nå setter jeg meg ikke bak rattet på en bil når jeg er loka. Tanken om at jeg kan kjøre på et barn, og i værste fall drepe vedkommende - er alt for jævlig til at det er verdt det.

Ta en drosje eller begynn og jogg!
Sist endret av rullgardin; 17. september 2014 kl. 19:05.