Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1241
Hei,

er det noen som vet om et program til å programmere Javascript i til Mac?
Hvilken som helst teksteditor, helst en som har syntax-highlightning. F.eks. TextMate, XCode eller Sublime.
eclipse classic!

Meget awesome!
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
eclipse classic!

Meget awesome!
Vis hele sitatet...
om jeg vil anbefale dette spørs helt på størrelsen på prosjektet. Om alt du skal arbeide i er 3-4 filer er en stor IDE kanskje mer i veien og skaper mer støy enn det hjelper.

Styrken til programmer som Eclipse kommer i hovedsak fra prosjekthåndtering, spesielt når du jobber i flere filer i ulike mapper - og hjelper deg da med å ha oversikt.
Hvorfor ikke bare bruke noe simpelt som Notepad ++?
Sitat av Twiinkee Vis innlegg
Hvorfor ikke bare bruke noe simpelt som Notepad ++?
Vis hele sitatet...
på mac? Det er windows only.
fordi notepad++ ikke er i nærheten av like sexy som feks sublime...
WebStorm er et veldig funksjonsrikt JavaScript IDE. Er laget av de samme folka som står bak blant annet RubyMine og IntelliJ. WebStorm har veldig mange kjekke funksjoner blant annet for debugging, bruk av biblioteker som JQUery, skrive TypeScript og bruke versjonskontroll, for å nevne noe.
Selv anbefaler jeg Xcode på det høyeste. IIRC er det gratis på Mac app store, og jeg liker det veldig godt til å programmere JavaScript.

Bare lag et nytt prosjekt, velg "empty" under other, go der had du et nytt prosjekt. For å legge til filer trykker du cmd+n, og igjen velg empty under other.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
fordi notepad++ ikke er i nærheten av like sexy som feks sublime...
Vis hele sitatet...
Sublime er nok noen av de beste når det kommer til design, men etter å ha gått over til NetBeans så kommer jeg nok aldri tilbake. Her har jeg en FTP kobling som er i sync med en mappe på PCn, i tillegg så er blandt annet Git integrert og lett å bruke.
Sitat av Zarlach Vis innlegg
Sublime er nok noen av de beste når det kommer til design, men etter å ha gått over til NetBeans så kommer jeg nok aldri tilbake. Her har jeg en FTP kobling som er i sync med en mappe på PCn, i tillegg så er blandt annet Git integrert og lett å bruke.
Vis hele sitatet...
Er det bare FTP-muligheten samt Git som er årsaken til at du gikk fra Sublime til Netbeans?

Til opplysning så har Sublime både støtte for FTP Sync og Git.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
om jeg vil anbefale dette spørs helt på størrelsen på prosjektet. Om alt du skal arbeide i er 3-4 filer er en stor IDE kanskje mer i veien og skaper mer støy enn det hjelper.

Styrken til programmer som Eclipse kommer i hovedsak fra prosjekthåndtering, spesielt når du jobber i flere filer i ulike mapper - og hjelper deg da med å ha oversikt.
Vis hele sitatet...
Hvis det er Eclipse, er det garantert i veien.

Anbefaler gjerne Sublime Text - editoren er en fryd å jobbe i, men jeg vet ikke hvor mye hjelp man får utover autofullføring av symboler man har skrevet allerede. Mulig det finnes packages til slikt.
Jeg bruker intelliJ Idea og er fornøyd med det