Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 807
Jeg har en MacBook Pro som jeg flittig bruker til skolearbeid. På skolen har vi en skriver i klasserommet som er koblet på skolenettet. Jeg er også koblet på skolenettet. Hvordan kan jeg skrive ut fra min Mac til skriveren? Skriveren er en Lexmark E120, og jeg har lastet ned drivere.

Noen som har peiling?
Du må være koblet til skolens domener for å kunne bruke skolens skrivere, og IT er ikke så happy med å legge dem inn for deg..
Vilke system kjører skolen på? novell login på de stasjonære`?

Vis det er det, så ta turen til it avd, det burde ikke vært noe stress da. siden i novell så er det print muligheter for elever også, uten og legge de til i domenet med dems personlige maskiner.

Men uansett må du til it avd for og få hjelp til dette, da ingen kjenner til deres skolenett bedre enn it
Da jeg gikk VGS så hadde vi xp forhåndsinnstallert på pcene, som var inlemmet i domenet. Jeg la inn windows 7, og var dermed ikke med i domenet. Måtte enten boote xp for å printe ut, eller koble til med kabel. Da fikk jeg skrivd ut på skolens nettverksprintere Mulig dette funker hos deg også? Eventuelt legge dokumentet du vil skrive ut på en minnepinne, og skrive ut via en klassekamerats pc som er inlemmet i domenet.