Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 705
Det har seg slik at vi skal sette opp musikalen We Will Rock You til høsten med skolen, og i den forbindelse må vi ha noen grafiske effekter. Jeg skal prøve å gjenskape introen til musikalen (du finner den her, fra 0:00 til ca 1:30). Det er i all hovedsak årstall med en musikalsk hendelse som kommer mot deg og eksploderer i det de når en viss avstand. Mitt spørsmål er om det er noen freaks som vet hvordan man kan gjøre dette? Prøvde meg litt i After Effects, siden jeg tenkte det ville være en slags krysning mellom Premiere Pro og Photoshop, men var litt verre enn det. Vil helst få dette til så lett som mulig, men selvsagt er jeg villig til å lære meg litt After Effects om det er nødvendig. Vet dere noe om hvordan man kan løse dette?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Søk opp tutorials for "shatter effects" i After Effects. Dette burde være ganske enkelt å fikse.
Videocopilot har en del bra intro tuts osv til AE, ellers så ligger det sikkert også veldig mange på youtube rundt det med shatter effects som MrMrtn nevner.
Sist endret av Lugo; 20. juni 2012 kl. 13:06.