Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 598
Hei, kjære medfreaks. Er litt desperat akkurat nå.

Jeg har nylig partisjonert harddisken min slik at jeg to partisjoner. Den opprinnelige partisjonen er Vista installert på. Det var det jeg fikk med maskinen(en Compaq Presario etellerannet). Jeg installerte igår Windows 7 på partisjon nr. 2. Problemet som nå oppstår er at når jeg prøver å boote Vista i Boot Manager så kommer det opp at jeg må aktivere Windows Vista. Jeg tok koden som stod på den lappen som er limt på maskinen, men da kom det opp at koden ikke var en gyldig kode.

Hva skal jeg gjøre? Har en god del filer som jeg MÅ ha ut derfra fordi det skal leveres på mandag(skolesammenheng).

Jeg driter egentlig en lang marsj i Vistaen så lenge jeg får dokumentene mine. Finnes det et program jeg kan bruke for å browse filene på partisjon C, men som jeg kan bruke fra partisjon K(Windows 7)?
du kan jo bare gå inn i mappene du er interessert i via start>datamaskin>ønsket partisjon ?
Sist endret av vangsfreaken; 17. februar 2012 kl. 15:15.
Får du ikke tilgang til vista-partisjonen gjennom windows 7?

Det eneste jeg kan se for meg er problemer med hva windows 7 brukern har rettigheter til på vista-partisjonen, men det er ikke noe problem å fikse.. Henviser deg til mitt yndlingsnettsted
Sist endret av disproved; 17. februar 2012 kl. 15:16.
Ok, da var det på tide med del to. Få tilgang på mappene i Vista-partisjonen. Kom gjerne med forslag til løsninger mens jeg prøver å google litt.
Ok, da var helgen reddet. Fikk tilgang, men så kommer bonusspørsmålet. Hvis jeg nå formaterer partisjonen Vista ligger på, kan jeg da legge de X antall GB-ene dedikert til Win7-partisjonen?
Du kan øke og minske størrelsen på partisjonen, ja.

Høyreklikk på datamaskin -> behandle -> diskbehandling