Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 690
Har en 150 gb HD med win xp på..
har også fra den gamle pcen en 75 GB med windows xp installert


Hvis jeg kobler den i pcen og setter den som slave(?), hva skjer? Vil det gå greit selv om jeg har xp installert?

Kanskje jeg er for trøtt til å formulere meg skikkelig, så spør ivei
Hvis du vil ha ett trøtt og dårlig formulert svar: Prøv og feil.

Utrolig hva freaks driver med om natten
Sist endret av Vegardino; 18. april 2010 kl. 01:05.
Du vil nok få opp dual-boot-meny, men det skal funke.
Prøv?
krJo's Avatar
Trådstarter
men hva ville skjedd om pcen hadde 2 hardisker som begge kan bootes fra..
skal prøve nå, før jeg skal sove

drittunge: på dualbootmenyen vil det vel være 2 like OS.. hva skal jeg velge?
Sist endret av krJo; 18. april 2010 kl. 01:09.
Du ville fått alternativet om å boote fra den ene eller andre harddisken.
bra treig..
Sist endret av Vegardino; 18. april 2010 kl. 01:11.
Tror ikke det vil komme boot meny. Siden denne ikke er laget pc'en vil da kjøre fra c:.
krJo's Avatar
Trådstarter
den tror vel fortsatt selv at den er c: og det har fullt bootbart os osv...
Test og sjekk, det er lite annet å gjøre. Det kan egentlig slå begge veier
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Dersom dette er SATA eksisterer ikke terminiologien Master \ Slave
2. Du vil ikke få opp noen dualboot meny, i de fleste bioser kan du stille hvilken HDD som skal boote først, denne vil da boote.
3. 150 og 75GB disker ? Er du sikker ? Dette høres ikke ut som normale ATA-disker, men størrelser som er nærmere SCSI, vet dog at IBM laget endel merkelige serier med SCSIstørrelser på.
krJo's Avatar
Trådstarter
hæ? titegn neida... dette er ikke satadisker... btw 74,6 og 169 gb, make any sense?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
hæ? titegn neida... dette er ikke satadisker... btw 74,6 og 169 gb, make any sense?
Vis hele sitatet...
Også kjent som 80GB og noe som ikke gir mening i mitt hode med en 180GB disk..

Uansett, sett en som slave og en som master da, og velg hvilken disk som skal bootes fra hvis du har valget i BIOS, hvis ikke booter den nok fra tilfeldig disk, første som varer på en bootstrap.
Vil den ikke bare boote fra disken med master å gi f i alt annet(siden slave diskens OS sannsynligvis ikke ligger i boot.ini filen på master disken)?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Vil den ikke bare boote fra disken med master å gi f i alt annet(siden slave diskens OS sannsynligvis ikke ligger i boot.ini filen på master disken)?
Vis hele sitatet...
Varierer veldig fra HK til HK (kontroller til kontroller) i min erfaring, og har med hvordan BIOSen bootstrapper.

Roundrobin er ikke unormalt f.eks.
Sist endret av AtXbYeA; 18. april 2010 kl. 03:13.
hvis det er gamle ide disker så koble inn nr 2 med kun strøm, start pc og koble til kontakten. da kan du slette os på nr to uten problem.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av mortalf Vis innlegg
hvis det er gamle ide disker så koble inn nr 2 med kun strøm, start pc og koble til kontakten. da kan du slette os på nr to uten problem.
Vis hele sitatet...
Hotplugging av IDE er noe jeg har generelt slapp erfaring med, har fått det til å fungere på ca 1\100 konvensjonelle kontrollere, SATA derimot er relativt native hotpluggable.

Men det kan godt prøves.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hotplugging av IDE er noe jeg har generelt slapp erfaring med, har fått det til å fungere på ca 1\100 konvensjonelle kontrollere, SATA derimot er relativt native hotpluggable.

Men det kan godt prøves.
Vis hele sitatet...
Har faktisk med bokser og disker jeg har gitt litt f i "hotswappet" ide med hell. Men sier ikke (langtifra) at dette er oppskrift til suksess. En kjerne amd-skit, om det skulle ha noe betydning.. Har også hatt det "problemet" at windows-systemet som var på disk som ble puttet i en anna boks detekterte og fant seg til ro, oppdaterte alle drivere og bare virket. Skulle ikke vært sånn, fra p3 - p4, men okay. Sånne episoder er jo litt lol da.-