Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4081
Er det noen som kan fortelle meg hvordan man hacker passordet til en windows vista har prøvd og søke men fant ikke det jeg leter etter.
Som i hente ut SAM/SYSTEM-files med en BAT-fil på usb f.eks, for videre og bruteforce med Saminside?

http://www.freakforum.nu/forum/showt...STEM+saminside
Sist endret av Butchern; 24. april 2008 kl. 14:42.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TheButcher
Som i hente ut SAM/SYSTEM-files med en BAT-fil på usb f.eks, for videre og bruteforce med Saminside?

http://www.freakforum.nu/forum/showt...STEM+saminside
Vis hele sitatet...
Har ikkje vista gått vekk (ENDELIG!!! TAKK GUD!) fra LMhash, som har eksistert av kompabilitetsgrunner siden win311, og til langt langt sterkere hashing-algoritmer? I så fall er vel svaret at en ikkje cracker dei, enkelt og greit...
Sitat av slashdot
Har ikkje vista gått vekk (ENDELIG!!! TAKK GUD!) fra LMhash, som har eksistert av kompabilitetsgrunner siden win311, og til langt langt sterkere hashing-algoritmer? I så fall er vel svaret at en ikkje cracker dei, enkelt og greit...
Vis hele sitatet...
Tja usikker, men gjorde iallefall dette på en vista ultimate forrige uke!
Vista har gått bort i fra å bruke LM-Hash. Så vidt jeg skjønner brukes NTLM default. Denne lagres fortsatt i SAM-fila og kan dermed hentes ut. Hashen kan så dekrypteres ved å bruke rainbow-tables. LiveCD-en til ophcrack inneholder tabeller for å kunne ta enkle passord. Til de litt lengre og mer kompliserte passordene trenger du mye større tabeller.

Det er enklere og langt kjappere å overskrive sam-fila og resette passordet.
Sitat av oifind
Vista har gått bort i fra å bruke LM-Hash. Så vidt jeg skjønner brukes NTLM default. Denne lagres fortsatt i SAM-fila og kan dermed hentes ut. Hashen kan så dekrypteres ved å bruke rainbow-tables. LiveCD-en til ophcrack inneholder tabeller for å kunne ta enkle passord. Til de litt lengre og mer kompliserte passordene trenger du mye større tabeller.

Det er enklere og langt kjappere å overskrive sam-fila og resette passordet.
Vis hele sitatet...
Eventuelt Newsflash....Men hvordan kan det ha seg at vi henta fra vista da? Mulig det bare var "vista" layout, var ikke jeg som gjorde det, så jeg kan ta feil! Får høre med duden i klassa over imorgen...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har mistet mitt passord, og har litt samme problem som han. Jeg vet ikke hvordan jeg får bootet fra cd, jeg har brent en cd med ett program(iso-fil) som heter trinity-rescue-kit.
jeg brente den med magicISO, og jeg hører at dataen jobber med cd'en. Jeg har også testet den på min stasjonære pc, og programmet ligger inne. På den stasjonære er det XP.

Hvordan endrer jeg på Vista slik at jeg får boota fra cd'en, når jeg har mistet passord og ikke kommer meg inn på Vista?
Sitat av g3tl41d
Hvordan endrer jeg på Vista slik at jeg får boota fra cd'en, når jeg har mistet passord og ikke kommer meg inn på Vista?
Vis hele sitatet...
Du må endre bootrekkefølge i BIOS.
Sett CD som nummer 1.
Jeg har mistet mitt passord, og har litt samme problem som han. Jeg vet ikke hvordan jeg får bootet fra cd, jeg har brent en cd med ett program(iso-fil) som heter trinity-rescue-kit.
jeg brente den med magicISO, og jeg hører at dataen jobber med cd'en. Jeg har også testet den på min stasjonære pc, og programmet ligger inne. På den stasjonære er det XP.

Hvordan endrer jeg på Vista slik at jeg får boota fra cd'en, når jeg har mistet passord og ikke kommer meg inn på Vista?

Noen som kan komme på msn og hjelpe meg med dette programmet trinity-repair-kit?
Jeg har en dell xps data.
Du kan ikke forandre i Vista sånn at du booter fra cder osv. Dette må skje i bios, som de andre sier.
Bios er ikke en del av Vista, men det grunnleggende programmet i data som ligger i hovedkortet og ikke på harddisken der Vista er installert.
For å komme inn i bios må du trykke F8 eller noe annet under oppstart, det pleier å stå på skjermen når du starter maskinen. Prøv deg fram med med forskjellige F taster, F1, F5 og F8 tror jeg er de vanlige.
Ophcrack kan knekke vista keyer.. last ned iso, brenn, start maskin med cd/dvd, vent i spenning, profitt!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
XP går an å boote som admin uten passord i sikkerhetsmodus, eller noe, for å så endre passord på vanlig måte.
Sitat av kasiisak
XP går an å boote som admin uten passord i sikkerhetsmodus, eller noe, for å så endre passord på vanlig måte.
Vis hele sitatet...
...det forutsetter at det ikke er satt noe passord på administrator kontoen.
På Windows XP Home er det ikke satt noe pasord på admin-brukeren som default. Får vel ikke noe valg om å sette passord under installasjonen. Eneste måten å nå brukeren er å gå inn i sikkerhetsmodus, og det er det svært få som egentlig får til.

Så, om det er XP Home er det stor sjans for at du kan komme inn..
Hei, bruker bare denne posten siden det jeg lure på er det samme.
Vet det finnes mye info på nett om og hacke windows passord. Men det stopper på XP. står lite om vista. Og så har jeg lest at antivirus programm som Norton osv stopper denne muligheten før og hente ut passord.

Så det jeg lurer på er om noen vet om en måte og bruke en usb u3 og hente ut passord på en maskin som man ikke har tilgang på administrator brukern og som har Norton antivirus?
Så blant annet Hak.5 Episode 2.02 om dette, men det er fra 2006 så må jo ha kommet en hel god del nytt om akurat dette.

Edit:
Det må vel gå ann og lage et .bat fil (? usikker på om det er det man bruker) som avslutter Norton, og så kopiere SAM filene fra vista? Og som man kan bruke uten og være logget inn som admin? Helst så skulle jeg sett at man kun behøver og ha maskinen på uten og logge på noen brukere og så kan man kjøre programmet og hente SAM filene
Sist endret av tja_; 18. september 2008 kl. 08:34.
som sagt ovenfor kan du bruke ophcrack. er veldig simpelt, bare burn'n'run så fixer den resten. men dette forutsetter at passordet ikke er ett heftig passord som tabellene ikke er store nok til å fikse.
ophcrack er tingen man