Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1447
Hei, freaks!

Jeg har begynt å fått en interesse for NDE (Near Death Experiences) (f.eks. Proof of Heaven), filosofi, og telepati.

Er det noen som har noen bøker å anbefale innen disse emnene?
Hvis du vil utdype hva slags filosofi du er nysgjerrig på, eller si litt mer om hva du har i tankene, kan jeg sikkert gi deg noen tips
Trådstarter
Sitat av LivingDeadBeat Vis innlegg
Hvis du vil utdype hva slags filosofi du er nysgjerrig på, eller si litt mer om hva du har i tankene, kan jeg sikkert gi deg noen tips
Vis hele sitatet...
Jeg sikter ikke på noe spesielt. Er det noen bøker til forskjellige typer filosofi du ville anbefalt?
NFFs husbedreviter
Det kommer ann på hva du vil med filosofien.

Vil du ha en innføring i filosofiens historie - noe som må til for å få en god forståelse av filosofiske problemstillinger - eller vil du bare ha en bok som tar opp vanlige problemstillinger på en lettfattelig måte?

Om du vil det første, så kan du plukke opp en bok som tilhører pensumet til ex.phil - bør være lett å finne med et kort søk.
Om du vil det andre, så kan jeg anbefale denne boken her http://www.amazon.co.uk/Philosophy-I.../dp/1847240062 .
Sist endret av Dsverre; 22. januar 2013 kl. 16:40.
Jeg er enig med Dsverre. Hvis det ikke er noe spesielt innenfor filosofien du ser etter, ville det være et godt valg å begynne med Tenkere og ideer, som er den som bl.a blir benyttet på ex.phil, og som ellers er et glimrende utgangspunkt for filosofiinteresserte. Den kan iallfall varmt anbefales fra min side
Sist endret av LivingDeadBeat; 22. januar 2013 kl. 16:51.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg håper for ditt eget intellekt sitt skyld at du ønsker litteratur om nær døden opplevelser og telepati fordi du ønsker å vite hvordan de alternative tenker, ikke fordi du tror på det sjøl. Du kan lese mer om nær døden opplevelser her, hvis du blar nedover sida til referanselista finner du mange bøker og artikler om temaet. Det samme gjelder telepati, hvis du trykker her.

Når det kommer til filosofi har Damm & Søn en bokserie for ungdom som heter "Oppdag verden" der har de en bok med navnet "En passe stor og litt annerledes reise gjennom filosofi historien". Den tar for seg de viktigste filosofene og deres teorier. Hvis du finner en teori du liker kan du kjøpe bøker senere som analyserer og dissekerer dem til det uendelige.

Exphil litteratur er jo også en mulighet.
Trådstarter
Tusen takk for svar og anbefalinger alle sammen.

Cappy: Jeg tror ikke på NDE eller telepati. Jeg er bare interessert i det.