Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 5096
Hva syns dere om denne meningsløse kopien av suksessrike Chatroulette.
Vil det slå an?
Det er jo relativt få brukere for øyeblikket.

Jeg syns det suger..
holder meg til å møte folk fra verden...
Vil jeg møte en nordmann går jeg ut på gata. mye bedre enn en virtuell chat med egne landsmenn! Man fremstår jo nærmest som en asosial idiot?

Hva mener dere?
Blir som nettby kontra facebook. Såklart bruker man face istede.

I skrivende stund er det 18 pålogget på chatkarusell
Sist endret av mo3; 29. mars 2010 kl. 19:21.
krJo's Avatar
Trådstarter
Hvorfor det?
Jeg ville ikke sammenlignet dette, iogmed at nettby ikke er en facebook-klone, men en facebook-wannabe. Nettby er uansett et enklere nettsted enn facebook, og vinner mye på det i mine øyne.
Hele freak.no join nå :P
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Hvorfor det?
Jeg ville ikke sammenlignet dette, iogmed at nettby ikke er en facebook-klone, men en facebook-wannabe. Nettby er uansett et enklere nettsted enn facebook, og vinner mye på det i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Ja, men her er det jo snakk om at siden er en KOPI av Chatroulette; så rent funksjonalitetsmessig er det ingen forbedring eller reduksjon i forhold til Chatroulette.

Allikevel, jeg tror dette kan fungere. Det er jo mer interessant å treffe norske folk enn folk som sitter i Istanbul og New York. I hvert fall for kåte fjortenåringer og gamle menn. Sånn sett blir dette - den relative hyperlokaliteten - også nettsidens USP (Unique selling point).

Men det rent kommersielle aspektet ved denne tjenesten ser jeg ikke helt. Jeg forstår ikke hvorfor noen (Mash-up) gidder. Skal de tjene annonsekroner på dette? Nei, det går ikke. Skal de ta seg betalt av brukerne? Nei, det går sannsynligvis ikke. Da sitter du igjen med en side med litt trafikk, som man ikke tjener penger på - men som man allikevel har utviklet, og har utgifter forbundet med. Igjen, jeg ville ikke giddet.
Virker som http://chatroulette.no/ er hakket vassere.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
10 stk pålogget. Ingen ledige å chatte med.

-.-
Dette var bare sykt tåpelig. det står til og med "Norges Chatroulette"
Og igjen er dette ett bevis på at uansett hva norge prøver å kopiere så blir det dårlig..

Mangler bare fjesbok.no nå. (nettby er vel forsåvidt wannabe facebook)
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Tror siden er bugga atm. Sendte linken til et par stk på msn som også ikke finner noen å snakke med.

Har selv trykka next 50 ganger ca. Fremdeles ingen nerder jeg har snakket med :/
Sist endret av Bombasa; 29. mars 2010 kl. 19:45.
Ingen å snakke med
Hvorfor bruke denne når man har originalen? Når man rett fram kopierer en suksessrik tjeneste eller ide, bare fordi man selv vil bli like suksessrik, er som oftest hele opplegget dømt nord og ned fra starten av. Iallfall med mindre man faktisk legger til funksjonalitet som originalen mangler. Denne siden bringer ingenting nytt til bordet, og vil nok forsvinne like fort som den kom.
Sist endret av grudgE; 29. mars 2010 kl. 20:09.
kjedelig streiting
Dette minner meg om alle som prøvde seg på disse pixelsidene når han som fant opp originalen ble kjent. Skal man starte opp en kopi av noe, så må man isåfall gjøre noen dratiske forbedringer.
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Og igjen er dette ett bevis på at uansett hva norge prøver å kopiere så blir det dårlig..

Mangler bare fjesbok.no nå. (nettby er vel forsåvidt wannabe facebook)
Vis hele sitatet...
Vi har fjesbok.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Skulle tro dette var scam. Prøvd med 2 pc'er på ulikt nettverk uten å få noen å snakke med, selv om de ikke var optatte -_-
krJo's Avatar
Trådstarter
Hvorfor skulle det være scam?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ikke akkurat scam da. Men ikke funksjonell. Jeg har ihvertfall ikke fått noen å snakke med. Satt på en macro som har hittil trykket "Neste" knappen 342 ganger uten noen å snakke med
Fikk endelig noen å snakke med nå etter har prøvd i evigheter, men greide ikke poste noe i chatten. Drittside.
krJo's Avatar
Trådstarter
Nå tenker ikke jeg på en debatt om siden og om tjenesten fungerer, men konseptet! Er det noe de kan tjene på? Hvorfor ville man gidde å lage en slik side UTEN profit?Dette er merkelig
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Nå tenker ikke jeg på en debatt om siden og om tjenesten fungerer, men konseptet! Er det noe de kan tjene på? Hvorfor ville man gidde å lage en slik side UTEN profit?Dette er merkelig
Vis hele sitatet...
Det kan jo være at det er i en testfase, og ikke har funnet noen (eller ikke lett etter noen) sponsorer enda.

PS: Trykk NESTE fort om du ser en med ei tskjote som har Power-merket på seg!
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Dette funka dårlig, runt 10 mennesker på samtidig.
Måtte hamre løs på "neste" til jeg møtte på samme duden flere ganger...
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Endelig funka det, så tilogmed ei jente
gratulerer
Sitat av Fleff Vis innlegg
Endelig funka det, så tilogmed ei jente
Vis hele sitatet...
Skal ikke se bort fra at det var meg:P
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Ikke sett et kjønnsorgan enda på .no versjonen!
Og enda snålere, flere jenter enn gutter! Hva skjer?

Men kan ikke skrive i chatten enda da.. -.-

Litt buggy mildt sagt
Sist endret av Bombasa; 30. mars 2010 kl. 00:11.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Likestillingen har gått for langt!

HVIT MAKT, JENTESLAKT!!!!!!
Overraskende mange jenter på chatroulette.no syns jeg!
Karusell sida står bare å laster, så den skal jeg ikke uttale meg om.
Chatkarusell har fått "nytt" design, og først nå funker det for meg
Flere som bare får en hvit side?
Googlet litt og fant ut at det kan være et problem med win vista/7 64-bit.
Sist endret av Veggen; 6. april 2010 kl. 15:33.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av methewall Vis innlegg
Flere som bare får en hvit side?
Googlet litt og fant ut at det kan være et problem med win vista/7 64-bit.
Vis hele sitatet...
Jeg kjører Windows 7 64-bit og har ingen problemer med siden.
Jeg så en ganske pen jente og en ganske tjukk mann 60+
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Jeg kjører Windows 7 64-bit og har ingen problemer med siden.
Vis hele sitatet...
Funker det på http://chatroulette.no/ også?
Glemte å skrive i forrige post at det var der jeg bare fikk opp en hvit side.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av methewall Vis innlegg
Funker det på http://chatroulette.no/ også?
Glemte å skrive i forrige post at det var der jeg bare fikk opp en hvit side.
Vis hele sitatet...
Ja det fungerer på begge.
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Og igjen er dette ett bevis på at uansett hva norge prøver å kopiere så blir det dårlig..

Mangler bare fjesbok.no nå. (nettby er vel forsåvidt wannabe facebook)
Vis hele sitatet...
Hvordan kan nettby være wannabe facebook? Nettby kom FØR facebook.
Sitat av Casanova Vis innlegg
Hvordan kan nettby være wannabe facebook? Nettby kom FØR facebook.
Vis hele sitatet...
Kan jeg få kjøpe den kalenderen du har hvor 2004 kom etter 2006?



Jeg føler ikke at det er en wannabe. Kanskje det er det, men siden det ikke er en klone, men et nettsamfunn som sikter mot Norge, så har jeg èn Facebook-feeling og en Nettby-feeling.
Sist endret av krJo; 7. april 2010 kl. 07:44.
Sitat av Casanova Vis innlegg
Hvordan kan nettby være wannabe facebook? Nettby kom FØR facebook.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker ikke om hvem som kom først, men nåværende funksjoner på sidene. Du har helt rett i at nettby kom først, og blink og nettby var relativt like på den tiden. Men når facebook kom så kunne man plutselig tagge folk i bilder på nettby også?

Det er vel heller ingen hemmelighet at alle andre (les: f.eks nettby) vil etterligne mest mulig det som er "hot" både når det kommer til internettsider eller mote.
Var bare innom chatroulette.no for å sjekke, uten kamera. Kom opp en fyr og jeg fikk igang samtalen, så sier han at han ikke ser meg, da sier jeg at han skal ta av seg solbrillene for det er sikkert for mørkt hjemme hos han. Han tar av solbrillene, myser litt og nexter meg.
FAEN! Så en mann som koste seg på chatroulette.no..
Sist endret av Erlnd; 7. april 2010 kl. 17:34.
Chatroulette er djevelens nye virkemiddel for blottere sier jeg..
SYND!