Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 10021
hei jeg er ny her på freakforum av den grunn at jeg har et vanskelig spørsmål,

og uten mer dill her er det: er det mulig og overvåke meldinger som datteren din får tilsendt til sin mobil uten at du må sjekke mobilen hennes manuelt, at du får en varsel melding hvis det spesifikke nr. sender melding til mobilen hennes, jeg undrer også litt på hvordan man ser hvem som har ringt til den mobilen, og om det går an og få sånn varsling hvis det spesifikke nr. ringer til hennes mobil.

mvh: petper11

p.s hadde vært fint om jeg fikk svar fort.
ring de som datteren din har abonemang hos, er isåfall de som kan gjøre dette, tror det er ulovelig men, går ann å prøve :P
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Det du kan gjøre er om mobilen er registrert på deg, kan du opprette et tvillingsim, som du putter i en useless telefon som du skrur av lyden på. Deretter kan du bare legge den et eller annet sted, litt gjemt, så sjekker du den når du ønsker. Tvillingsim har du muligheten til å motta alle meldinger på begge telefoner, også alle samtaler. Når du ikke svarer på den telefonen, vil det stå som ubesvart.

Enkel og grei metode.
Telenor hadde/har vel noe som het Utvidet faktura ellerno, hvor det sto detaljert hvem man hadde ringt, sendt melding til osv. om jeg ikke tar feil?

Uansett, det eneste jeg fant nå som kan være et alternativ til deg er Telenors Mobbefilter.

Edit:
Det stickyshift sa er også en mulighet.
Mer info.
Sist endret av lsrr; 9. desember 2009 kl. 15:39.
du kan f.eks. bruke flexispy, selv om jeg er motstander av sånn. hvorfor skal du overvåke henne?

http://www.flexispy.com/
Håper hun finner ut av det, blir forbanna og flytter ut.

Med mindre hun er under 12 og du har skjellig mistanke om at hun driver og tekster med en eller annen pedo. Har ingenting til overs for foreldre som overvåker alt ungene gjør, i det skjulte. Får hun ha noe som helst privatliv i det hele tatt?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Håper hun finner ut av det, blir forbanna og flytter ut.

Med mindre hun er under 12 og du har skjellig mistanke om at hun driver og tekster med en eller annen pedo. Har ingenting til overs for foreldre som overvåker alt ungene gjør, i det skjulte. Får hun ha noe som helst privatliv i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Jeg bare lurer, men hvem er du til å ordlegge deg om hva foreldre gjør med sine egne barn? Om mannen føler at han trenger å overvåke sin datters telefon, så har du overhodet ingenting med det å gjøre. Dine krumspring om hun får noe privatliv i det hele tatt har da ingenting med noe som helst her å gjøre.
De moralske aspektene gidder jeg ikke dvele ved, antar at du vet hvor ufattelig dumt det du ønsker er.

SpyShop har programvare som gir deg mulighet til å overvåke SMS, samtaler og det som skjer i området rundt den fysiske telefonen, sel når den er skrudd av. http://www.spyshop.no/avlytting/avlytting-mobiltelefon
Så så, rolig nå barn!!


petper11: her har du det du leter etter: http://www.spyshop.no/catalog/produc...g/category/39/



edit: frosken var før meg :P
Sist endret av DrMatrix; 9. desember 2009 kl. 16:14.
Sitat av tafsern Vis innlegg
hva foreldre gjør med sine egne barn?
Vis hele sitatet...

Virker som du anser barn som en eiendel. Foreldrene eier ungene, da må de vel få lov til å gjøre hva de vil. Twisted.

Ja, moralprekener er vel ganske bannlyste her på nFF men lite provoserer meg mer enn slike "overbeskyttende" foreldre. Normal overbeskyttelse tar jeg med et smil, men slikt som dette er jo sykt.

De eneste sakene JEG personlig kan komme på, der en forelder har grunn nok til å snoke borti alt tenåringsdattera si finner på, er saker der diverse offentlige instanser har mer med det å gjøre. Jeg blir bare glad hvis dere kan fortelle meg noe annet.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Virker som du anser barn som en eiendel. Foreldrene eier ungene, da må de vel få lov til å gjøre hva de vil. Twisted.

Ja, moralprekener er vel ganske bannlyste her på nFF men lite provoserer meg mer enn slike "overbeskyttende" foreldre. Normal overbeskyttelse tar jeg med et smil, men slikt som dette er jo sykt.

De eneste sakene JEG personlig kan komme på, der en forelder har grunn nok til å snoke borti alt tenåringsdattera si finner på, er saker der diverse offentlige instanser har mer med det å gjøre. Jeg blir bare glad hvis dere kan fortelle meg noe annet.
Vis hele sitatet...
Hva faen vet du om han er overbeskyttende eller ikke? Ikke kritiser på så tynt grunnlag a, vær så snill. Er ikke ukritisk til slikt jeg heller, men du vet ikke nok til å kunne si noe i nærheten av dette. Hvis faren din forgriper seg på deg fra du er 2-12 år gammel, tror du ikke mora di vil vite om han sender deg meldinger? Og er det moralsk forkastelig av mora di?

Ja, moralprekner er temmelig bannlyste her på forumet. Dette er et kroneksempel på hvorfor.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Hva faen vet du om han er overbeskyttende eller ikke?
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke er overbeskyttende, hva kalles dette da? Psykopatisk? Overbeskyttende er da det snilleste ordet man kan stemple på dette her.

Sitat av httpwhat Vis innlegg
Hvis faren din forgriper seg på deg fra du er 2-12 år gammel, tror du ikke mora di vil vite om han sender deg meldinger? Og er det moralsk forkastelig av mora di?
Vis hele sitatet...
Og hva hvis mora overvåker mobilen og finner ut at pappaen sender meldinger til dattera si? Gud, så unormalt. Noen må straffes. Jeg stemmer på mora.

Hvis mora hadde grunn til å tro at faren har forgrepet seg på barnet i 10 år, så er dette en sak for noen offentlige instanser, som sagt. Hva skal mora drive og snoke alene etter?

Kvalmt og forkastelig.
Er i bunn å grunn enig med Realist1.
Httpwhat: Eksemplet du kommer med har han vel allerede gitt svar på. (De eneste sakene JEG personlig kan komme på, der en forelder har grunn nok til å snoke borti alt tenåringsdattera si finner på, er saker der diverse offentlige instanser har mer med det å gjøre.)
(Realit1 svarte før meg)

Synes det er viktig å påpeke att dette ikke burde være normal oppførsel av forelder (eller noen for den saks skyld), regner med att man kan bli straffet for noe slikt hvist det blir oppdaget.
Men en grei regel man kan komme med her er "Ingen regel uten unntak."
Håper og satset på att persjonen det gjelder vet hva han gjør og hva han ønsker ut av det
Sist endret av steinarja; 9. desember 2009 kl. 19:19.
Har du telenor så har de en foreldrekontroll mot mobbing du kan bruke til å stoppe meldinger fra uønskede personer.
Usikker på om det gir deg mulighet til å lese alle meldinger, men du vil bli tilsendt de som blir stoppet.
Her kan du stoppe for betalingstjenester og så mange telefonnummer du ønsker, hvor sender som blir blokkert får melding tilbake om at nummeret er blokkert.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvis det ikke er overbeskyttende, hva kalles dette da? Psykopatisk? Overbeskyttende er da det snilleste ordet man kan stemple på dette her.


Og hva hvis mora overvåker mobilen og finner ut at pappaen sender meldinger til dattera si? Gud, så unormalt. Noen må straffes. Jeg stemmer på mora.

Hvis mora hadde grunn til å tro at faren har forgrepet seg på barnet i 10 år, så er dette en sak for noen offentlige instanser, som sagt. Hva skal mora drive og snoke alene etter?

Kvalmt og forkastelig.
Vis hele sitatet...
Kjære vene, tenk litt lenger da menneske.

For å si det sånn: Jeg er prinsipielt imot at man skal bruke overvåkning på denne måten. Men kan det forsvares i visse tilfeller? Ja, mener jeg. Og jeg mener at du ikke kan vurdere dette når fyren spør så kort og konsist som han gjør. Verden er nemlig ikke så svart/hvit som du fremstiller den, og derfor synes jeg det er tullete å være bombastisk ift. om det han trenger hjelp til er rett eller galt. Prinsipielt: Ja. Helt uten unntak: nei. Derfor synes jeg man skal holde seg for god til å komme med fingeren med en eneste gang. Spør nå heller fyren om situasjonen først.

Jeg mener at i enkelte tilfeller helliger målet midlene, men ikke i alle. Jeg mener at det er galt å lyve, men ikke alltid. Du skjønner hva jeg mener.

Det du sier om videre om eksempelet mitt, synes jeg også bare blir tull. Du vet like godt som meg at overgrepssaker (f.eks) ikke alltid enkelt kan løses i rettssystemet. Om mora ønsker å forsikre seg om at faren ikke kontakter dattera da, støtter jeg 100% at hun bruker dette virkemiddelet som en garanti, en forsikring for hennes egen trygghetsfølelse.

Om vi er prinsipielt uenige, så er vel det greit. Men ingen regler uten unntak. Og å være så dømmende right off the bat er bare dumt.
jeg snakket om foreldrene hennes faktisk, jeg var kjæresten hennes og hun blir truet med og bli kastet ut hjemmefra hvis hun har kontakt med meg, men hun elsker meg og jeg elsker henne hun fyller 18 16 mars og har derfor ingen plass og være før jeg har betalt min gjeld til disse kjøp nå betal senere skams som jeg har gått på, jeg har vært innom det meste, steroider,meste av Dop og mye annet tull men jeg har alltid kommet sterkere ut av det og fått mye erfaring, men hun dumpet meg fordi hun ville blitt kastet ut og tvangsflyttet av sine foreldre,

her de lov til det?

jeg er det beste som har hendt henne og hun er det beste som har hendt meg, og for første gang i mitt kaotiske liv har jeg hatt fred, jeg kan ligge ved siden av henne om morgenen og se på at hun sover og tenke "herregud jeg er heldig"

men foreldrene hennes er kjempe glade i han som var bestekompisen min, før han ringte til henne og sa at jeg liksom ikke var clean når jeg hadde vært det i 3 uker og risikerte livet mitt for og beskytte henne mot, alt vondt som var etter meg, 2 torpedoer var ute etter henne, men jeg fikk vite om det før de rakk og gjøre noe, og oppsøkte dem, de var standard newbie torpedoer som sniffet amf og trodde de kunne ta alle, jeg tokk meg av det problemet, men jeg har fremdeles ikke latt henne gå rundt uten noen som jeg har beordret til og passe på henne 24/7 som alltid holder et øye med henne, jeg vil bare ha et perfekt liv, og det vil hun også men foreldrene overvåker henne på en eller annen måte, så det hindrer oss fra og finne sammen igjen, jeg støter på henne fra tid til annen(med vitende vilje) og hun ender alltid i armene mine selv om hun er såkalt sammen med han som har tystet på alle de største of farligste folkene i Aalesund, jeg føler ingenting annet en vondt for fyren, for det han har gjort er bedragersk, men han er av ingen betydning til meg, bare hun er viktig, hvis noen har et godt råd så værsågod si det.

mvh: petper11
Sitat av petper11 Vis innlegg
jeg snakket om foreldrene hennes faktisk, jeg var kjæresten hennes og hun blir truet med og bli kastet ut hjemmefra hvis hun har kontakt med meg, men hun elsker meg og jeg elsker henne hun fyller 18 16 mars og har derfor ingen plass og være før jeg har betalt min gjeld til disse kjøp nå betal senere skams som jeg har gått på, jeg har vært innom det meste, steroider,meste av Dop og mye annet tull men jeg har alltid kommet sterkere ut av det og fått mye erfaring, men hun dumpet meg fordi hun ville blitt kastet ut og tvangsflyttet av sine foreldre,

her de lov til det?

jeg er det beste som har hendt henne og hun er det beste som har hendt meg, og for første gang i mitt kaotiske liv har jeg hatt fred, jeg kan ligge ved siden av henne om morgenen og se på at hun sover og tenke "herregud jeg er heldig"

men foreldrene hennes er kjempe glade i han som var bestekompisen min, før han ringte til henne og sa at jeg liksom ikke var clean når jeg hadde vært det i 3 uker og risikerte livet mitt for og beskytte henne mot, alt vondt som var etter meg, 2 torpedoer var ute etter henne, men jeg fikk vite om det før de rakk og gjøre noe, og oppsøkte dem, de var standard newbie torpedoer som sniffet amf og trodde de kunne ta alle, jeg tokk meg av det problemet, men jeg har fremdeles ikke latt henne gå rundt uten noen som jeg har beordret til og passe på henne 24/7 som alltid holder et øye med henne, jeg vil bare ha et perfekt liv, og det vil hun også men foreldrene overvåker henne på en eller annen måte, så det hindrer oss fra og finne sammen igjen, jeg støter på henne fra tid til annen(med vitende vilje) og hun ender alltid i armene mine selv om hun er såkalt sammen med han som har tystet på alle de største of farligste folkene i Aalesund, jeg føler ingenting annet en vondt for fyren, for det han har gjort er bedragersk, men han er av ingen betydning til meg, bare hun er viktig, hvis noen har et godt råd så værsågod si det.

mvh: petper11
Vis hele sitatet...
Førsteintrykket mitt, er at du ikke er mors beste barn akkuratt. Det virker som du har rotet deg opp i mye trøbbel, siden du snakker om torpedoer og alt mulig shit. Hvis du ønsker å starte et nytt liv sammen med dennne jenta som du elsker så høyt, anbefaler jeg deg å flytte. Vent til hun har fylt 18 og kom dere langt vekk fra Aalesund.

Nå vet jeg veldig lite om din situasjon, så dette sier jeg basert på den lille informasjonen i inlegget ditt, men hvis det er slik som jeg har fått intrykk av, anbefaler jeg deg å flytte. Det avhenger jo selfølgelig av hvor gammel du er å sånt, men ta å utdyp litt mer så får vi vite litt mer om din situasjon.
jeg legger ikke skjul på at jeg har gjort mye dumt men fortjener ikke mindre respekt eller innsikt fra andre av den grunn.

hvis noen her forstår hva jeg mener med at jeg ELSKER henne.

60% av elle som gifter seg i Norge pr dags dato ender med og skille seg, men jeg ville ikke ha giftet meg med noen jeg ikke var 110% sikker på at var den rette, og jeg har funnet de 110% i denne jenta og akter ikke og la vår kjærlighet bli stanset av noen fordomsfulle mennesker med null innsikt i en annen persons liv.

så derfor spør jeg er det noen her som har noen bedre råd, og som vet om et overvåkings utstyr som de kan bruke som er allmenviten og som mest sannsynlig er tilknyttet til en regning og momentant varsling på sms hvis jeg ringer henne eller sender melding?

ok utdype meg... jeg er 19 og jeg har erfart for mye i forhold til det en 19åring skal. jeg var aldri en engel, jeg var det som kategoriseres som en badboy men jeg er også ifølge folk flest en gentleman uten like, jeg er den type mann som står for det jeg mener, jeg har alltid sagt min mening, men som ung brukte jeg ofte og manipulere meg fram til viljen min, noe jeg lærte fra min mor... jeg flyttet til Aalesund fordi jeg ville ha en ny sjanse, og slippe vekk fra det volds fylte miljøet jeg var i. og her oppe lært jeg mye. jeg verdsatte ingenting annet en meg selv når jeg først kom hit, men har i løpet av min tid her oppe modnet og hatt masse tid til og utforske diverse aspekter i menneskers liv og hatt masse tid til og analysere personer fra mange perspektiv, og er vel en naturlig leder men velger og ikke lede an.

hun er derimot min balanse, gjør aldri noe galt, har hatt mye opp og nedturer men hun har alltid klart seg, men hun blokkerer problemene sine ute i stedet for og konfrontere dem(motsatt av meg altså) og hun var usikker på alt: selvtillit,skole,venner,kjærlighet... etc. helt til vi møtes etter det så har hun blitt sterkere og hun har fått selvtillit fordi jeg har bygd selvtilliten hennes, jeg har hjulpet henne til og bli et sterkere menneske psykisk, men foreldrene hennes bryter henne ned, hele tiden, og de er rike, selvfølgelig prøver de og kjøpe henne glad, men hun har blitt lært til og vite bedre, de fleste ungdommer går på den dere kjøpe seg fred, men hun vet bedre hun vet at de bare prøver og påvirke henne på en annen måte, direkte prøver og kjøpe tillit og respekt, så hun spiller med, men bak dette skallet hennes er det en mer følsom og leken og følelsesfull side av henne, den reflekteres som oftest i hennes øyne når hun ser på meg

får derre en hvis fatning av åsen følelsene faktisk er ganske dype og hvordan alt jeg gjør og alt hun gjør har et budskap i seg, hvis jeg stryker henne over kinnet så vet hun at det jeg egentlig sier er: du er nydelig og jeg er heldig som har deg: det er ganske dypt.

vi forstår hverandre veldig godt men avstand og separasjon over lengre tid gjør det vanskeligere og plukke opp signalene fra hverandre.

senest i går støtet jeg på henne på min vanlige rutine vandring rundt amfi moa, jeg viste hun var på jobb og jeg var der for og forsikre meg om at hun ikke var i noen form for fare, og jeg satte meg ned og pratet med henne, hun begynte og fryse så hun fikk låne jakken min selv om jeg viste jeg ville begynne og fryse pga. mangel på ytterklær, og like før jeg gikk så gikk hun et skritt mot meg, og jeg viste allerede hva hun ville jeg så henne dypt inn i øynene og kysset henne iherdig hun sa " f**** det skulle du ikke gjort, også kysset hun meg iherdig tilbake, og vi begynte og gå vær vår vei, så snudde hun seg og sa" ikke forsvinn noe sted" jeg sa "det kan hende jeg gjør det" hun sa" JEG FINNER DEG"

også gikk vi vær vår vei, og siden har jeg ikke pratet med henne.
å nommin så søøøt du er da vesle duttebassen<3
Trådstarter
6 9
trenger ingen useriøse kommentarer
nei men det er sant da, du er virkelig nusselig altså og du trenger kanskje ikke men du får uansett hihihhi
Sist endret av Fyllerør; 10. desember 2009 kl. 00:53.
Historien virket som en klisjè fra en film, ikke at det er noe negativt med det.

Jeg føler du har to alternativ:

1. Snakk med foreldrene og se om dere kan komme til enighet.

Dersom du ikke vil gjøre punkt 1, eller dersom det ikke fungerer;

2. Vent til hun er 18 år. Elsker hun deg like mye som det virker som du elsker henne, flytter hun garantert med deg til et sted.
Trådstarter
6 9
takk for alle gode råd, men da var det et siste million spørsmål. har telenor en alminnelig tjeneste som fungerer sånn at hvis jeg ringte deg som leser nå da , da ville foreldrene dine få en melding direkte etterpå at jeg hadde ringt, og det samme når det gjelder sms?
Haha... å linke til Spyshop viser bare uvitenhet. Eneste de gjør er å installere Flexispy eller Mobilesy på telefonen. Dette tar de 6900,- for, mens samme programvare kan kjøpes til under 1/6 av prisen hos de forskjellige leverandørene. Spyshop er svindel fra ende til annen.
har du pratet med henne om å skaffe seg to tlfer der foreldrene ikke vet om den andre?
si du har telenor abonoment, så kan hu skaffe seg telenor kontantkort, du legger henne til i fri familie så dere ringer å sender meld gratis

profitt??
det kan godt hende foreldrene har ordnet tvillingsim til henne, da får du akkurat samme aktivitet bare på en annen tlf som foreldrene kanskje har kontroll over..
Forstår godt at du ikke føler deg trygg, du finner ikke noe dummere og mer lettlurt enn unge jenter ! Dette er grunnen til at jeg ikke vil ha en datter for alt i verden.
Trådstarter
6 9
Sitat av Fyllerør Vis innlegg
det kan godt hende foreldrene har ordnet tvillingsim til henne, da får du akkurat samme aktivitet bare på en annen tlf som foreldrene kanskje har kontroll over..
Vis hele sitatet...

har tenkt på tvillingsim og det kan være det de har, skal sjekke om jeg finner en tlf som hun kan ha som jeg kan betale. jeg har iphone så fri familie er utelukket!
kan jeg da bare begrennse det til kontantkort.?
Sitat av g3tl41d Vis innlegg
Forstår godt at du ikke føler deg trygg, du finner ikke noe dummere og mer lettlurt enn unge jenter ! Dette er grunnen til at jeg ikke vil ha en datter for alt i verden.
Vis hele sitatet...
Den uttalelsen der må bevares med et ord og ordet blir i dag brukt som en nedsettende fornærmelse mot folk som gjør eller sier noe mindre intelligent.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av petper11 Vis innlegg
har tenkt på tvillingsim og det kan være det de har, skal sjekke om jeg finner en tlf som hun kan ha som jeg kan betale. jeg har iphone så fri familie er utelukket!
kan jeg da bare begrennse det til kontantkort.?
Vis hele sitatet...
Om hun står som bruker av sitt abo. kan hun selv velge om kopi skal gå til både hovednummer og tvilling fra "mine sider". Hun kan jo også logge inn der og sjekke hvilket abo. hun har og tilleggstjenester..
Mitt forslag: kjøp et nytt nummer til henne med kontantkort eller noe, i ditt navn. Da kan du kommunisere med henne på denne telefonen/nummeret, mens foreldrene hennes ikke kan finne ut av det.