Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  309 43593
Da er prosjketet levert inn som et bidrag til DreamBuildPlay!

Prosjektet er fortsatt WIP og det er mye som må gjøres, og ingenting av grafikk og eye candy er implementert enda. Du har Flipping skills, marinading skills og tricking skills( tricking as in flippe maten så den tar 360 osv.)

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=HCasANuAyKw
Dette ser jo helt sjef ut Men bare på xbox 360? Kommer ikke til å mekke det til PC altså?
Joda, skal mekke en windows port til denne også
Must... Have... Game... BBW.... I... Must!

Faen for en irriterende sang
Måtte selvfølgelig få den på hjernen den sangen.
Klarer ikke å la være å synge "barbeque, barbeque"..

Forresten morsomt prosjekt! Morro å teste dette.
Sinnsykt bra! venter på pc versjon
Dette var noe helt annet enn første versjonen ja!
Når kommer det en versjon til PC for testing?
Kommer spillet ut på Xbox Live?

Genialt konsept forresten
haha dette må prøves! så konge ut
ja, spillet er til XBox360( Xbox LIVE Community Games ), men det vil bli laget en Windows versjon etterhvert også!
Er det allerede ute eller kommer det snart?
Nei, det er ikke helt ferdig enda. Manger noe funksjonalitet, samt litt eye-candy før jeg slepper det ut.

Men, XBox LIVE Community Games vil ikke være ferdig med beta-stadiet før jul så det er ikke noe hast enda
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Ut av ren nysjerrighet: Hvor stor er sjangsen for at spillet også dukker opp på Play Station Network?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hahaha, konge DigiErr! Får nesten tørke støv av xboxen nå :-) Husker vi prøvde grillsim i forelesningssalen på HiO
-t
hehehe.. for en ide :P
Grillbar tychoon
lykke til
btw kebab spillet er ganske heftig da..
Dette så ikke akkurat ut som det "beste spillet ever", men det er heller ikke poenget. Ser at noen av de engelsktalende folkene på youtube var negative å sa du heller kunne spille the sims.
Jeg kommer garantert til å kjøpe dette spillet på XBL, både pga fritidsproblem, samt støtte dere (selv om, som du sier prisen blir lav), og for å kunne gi feedback, som kan hjelpe deg/dere i fremtiden med andre prosjekter. Jeg syntes det er spennende å se folk lage ting, å gjerne få se hvordan programmene utvikler seg ettervert som personene får mer kunnskaper når det kommer til koding osv. Man lærer av sine feil.

Jeg vet ikke hvordan det går med engelsken deres, men der kan jeg hjelpe deg. Det blir amerikansk, men jeg kan hjelpe deg da jeg selv prater amerikansk hjemme i husstanden 24/7, og min mor er fra Amerika å dermed kan jeg oversette programmet å lete etter skriveleifer.

Dette var et interessant prosjekt
hey der ute



kan du pliiiiiiiiiis legge ut sangen

den er så syk at den er genial "barbeque barbeque"


- T
Spillet er ikke laget for å bli et bra spill as in noe helt nytt, super grafikk ol, noe som ville tatt alt for lang tid med bare en programmerer, et par på GFX samt en musiker, men mer som et trenings prosjekt, samt morro for oss og kanskje dere

Takk for god feedback, og møkk: en titt gjennom engelsken er nok lurt før relese en gang!

BBQ sangen kan dere laste ned her:
www.higen.org

Spillet vil ikke i førsteomgang komme til PS, desverre. Men om muligheten åpner seg skal en ikke se bort i fra det
Håper det blir mulig å velge noen andre karakterer enn blonde silikonbabes når spillet kommer ut. Det er ikke helt det jeg forbinder med grilling.
Det hadde også vært fett om du laget typiske karikatur karakterer og spesial retter. En feit tysker i lederhosen som kun kan grille pølser, en franskmann med béret som griller froskelår og en skotte i kilt som griller haggis feks. Det gjør spillet litt "dypere" når det kommer til karakter valg og behøver ikke bety så mye ekstra kode vil jeg tro.
Sist endret av Mith; 1. oktober 2008 kl. 09:38.
Heilt canooon
Du må jo ha en med skikkelig ølmage, og selvfølgelig en øl i hånda, med ordentlig grilldress!
Ser det er noen betaversjoner ute å går til PC, mulig å legge ut link?
Når det gjelder karakter kan du selv velge om du skal være mann eller dame, samt hår og hårfarge. Mannan er under produksjon og har lenge hatt en cheezy look og øl mage. Jeg kommer ikke i første omgang å lage flere karakterer enn det, siden jeg må lage klær som passer hver og en modell.

Men, motstanderene en spiller mot er random, og da har jeg programmert inn noen peronligheter, samt mange som bare blir helt random satt sammen. Har en kar med pølsemage som er ekspert på pøler bl.a. Beret og skotte var jo en morsom ide

Grilldress kan du så klart kjøpe!

Det finnes ingen betaversjoner av spillet enda, men jeg legger ut en link her da den er tilgjenglig.
Den betaversjonen du så tidligere her var en gammel og utdatert versjon, som for lengst er blitt "kastet".

Jeg har en pause nå, fram til at jeg kommer hjem fra LA med jobben, etter en veldig lang, stressende og hektisk kode-periode for å få spillet så klart som mulig til DreamBuildPlay contesten som sluttet 23.sept.
Mulig å lage en Mac versjon også? Hadde vært kos
Bare gi lyd om du trenger en til å sjekke over engelsken
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da har jeg brukt endel tid siden sist på å fikse endel små bug og ting, samt oppdatert hele koden til å kjøre på nyeste XBox360 versjon, og dette ser ut til å fungere

Regner med at jeg legger ut en versjon på XBox live community games en gang om ikke aalt for lenge, så fort jeg har fått ferdig noe små funksjonalitet som må til, samt legge til litt flere missions og forskjellig mat.

Da det gjelder PC versjon må dere vente litt, og en XBox360 kontroller må være tilgjenglig i første omgang, kommer sikkert til å legge til keyboard/mus etterhvert også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skjedd noe nytt?
Vil gjerne spille Pc versjonen.

Vis du ikke gir det ut før om 7 og halv time blir det Grill Simulator 2009
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Navnet på Grill Simualtor er ikke lenger Grill Simulator 2004, men Grill Simulator 360!

Jeg kan med dette meddele at funksjonaliteten til Grill Simualtor 360 er FERDIG! All funksjonalitet fungerer nå som det skal, men er fortsatt noen punkter som gjennstår:

-Balansering
-Testing
-Release

Men dette er bare småtteri i forhold til hva som er blitt gjort. Takk til dere i nFF som har gjort en stor påvirkning av hva som er blitt implementert, og hva som er uteblitt.


Jeg regner med å ha Release 1 klar om ca 1.mnd fra og med i dag Dette gjelder XBox release + PC release til de som har en XBox kontroll de kan koble til i USB porten. En 100% PC versjon kommer også, og det er stor sannsynlighet for at denne kommer sammen med Release 1 også, men kan ikke love dette.
Sist endret av DigiErr; 8. mars 2009 kl. 21:11.
hah, husker jeg snubla over denne tråden i min spede barndom her på nFF. Trodde dog aldri det ville bli ferdig, så jeg gleder meg til resultatet
Sitat av DigiErr Vis innlegg
Navnet på Grill Simualtor er ikke lenger Grill Simulator 2004, men Grill Simulator 360!

Jeg kan med dette meddele at funksjonaliteten til Grill Simualtor 360 er FERDIG! All funksjonalitet fungerer nå som det skal, men er fortsatt noen punkter som gjennstår:

-Balansering
-Testing
-Release

Men dette er bare småtteri i forhold til hva som er blitt gjort. Takk til dere i nFF som har gjort en stor påvirkning av hva som er blitt implementert, og hva som er uteblitt.


Jeg regner med å ha Release 1 klar om ca 1.mnd fra og med i dag Dette gjelder XBox release + PC release til de som har en XBox kontroll de kan koble til i USB porten. En 100% PC versjon kommer også, og det er stor sannsynlighet for at denne kommer sammen med Release 1 også, men kan ikke love dette.
Vis hele sitatet...
går det med vanlig xbox 1 kontroller med usb adapter?
Genialt! Hold oss postet med nyheter! Er det noen "utgivelses" dato satt d?
HAha. Grilling er en manns stolthet og identitet
Sist endret av Fredriker; 14. mars 2009 kl. 02:28.
Trådstarter
Er ikke sikker på om en vanlig xbox kontroller skal funke da jeg ikke har testet dette, men i allefall funker xbox 360 kontrolleren.

Det kan hende det funker, og det kan også hende det funker med andre joysticker også.


Er ikke en endelig release dato på dette her, den er ikke veldig langt unna for å si det slik
Sitat av DigiErr Vis innlegg
Da er prosjketet levert inn som et bidrag til DreamBuildPlay!

Prosjektet er fortsatt WIP og det er mye som må gjøres, og ingenting av grafikk og eye candy er implementert enda. Du har Flipping skills, marinading skills og tricking skills( tricking as in flippe maten så den tar 360 osv.)

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=HCasANuAyKw
Vis hele sitatet...
Woha! trodde ikke dette skulle bli ferdig!
Nydelig utført, sexy modeller og nydelig funksjonalitet!

Men bytt ut musikken i trailern, har den på hjernen konstant... (-_-")

"BARBEQUE! BARBEQUE! AND A CHOCOLATE TOO!"

gaaawd...

For øverig... dette spillet kan dere selge til Nintendo Wii, no?
Er mye bedre enn alle de jævla "mini-games" dem har laga...

http://i39.tinypic.com/2dij5ed.gif
Trådstarter
hahaha sykt bra

Kanskje det er en mulighet. Skal i allefall ta en titt på det..

Musikken skal ikke byttes ut på menyen, men alle andre steder skal vi spille en annen låt, som ikke har noe vocals, en salgs loop som abre går igjen og igjen
Veit ikke om det er fiksa nå, finner ikke siden din. men linken er ødelagt så får ikke lasta ned bbq sangen.. jeg vil ha den
Haha dette er så genialt som det kan bli! Eneste jeg irriterer meg sykt over er at hun som synger i BBQ sangen ikke greier å uttale BEEF, men hun sier BIF. Liten ting jeg henger meg opp i bare :P har dere en release date? eller er det ute, har ikke vært på xbox på lenge nå.
Trådstarter
regner med at release blir i april en gang

sangen finner du her: http://maggie.higen.org/private/BBQS...TheBBQSong.mp3
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ikke glem å bytte navn! Er jo strengt tatt ikke 2004 lenger.
Det heter Grillsimulator 360 om jeg ikke tar så alt for feil.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Da var Grill Simulator vist på storskjermen. Tiden gikk fort men var det noen her som så det?
Er det ferdig nå?
Sitat av DigiErr Vis innlegg
Da var Grill Simulator vist på storskjermen. Tiden gikk fort men var det noen her som så det?
Vis hele sitatet...
Jada, det er både sett og stemt på.
Når kommer det ut? Noen spesifik tid?
Det her var nice ^^
Part time ninja
locked65's Avatar
Den ligger på ftp.gathering.org alle compo tinga ligger der
Grattis med premien
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Gratulerer med 3. plassen
Sist endret av kosepaa; 12. april 2009 kl. 03:02.
Gratulerer!

Morsomt å se at det faktisk ble noe av det til slutt!
Trådstarter
Den versjonen som ligger på FTP er ikke en fullstendig versjon. Jeg sender inn hele versjonen til Xbox Live Community Games i kveld, hvor den skal gjennom endel testing ol.

Holder dere oppdaterte!

Og, takk for stemmer
Sist endret av DigiErr; 15. april 2009 kl. 17:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.