Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2991
Hvor mye penger kan man kreve for å ha reklameplass bilen sin? Om man for eksempel kun reklamerer for en bedrift og definerer hele bilen sin til reklameplass for den; hva er rimelig å anta er en ålreit sum for en slik tjeneste?
ca så mye: http://youtu.be/l91ISfcuzDw

Nei, men seriøst. Det kommer helt an på hvor kjent du er og hvor mye verdi annonsøren mener de får tilbake for å klistre noe utover bilen. En tilfeldig volvo 240 i indre østfold er ikke verdt mer enn det koster å få laget klistremerkene, mens bilen til en kjent rallyfører eller lignende vil være grisedyrt
Sist endret av liasis; 6. februar 2015 kl. 21:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nerd på deltid
Jeg kjører drosje og det hender vi får gratis produkter fra forskjellige bedrifter for å ha reklame på bilen. Det er ikke snakk om store summer og det meste jeg har fått er 4000,- for å ha reklame på en bil i tre år. Det er foresten snakk om en liten bygd med omkring 8000 innbyggere, vil tro at det ville vært mer lukrativt i større byer.
Full bil som ruller i byen vil nok være mer attraktiv i reklamesammenheng ja, men det som er med på å sette prisen er jo hvordan type bil det er, hvilket marked reklamen er rettet mot, og ikke minst hvor mange km bilen ruller i løpet av året og når på døgnet den ruller.

En stor varebil med mye reklameplass, men som kun kjører aviser fra 03-06 hver morgen vil nok ikke ha så store verdien.
Men en Morris som kjører 100.000km i året og som ruller mens folk er ute i gatene vil nok ha relativt høy reklameverdi.
Ja, dette er et typisk "hva koser et hus"- spørsmål.
Kom med mer info. Men som gammel drosjesjåfør kan jeg fortelle deg at du mest sannsynlig ikke blir mangemillionær