Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1643
Hei. Mista iPhone 4s min i vannet for en stund tilbake og jeg tror batteriet er gåent. Kjøpte meg en ny iPhone 4 for en litt siden, men er misfornøyd med hvor treg den er.

1. Noen som vet hvordan fikse en vannskadet iPhone 4s eller hvilke deler som er ødelagt? Går ikke ann å skru den på med mindre jeg kobler til lader, og når jeg kobler til lader kommer bare Apple logoen opp i 3 sekunder også forsvinner igjen = repeat

2. Jeg har en dårlig iPhone 4. Hadde jeg kunnet skrudd opp den og bytta prosessoren fra 4s'en til 4'en så den yter bedre? Evt. hvilke deler kunne jeg brukt for å "oppgradere" iPhone 4'en min så bra så mulig, if this is possible
EDIT: Fant nettop ut at dette ikke er mulig, men om dere mener at det går så er jeg intressert å høre det uansett

Beklager hvis det ble rotete, men håper dere skjønnte hva jeg mente
peace
Sist endret av roundpotato; 26. mars 2014 kl. 10:49.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Så vidt jeg vet er vannskader som oftest tapt sak om det har forårsaket en kortslutning.
Carmex: Ja. Det var det jeg fryktet..
Nerd på deltid
Demontert telefonen og vask hovedkortet med isopropanol. Så burde du også bytte batteriet som du sier siden det er et vanlig tegn på at det er defekt. Driver med reparasjon av iPhones og det fungerer rundt 60% av gangene.
Tychol: Olala. Skal definitivt prøve det, klarer ikke iPhone 4 lenger. Pluss at det er iOS 6 på 4s'en min
Jeg har kondensfjerner, men trenger jeg batterivann fra biltema også? Også kjøper jeg meg en slik: http://www.ifixit.com/Store/iPhone/i...tery/IF115-005

Hadde du hatt lyst å forklare litt nærmere hvor man skal rense med isopropanolen?
Sist endret av roundpotato; 26. mars 2014 kl. 11:17.