Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1944
Heisann, jeg vet ikke om dette er riktig kategori for dette, med det handler altså om elektromotorer da.
Du har sett alle disse truckene som er på lagre og en hel del andre steder?
Det jeg lurer på, er hvor disse blir av når noe er ødelagt.
Det er elektromotoren som jeg trenger fra en av disse, men jeg aner ikke hvor jeg skal starte å lete.
Jeg prøver å google meg frem til noen hint, men det er ikke godt å si om jeg finner ut noe, men alt som kan hjelpe meg i riktig retning, settes utrolig stor pris på.
Jeg har nemlig tenkt til å lage meg et elektrisk kjøretøy pga. bensin og dieselutgiftene.
Kjenner du noen som jobber på ett lager som har det så kan du jo spørre der. Eller så ville jeg kanske ringt til en produsent eller leverandør og hørt.
Nerd på deltid
Der jeg har jobber før så er det jo eksterne firmaer som har vedlikeholdet så vil jo tippe at det er de som tar av seg defekte deler også. Så eg hadde prøvd å finne ut hva en av disse firmaene heter i ditt nærområde.
http://www.jungheinrich.no/ Ville ringt og spurt dem hva som skjer når en truck går av med pensjon
tror jeg ville begynt med å se på finn: truck
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Tviler på det er ofte slike motorer går i stykker, og om de gjør det, så blir de nok overhalt først.

Ebay har noen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Men kvifor vil du ha ein motor som går på såpass låg spenning som trucker ofte bruker? Det fører til store straumar om du skal ha litt effekt.

Teh Shit på elektromotorer er kortslutningsmotorer og permanentmagnetmotorer, på relativt høg spenning, dreve av frekvensomformere.

Trucker har ingen av utfordringene andre typer køyrety har, som vekt og mindre fokus på kostnad. Så det framstår som underleg val.

Og skal du bygge elektrisk bil sjølv får du ikkje skilt på den på fornuftig vis - og skal du bygge elektrisk sykkel så er ein slit motor alt for tung uansett, så for transportføremål så passer det enkelt og greit ikkje inn.