Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5691
Hei!

Lurer på noen smarte måter å bli kjent i trondheim. Her akkurat blitt student her og trenger flere kontakter/venner osv. her!

Hvilke uteplasser anbefaler dere?
Studio 26 om du er 20.
Beste er vel å starte med å bli kjent med noen trondhjemmere for så å bli med de på byen.
Byen er egentlig ikke den beste måten å skaffe seg venner på, kanskje venner du hilser på, men ikke som du er med i ukedagene.
Si hei til alle du møter, ønsk dem en god lørdag f.eks, gå videre eller snakk videre med de som føles riktig å snakke mer med ;-)
Sitat av frontman Vis innlegg
Si hei til alle du møter, ønsk dem en god lørdag f.eks, gå videre eller snakk videre med de som føles riktig å snakke mer med ;-)
Vis hele sitatet...
Vurderer å gjøre det ja! haha.. Jo, er jo men og en kompis her som tenker oss til byen snart.
Hadde jo vært kult med nach!
Jeg og noen kompiser er også på vei ut. Vær litt utadvent så prates vi på studio.
Tror det er i morgen det skjer da.
Bli aktiv i linjeforeningen din. Om du liker alkohol, bli aktiv på Samfundet.
Som en trønder syns jeg trøndere er vansklige og bli kjent med. Når jeg har reist på jobb, enten det er sørover eller nordover syns jeg det er mye lettere å komme i kontakt med personer en hjemme her i trøndelagen.
Sitat av lamaratilama Vis innlegg
Vurderer å gjøre det ja! haha.. Jo, er jo men og en kompis her som tenker oss til byen snart.
Hadde jo vært kult med nach!
Vis hele sitatet...
Dra ut, prat med folk, sjekk opp jenter. Er du student blir du vel fort kjent med folk gjennom det. Har du en kompis du er sammen med blir det vel enda enklere, da det ikke er like flaut å prate med tilfeldige når du ikke er alene.
Jeg skal ha storfest imorgen, ta kontakt på PM! Selv nyinflyttet nordlending, haha.
Sitat av frontman Vis innlegg
Si hei til alle du møter, ønsk dem en god lørdag f.eks, gå videre eller snakk videre med de som føles riktig å snakke mer med ;-)
Vis hele sitatet...
Sånn som jeg kjenner Trondheimere, siden jeg er en blid fyr som smiler til alle, og bor i Trondheim selv, blir nok responsen slik:

Når du sier hei:
Når du ønsker dem en god lørdag:
Når du har passert:
Når vedkommende er hjem, og snakker med venninna si:

Skjønner?
Har faktisk opplevd en del positiv respons fra trøndere når jeg har tatt kontakt kun fordi jeg er nordlending, husker spessielt et par fester der en del ropte "aaah, jeg elsker nordlendinger" osv, fikk en del lett kontakt med folk da.
Sitat av Hutch Vis innlegg
Har faktisk opplevd en del positiv respons fra trøndere når jeg har tatt kontakt kun fordi jeg er nordlending, husker spessielt et par fester der en del ropte "aaah, jeg elsker nordlendinger" osv, fikk en del lett kontakt med folk da.
Vis hele sitatet...
Ka farsken???

På FEST ja, men jeg snakket om å gå til randoms i byen
"Heiaaa <3 ønske dæ en go lørdag! Hade."
Haahha, ja! Da skjønner jeg, fy faen jeg hadde sett rart på en person om han hadde komment opp til meg i edrue omstendinger å sagt "hei kompis, fin du er idag da - ønsker deg en god lørdag!" da hadde jeg satt spørsmåltegn til situasjonen ass.. hehe, men på fest er jo det jo alltids lett å komme i kontakt med hvem du vil, trøndere er greie de!
Trøndere er flokkdyr, de er vanskelig å bli en del av flokken. Om du møter en på byen du blir kjent med, vil du kanskje møte personen igjen, og da si bare hei!

Beste er å møte noen på skolen du går på (helst kjente her i byen) og få de til å introdusere seg for vennene sine.

Kjenner flere som har klart å bli kjent med folk uten hjelp, men det krever at du er tidenes kis, og skikkelig utadvdent.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Trøndere er flokkdyr, de er vanskelig å bli en del av flokken. Om du møter en på byen du blir kjent med, vil du kanskje møte personen igjen, og da si bare hei!

Beste er å møte noen på skolen du går på (helst kjente her i byen) og få de til å introdusere seg for vennene sine.

Kjenner flere som har klart å bli kjent med folk uten hjelp, men det krever at du er tidenes kis, og skikkelig utadvdent.
Vis hele sitatet...
Spot on. Selv gjennom introduksjoner vill du også føle at trøndere er jævla inngrodde folk :P

Som trønder selv fikk jeg sjokk da jeg var i Nord-Norge, folk inkluderte meg i alt, snakket til meg om alt mellom himmel og jord. Det hadde ALDRI skjedd i Trondheim lol
Trondheim er vel rimelig likt alle andre byer. Før vi kan si noe om utested, hvor gamle er dere?

Uansett alder kan man egentlig, som nevnt her anbefale samfundet. Et flott sted der alle går seg vill, og jeg har flere ganger endt opp med å sitte med tilfeldige folk fordi jeg spurte hvor én av de mange barene der inne er. Nå som jeg er kjent der er det ikke sjeldent at jeg viser noen hvor de skal, for så å ta en øl med de om de er hyggelige. Sånn sett er Edgar stedet der du bare kjøper en øl og setter deg ned på et bord, så ordner resten seg. Eller så har du kjøttmarkedet i kjellern, et fantastisk skue - edru som full. Her rister diverse nerder fra seg i spasmelignende og taktløse bevegelser, når de slår seg løs etter en uke på biblioteket. Evt. kan du dra dine egne moves som ikke ligner grisen, og alle bare synes det er gøy!
Jeg kan anbefale å prøve å ta kontakt med de du studerer sammen med. Fadderperioden bør vel egentlig ha hjulpet på, men hvis du har gått glipp av den, kan det lønne seg å sette seg å lese sammen med andre. Eventuelt finn deg en deltidsjobb hvor de fleste andre som jobber også er studenter.

Jeg har bodd her i syv år nå, og jeg kan ikke si at jeg har mange venner som faktisk er trøndere, utover de jeg har blitt kjent med gjennom jobb og skole, så jeg vil ikke si meg uenig i at trøndere kan være litt "klikkete". Men bybildet er uansett dominert av studenter som kommer fra hele Norge, så det er ikke noe problem.
Nerd på deltid
Det er mye lettere å treffe personer du fortsetter å ha kontakt med andre steder enn på byen. Så jeg ville anbefalt deg å gjøre som meg å bare begynne å snakke med alle du sitter ved siden av eller i nærheten av på forelesninger eller lignende. Da finner du fort ut om det er folk du har lyst til å bli bedre kjent med eller ikke. Så når du føler deg komfortabel nok, kan du foreslå noe sosialt på kveldstid eller i helga. Det fungerte hvertfall godt for meg og det er utrolig mange studenter som er i samme båt som deg så de fleste er faktisk interessert i å treffe nye mennesker.
Sist endret av Tychol; 7. september 2013 kl. 18:14.
Selv nyinnflyttet nordlending i Trondheim, føler det er veldig lett å bli kjent med folk her (på byen, skolen, privatfester). Er bare å prate med folk!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
På kurs i byen nå, hvor burde man dra ut mitt i uka? Eventuelt noen freks som er ute?
Sitat av super Vis innlegg
På kurs i byen nå, hvor burde man dra ut mitt i uka? Eventuelt noen freks som er ute?
Vis hele sitatet...
Kan godt slenge meg med
Er dessverre 19, så kommer ikke inn på alle stedene folk sikkert vil dra men..
Sitat av super Vis innlegg
På kurs i byen nå, hvor burde man dra ut mitt i uka? Eventuelt noen freks som er ute?
Vis hele sitatet...
Eksamenstid nå

Brukbar og familien er vel alternativer hvor det er litt folk.
Hadde problemer med og finne noen 18 års plasser så sitt på carl johan nu, er 20 år da.
Carl Johan av alle plasser. Mye bart og skinnvest?

Ta deg heller en tur til Familien, eller Brukbar. Brukbar ligger rett over gaten for torget. Familien ligger på andre siden av veien for Bunnpris, Munkegt. Der møter du i det minste mennesker på din egen alder.
Nja si det, er sprit her :P var på familien var lite folk der da, brukbar har vi ikke vært.

De fleste her er over 20 men en er 19