Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1920
hei!
klarte å gjøre det store. fjerna Windows 8.1 rakkelet å installerte ubuntu 13.10.
Alt gikk greit helt til jeg var ferdig installert å kunne ikke koble til nett. Har goowgla meg grønn uten at jeg har funnet en løsning.

Prøvde først en USB adapter ( cisco/linksys dual band adapter) Den ble ikke registrert i det hele tatt. Koblet den da ut å slengte et Asus pce n-53 i hovedkortet og den blir heller ikke registrert. Krøp da til korset å la om kabelen til modemet så jeg kunne sette det på rommet for så å koble til via kabel. Da ble det litt liv. Eller er iallefall noen streker som beveger seg oppover nett ikonet helt til jeg får opp beskjeden :disconnected. You are now offline. Network. Noen som vet hva som kan være problemet? Om dere trenger noe mer å gå på er det bare å rope ut hvilken command jeg skal skrive inn i terminalen. Så skal jeg få skrevet det ned her.

EDIT: Erhm. Vet ikke helt hva som skjedde. Kabel funker enda ikke men fikk nå opp trådløse nett uten å vite om jeg gjorde noe, eller om det bare..skjedde
▼ ... noen uker senere ... ▼
her høres det ut som om at det ikke er installert drivere for usb \ pci

du kan sjekke hvilken hardware som er installert via kommandoen: lspci

Edit: så nå at det var en måned gammel tråd så dette har sikkert løst seg, eller?
Eksisterte ikke drivere for det trådløse kortet mitt. Fikk kablet nett til å funke å trådløst nett med en annen adapter men signalet var...dårlig.


Gikk over til W7 igjen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av svaart Vis innlegg
Eksisterte ikke drivere for det trådløse kortet mitt. Fikk kablet nett til å funke å trådløst nett med en annen adapter men signalet var...dårlig.


Gikk over til W7 igjen.
Vis hele sitatet...

Gode gamle "ndiswrapper" lar deg installere windows nettverksdrivere i linux. Kjekt for trådløse kort hvor produsenten av chipset ikke vil gi ut detaljer om hvordan chip fungere, og kun lager drivere (og firmware) for windows.

https://help.ubuntu.com/community/Wi...er/Ndiswrapper
Sist endret av mywave; 1. januar 2014 kl. 10:50.
Har prøvd den, no go.
Men har fått lagt opp kablet nå. Slet litt med at alle porter bak maskinen ikke funket, derav usb porter, aux, kablet nett inngang men tuklet litt i bios så gikk dette fint