Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 837
hei.
har laget meg domene hos one.com, og fått til LITT av en side.

har valgt en mal til siden, fordi jeg kan ikke med koding osv. er rett og slett grønn når det gjelder dette. problemet er at i malen ligger det en bakrunn, som jeg vil få vekk. men får det ikke til. uanset hva jeg gjør, er fortsatt det bilde der. (på toppen av siden).

http://xieroxx.nl

takk for hjelp.
Fjern denne kodebiten ganske langt oppe i dokumentets kildekode:

Kode

BACKGROUND: url(/images/grapes-and-wine/top.jpg);
Det ligger rett under CSSen, men inne i en TD, i body taggen. I min Chrome på linje 83, hvis det hjelper noe.
Sitat av Gisse Vis innlegg
Fjern denne kodebiten ganske langt oppe i dokumentets kildekode:

Kode

BACKGROUND: url(/images/grapes-and-wine/top.jpg);
Det ligger rett under CSSen, men inne i en TD, i body taggen. I min Chrome på linje 83, hvis det hjelper noe.
Vis hele sitatet...

Takk for svar.
<BODY style="BACKGROUND: url(/images/grapes-and-wine/background.gif) repeat-x; MARGIN: 0px">
regner med at det er denne du sikter til. det er det eneste jeg kan tenke meg til. men får ikke fjernet/endret den.
Sist endret av goofy6980; 11. april 2010 kl. 00:16.
Har du mulighet til å endre direkte i kildekoden, eller bruker du noe editor-mumbo-jumbo som noen har satt opp for deg?

Du skal ikke fjerne selve body taggen, denne er essensiell i en html side, men du skal fjerne selve linja jeg refererte til som sier "BACKGROUND.... osv." Fjern akkurat det jeg skrev tidligere, bare det. Søk etter det i dokumentet om du må. Det er nemlig den tekstlinja som sier at bakgrunnsbildet skal være der.

Og forresten: Jeg som leste feil. Nei det er ikke den tekstlinja du skal endre. Det er den som ligger litt under som er inne i en TD tagg. Slik ser den ut:

Kode

<TD style="PADDING-RIGHT: 55px; PADDING-LEFT: 55px; BACKGROUND: url(/images/grapes-and-wine/top.jpg); PADDING-BOTTOM: 0px; PADDING-TOP: 0px" vAlign=top align=right>
Sist endret av Gisse; 11. april 2010 kl. 00:21.
Sitat av Gisse Vis innlegg
Har du mulighet til å endre direkte i kildekoden, eller bruker du noe editor-mumbo-jumbo som noen har satt opp for deg?

Du skal ikke fjerne selve body taggen, denne er essensiell i en html side, men du skal fjerne selve linja jeg refererte til som sier "BACKGROUND.... osv." Fjern akkurat det jeg skrev tidligere, bare det. Søk etter det i dokumentet om du må. Det er nemlig den tekstlinja som sier at bakgrunnsbildet skal være der.

Og forresten: Jeg som leste feil. Nei det er ikke den tekstlinja du skal endre. Det er den som ligger litt under som er inne i en TD tagg. Slik ser den ut:

Kode

<TD style="PADDING-RIGHT: 55px; PADDING-LEFT: 55px; BACKGROUND: url(/images/grapes-and-wine/top.jpg); PADDING-BOTTOM: 0px; PADDING-TOP: 0px" vAlign=top align=right>
Vis hele sitatet...


denne da:

<TD style="PADDING-RIGHT: 55px; PADDING-LEFT: 55px; BACKGROUND: url(/images/grapes-and-wine/top.jpg); PADDING-BOTTOM: 0px; PADDING-TOP: 0px" vAlign=top align=right>

?
jeg bruker webcreator eller hva det heter på one.com.
er litt noob
Ja ok, vil anbefale deg å lære deg HTML og CSS, for så å studere koden nærmere. Det er den linja jeg snakka om, ja, men det er ikke hele du skal ta vekk. Ta vekk kun der det står "BACKGROUND: url(/images/grapes-and-wine/top.jpg);" Hvis du har mulighet til å endre kun dette.

Godt sted å lære html og css: http://www.w3schools.com/
Sitat av Gisse Vis innlegg
Ja ok, vil anbefale deg å lære deg HTML og CSS, for så å studere koden nærmere. Det er den linja jeg snakka om, ja, men det er ikke hele du skal ta vekk. Ta vekk kun der det står "BACKGROUND: url(/images/grapes-and-wine/top.jpg);" Hvis du har mulighet til å endre kun dette.

Godt sted å lære html og css: http://www.w3schools.com/
Vis hele sitatet...

er ikke slik koding i webcreator..
men fant ut selv. one.com har tydeligvis ekstremt god support