Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2234
Hei
Har ett problem med nettverket her.
Det skjedde putslig en dag da det kom op ned i hjørnet på aktive nettverkstilkoblingen :
"Begrenset eller ingen tilgang" sann kom det opp på begge pcene som er i hus .
det begynte først på den andre pcn..så kom det på den andre oxo,kom ikkje på nett me noen av pcene,kjører med router, den ska ver i fin orden. Så nå har jeg koblet ut routern, så kobler jeg nettverkskabelen direkte fra adsl modemet inn i min pc og da funker det på min pc..men det står fortsatt "Begrenset eller ingen tilgang. Noen som har peiling? takk for svar

mvh
Prøv å restart routern.
E-T
Trådstarter
17 0
har prøvd det utalige ganger
har lakt in pacthe osv ingenting hjelper så jeg vet om
Hva slags router er det da?
Det kan være en ødelagt kabel i systemet ditt. Se om ting forbedrer seg når du bytter kabel.
Skriv dette i cmd:
ipconfig

har du en ipadresse som ikke er noe sann: 192.168.1.xx, skriver du dette:

ipconfig/release
ipconfig/renew

funket for meg på et lan i romjulen...
E-T
Trådstarter
17 0
Jeg har prøvd og byttet de meste av kabler osv,
ipconfig å de der også.
det samme har skjedd med meg.. det var noe spyware drit som drev og rotet. fjernet den med Spybot. så funket det
Det som skjer er at maskinene ikke får tildelt ip. Typisk er det routeren som gjør dette så jeg vil tippe at routeren er broken.
Problemet kan også oppstå når den kun opptrer som en switch og ikke som en router og/eller at den har mistet kontakt med routeren i form av dårlig kabling. Husk at du ikke skal bruke WAN-porten når den kun skal brukes som en switch. Du kan bruke en krysset kabel, og da skal den stå i WAN-porten.

Problemet som oppstår er at det ikke er noen som deler ut IP-adresser til nettverket. Så du får kontakt, men kun en 169.* IP som Windows setter automatisk i mangelen på en DHCP-server.

Hvis du kun skal bruket nettverket lokalt kan du prøve å sette statiske IP-adresser på hver av maskinene. Da skal de helt fint klarer å kommunisere med hverandre. Da trenger du ikke å føre opp annet enn en IP-adresse (pref. 192.168.0.2->254 / 10.0.0.2->254) og subnet-mask skal bli fylt ut automatisk (255.255.255.0). Du trenger ingen gateway, da ingen informasjon skal gå gjennom en gateway.
E-T
Trådstarter
17 0
jeg har koblet vekk routern og kjører driekte fra adsl modemet fra telenor rett i pcn da funker det..men det er forsatt en sann gul trekant med et svart utropstegn som ligger over den netverkskoblingen jeg bruker.