Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1188
Nå trenger jeg virkelig hjelp her

Først av alt, hvordan lager man en gjestebok i Frontpage 2003?

Laget en gjestebok for lenge siden, men husker ikke helt hvordan jeg klarte å få det til.
Fil>Ny side>flere sidemaler>gjestebok. Alt greit så langt. Formet siden osv med egen tekst. Lagret den og publiserte den. Når en skriver på gjesteboken kommer det ikke frem noe

Teksten skal vel gå til en annen side, så kalt guestlog.htm, må en opprette nye side med det navnet? Trenger vist "teskje".

Og til slutt hvordan lage til et generert passord før en legger inn en kommentarer? Det blir jo bare spam i løpet av kort tid...
Sist endret av Billykid; 3. juni 2010 kl. 12:11. Grunn: Manglet en settning
Gjestebokfunksjonen i Frontpage er ubrukelig siden den krever at siden kjører på en webserver med Frontpage extensions påslått.

Tror det beste for deg er http://www.bravenet.com/webtools/guestbook/
Trådstarter
38 0
Alt skal være greit med Frontpage serverextension, men har sendt en forespørsel til operatøren.
Visst den er slått av, slår det knockout på trefftelleren også? For den funker heller ikke..
Det gjør det ja. Og jeg tror heller ikke du har så mye tilpasningsmuligheter til den gjesteboka annet enn det Frontpage gir deg. Og jeg tror ikke gjestebokspam var et like stort problem i 2003 som det er nå...
Du finner store mengder gjestebokscript helt gratis med et enkelt google-søk, både tjenester som hoster gjesteboka for deg og enkle php-script som lar deg legge inn en gjestebok på din side selv.

Hør på fuzzy76, gjesteboka til frontpage 2003 er noe som absolutt frarådes, både pga sikkerhet og spam.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Frontpage 2003 bør vel frarådes på det sterkeste det også, maken til møkkaprogram skal man lete lenge etter..
Trådstarter
38 0
Vel operatør sa at alt var helt ok, men at jeg burde vurdere et annet program da det var gammelt...

Men, til den dag det dukker opp et nytt program som er like lett for meg å forstå så må jeg holde meg til FrontPage 2003. Sukk...
Jeg har ikke kapasitet til å pugge HTML koder osv. Frontpage har gitt meg en fin side som jeg er fornøyd med og som jeg kjapt kan oppdatere

Når det nå ikke er noe gale med server eller tillegg så har jeg funnet ut at det kan ha noe med _private mappen. Vet jeg tok vekk noe der... men hva? Må gudene vite..
Etter mitt inngripen der forsvant også telleren.

Noen som har peiling på hva som skal stå der?

Kan jeg evn opprette nytt webområde og legge inn gjestebok der, klippe det ut og lime inn nåværende mappe??

Telleren på plass. Stod på, ikke publiser. Men den går ikke... Står kun på 1 hele tiden. Det var jo oppmuntrende...NOT!
Hvis den teller unike besøkende vil den telle deg kun en gang. Men at den funker dårlig bør ikke forundre noen. Da Front Page 2003 kom ut var Internet Explorer 6 og Netscape 7 helt nye, og Firefox var ikke påtenkt.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Hvis den teller unike besøkende vil den telle deg kun en gang. Men at den funker dårlig bør ikke forundre noen. Da Front Page 2003 kom ut var Internet Explorer 6 og Netscape 7 helt nye, og Firefox var ikke påtenkt.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på dette? wiki sier at "Mozilla Firefox er en gratis nettleser utviklet fra Mozilla Application Suite. Den er utviklet av hundrevis av frivillige og Mozilla Corporation som også administrerer utviklingen. Siden midten av 2002 har nettleseren blitt utviklet med åpen kildekode."
kilde http://no.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Firefox

Så den var tydeligvis påtenkt...

Et tips til trådstarter kan være å prøve Dreamweaver
Der arresterte du meg, LoOzR. Firefox var påtenkt (og kommet i en håndfull alfa-utgaver), men v1.0 kom først i 2004. Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/History...elease_history
Sitat av Billykid Vis innlegg
Vel operatør sa at alt var helt ok, men at jeg burde vurdere et annet program da det var gammelt...

Men, til den dag det dukker opp et nytt program som er like lett for meg å forstå så må jeg holde meg til FrontPage 2003. Sukk...
Jeg har ikke kapasitet til å pugge HTML koder osv. Frontpage har gitt meg en fin side som jeg er fornøyd med og som jeg kjapt kan oppdatere

Når det nå ikke er noe gale med server eller tillegg så har jeg funnet ut at det kan ha noe med _private mappen. Vet jeg tok vekk noe der... men hva? Må gudene vite..
Etter mitt inngripen der forsvant også telleren.

Noen som har peiling på hva som skal stå der?

Kan jeg evn opprette nytt webområde og legge inn gjestebok der, klippe det ut og lime inn nåværende mappe??

Telleren på plass. Stod på, ikke publiser. Men den går ikke... Står kun på 1 hele tiden. Det var jo oppmuntrende...NOT!
Vis hele sitatet...
Jeg brukte Frontpage før, mens jeg nå bruker NVU.

Frontpage er det programmet microsoft hadde før, nå fins det et annet program jeg ikke husker helt, google it.
▼ ... noen uker senere ... ▼
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg ser man frarådet frontpage, men jeg ville gjerne se noen fraråde fra hele gjestebok funksjonaliteten?
Jeg har vanskelig for å se for meg et scenario der det er veldig nyttig med en gjestebok. Der det kanskje kunne vært tildels forsvart i teorien ville nok følelsen blitt ødelagt i praksis av usaklige kommentarer og dårlig språk. Hvilke utbytte ønsker du av gjesteboken? tilbakemelding på en severdighet du tilbyr? Skriv de selv! seriøst