Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2237
hm, har fått meg blogg, og har nå i 3 uker sitti å prøve å skjønne meg på html koder og hvordan man lager header... er fortsatt ganske blank:P hihi

er det noen her som kan hjelpe meg og forklare hvordan man lager en header? eller er det umulig å lære en person over nett kanskje? need help!

på forhånd takk <3
Tegn den i ditt favoritt tegne program, så går du inn i blogg mappen å bytter den ut med den som allerede er der...
Trådstarter
hvis jeg ikke forklarte godt nok i sta, så har jeg NULL peil på html, pixler og det som er.. så hva jeg skal bytte ut og hvor er vel strengt talt det jeg lurer på. skjønner jo selv at jeg må bytte ut noe !
Sist endret av catsel; 14. mai 2010 kl. 14:49. Grunn: skrivefeil :/
Vi er jo ikke EN GJENG MED synske folk er på freakforum

Poenget er at når man spørr om noe så forventer de som skal svare noe mer enn " BLOGG - HEADER " ...

Hvor har du bloggen ?
Vell siden du "holder på med" html vill jeg annta at du har Wordpress eller noe lingende, da er det som regel å gå inn i mappen på den theme du bruker og bytte ut det bilde ( header ) med den du ønsker ( har laget selv), og hvis du bruker samme filtype (ala .jpg .gif) som er der trenger du ikke å gjøre noe som helst med koden.

Alt trenger ikke vær så avansert skjønner du, lov å bruke hodet litt og....
Sist endret av boohaze; 14. mai 2010 kl. 14:59.
Trådstarter
hehe sorry! ok. www.catharinans.blogg.no har bare satt ett bilde som passet sånn halvveis inn på toppen der nå, men vil liksom ha ett sånt fint "samlebilde" som er laget selv på toppen? hvis dere skjønner.. beklager blank forklaring her, skjønner veldig lite selv:P og her finnes jo så mange smarte folk så hvorfor ikke prøve å få hjelp her :P
Så det du egentlig spør om er hjelp til å snekkre sammen et ekstra avagant kult bilde du kan bruke? hvis ja stryk det jeg har sagt til nå og så takker jeg for meg, kan ikke redigere bilder for 5 flate øre
Trådstarter
hm... ja strengt talt så er det vel det jeg lurer på? eller hvordan man lager ett bilde i den str (tror det var 910 x 350 pixler elns) som passer? :P takk for at du prøvde da:P er jo lov å spørre ihvertfall.. :P
last ned gimp, sett inn pixel størrelsene der og så lager du bildet
1) Last ned f.eks. Gimp.
2) Opprett et prosjekt/bilde med størrelse 910x350 px.
3) Lag din egen banner.


Edit: Damn, er det mulig?
Sist endret av s1gh; 14. mai 2010 kl. 15:10.
Trådstarter
takk!!! følte meg greit dum av å spørre her gitt :P neste gang prøver og feiler jeg helt til jeg har klart det selv! men takk for hjelpen....
910x350
http://picz.no/l/511
Trådstarter
:O TAKK!!!