Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 527
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Min kjære DVD-brenner har sluttet å fungere. Jeg er ikke sikker på når det skjedde da jeg ikke bruker den annet enn når jeg må brenne cder, noe jeg sjelden gjør. Det er en Nec DVD Recorder ND-3520A fra PSdata and up until now it has served me well.
Spilleren trenger i seg selv ikke noen drivere, men det er vel i grunn uten konsekvens i hvilket tilfelle som helst da problemet ikke er at pcen ikke kjenner igjen spilleren. Tvert imot identifiserer pcen spilleren som akkurat det den er når den booter opp, Second IDE Master, og den viser forsatt i Min Datamaskin akkurat som den alltid har gjort. Men når man setter inn en cd nekter den å spinne opp cden. Den gjør faktisk absolutt ingenting annet enn å bare sitte der med sitt selvfornøgde glis og det har begynt å bli veldig irriterende.
Jeg har jo selvfølgelig forsatt garanti, men jeg liker ikke å stresse med å sende frem og tilbake pakker og ser derfor på det som en siste utvei.
Jeg prøvde søke litt rundt på dette på forumet, men jeg visste ikke helt hva jeg skulle søke på så jeg kom ingen vei med det. Om dette eller lignende problem har blitt tatt opp før kan dere gjerne henvise meg dit. I mellomtiden må jeg bare innrømme at dette er et problem jeg aldri har vært borte i før og derfor ikke har peiling på hva jeg skal gjøre med. All hjelp er velkommen og om dere trenger mer informasjon stiller jeg selvfølgelig dette til disposisjon.

På forhånd takk!

Jeg har hatt et lignende problem. Det var at DVD-Brenneren min ikke ville brenne ferdig verken DVD-er eller CD-er. Det var ofte den ikke ville lese cd-er og dvd-er.

Slik jeg gjor det var å starte opp Nero DriveSpeed. Nå funker spilleren som en drøm. Hvorfor akkurat det skulle få den til å virke vet jeg ikke, men nå funker det ihvertfall.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Jeg har brukt de programene som følger med Nero for å se hva jeg kunne finne ut om hvorfor brenner har sluttet å fungere iom at det er Nero jeg bruker for å brenne cder. Å kjøre de programene hjalp meg desværre ikke noe som helst, men takk for at du prøver i det minste.
Prøv den i en annen datamaskin, se om problemet vedvarer. I så tilfelle er den muligens defekt, og sånt skulle vel både garanti og kjøpslov dekke.