Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1867
Hei! Mye negativt som skrives om amfetamin. Men tenkte en liten tråd om hva slags positive virkninger amfetamin gir dere. Gjerne i det dagligdagse.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mer energi til å få gjort ting man ikke gidder ellers, husvask og sånt. Men syns ikke det er verdt baksiden av medaljen med depresjon, psykoser, skrapa tynn kropp, muskelsvinn, stygge tenner, styggere hud, slosskamper, gjøre seg til tjuv, og større risiko for å dø.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mer energi til å få gjort ting man ikke gidder ellers, husvask og sånt. Men syns ikke det er verdt baksiden av medaljen med depresjon, psykoser, skrapa tynn kropp, muskelsvinn, stygge tenner, styggere hud, slosskamper, gjøre seg til tjuv, og større risiko for å dø.
Vis hele sitatet...
Du klarer ikke ta deg en dropp eller en strek for å rydde litt hus uten å havne i depresjon, psykoser, skrapa tynn kropp, muskelsvinn, stygge tenner, styggere hud, slosskamper, gjøre seg til tjuv, og større risiko for å dø?
Brukte det ca 10-12 ganger før jeg slutta. Brukte det egentlig bare for å bli høy og føle meg bra, og ha gode samtaler mens jeg koste meg med musikk osv. Skjønner godt at mange bruker det til husvask osv. Jeg ble rolig og normalisert av det, som er en av grunnene til at jeg nå utredes for ADHD
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ztaale Vis innlegg
Du klarer ikke ta deg en dropp eller en strek for å rydde litt hus uten å havne i depresjon, psykoser, skrapa tynn kropp, muskelsvinn, stygge tenner, styggere hud, slosskamper, gjøre seg til tjuv, og større risiko for å dø?
Vis hele sitatet...
Står det at jeg/ingen klarer å ta seg én strek uten å få disse bivirkningene?

Det er generelle bivirkninger som kan skje med bruk over tid, enkelte av de negative sidene jeg nevnte kan skje av enkeltbruk å
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan vi på Aduvanz svare da? Positivt er at jeg blir litt mer våken og engasjert.
Det negative er at jeg tåler det for fort og må øke dosen. Blir bare irritabel når virkningen hår ut. Var irritabel før jeg startet også men er litt nedtur å få tilbake sensitiviteten.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Står det at jeg/ingen klarer å ta seg én strek uten å få disse bivirkningene?

Det er generelle bivirkninger som kan skje med bruk over tid, enkelte av de negative sidene jeg nevnte kan skje av enkeltbruk å
Vis hele sitatet...
Greia er at du lister opp bivirkninger som man vanligvis på hvis man er på "kjøret". Det er ekstremt stor forskjell ved å ta en terapautisk dose amfetamin (la oss si 20mg ren amfetamin) for å lese til eksamen, enn å bruke 5-10 gram amfetamin iløpet av en helg/uke.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes det er godt å ta i ny og ne, maks 1 gang annenhver uke kanskje. Får masse gode og lange samtaler med venner da. Også er det skikkelig fett å spille gitar med. Den største ulempen i min mening er at man ikke får sove på ca. 12 timer...
Brukt i terapeutiske/prestasjonsfremmende doser ala det man bruker ved narkolepsi og ADHD vil mange hovedsaklig oppleve positive virkninger som mer energi, økt fokus, våkenhet, lett oppstemthet, men og litt høyere puls, blodtrykk, muligens angst/urofølelse og ofte søvnvansker om man tar det sent på dagen. Slik mange bruker det med injisering, blandet med alkohol etc i store doser med rus som mål så vil fort de negative virkningene ta over.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes det er godt å ta i ny og ne, maks 1 gang annenhver uke kanskje. Får masse gode og lange samtaler med venner da. Også er det skikkelig fett å spille gitar med. Den største ulempen i min mening er at man ikke får sove på ca. 12 timer...
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å øve strukturert? At det feks en bestemt teknikk du skal lære deg eller en solo eller en bestemt låt også blir det kanskje for vanskelig til vanlig eller man blir stående fast og blir lei. Hvordan er det å ta fatt på slike ting med litt amfetamin i nesa? Klarer man øve på det man ønsker og klarer man å faktisk lære det og huske det til dagen etterpå? Eller forsvinner minnene når speeden er over?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du prøvd å øve strukturert? At det feks en bestemt teknikk du skal lære deg eller en solo eller en bestemt låt også blir det kanskje for vanskelig til vanlig eller man blir stående fast og blir lei. Hvordan er det å ta fatt på slike ting med litt amfetamin i nesa? Klarer man øve på det man ønsker og klarer man å faktisk lære det og huske det til dagen etterpå? Eller forsvinner minnene når speeden er over?
Vis hele sitatet...
Interesant spørsmål. Jeg husker ikke konsekvent hvordan det var(da det er mangfoldige år siden jeg ekspirimenterte med speed), men vet jeg testet ut speed med tanke om og få gjort ting i yngre dager. Man har feks tenkt å lære seg et program på dataen, så må man tisse. I det man går for å tisse så ser ,man seg i speilet på veien...Man får oppheng i nesehårene man plutselg står å trimmer..Så må man barbere seg, og man barberer seg så nøye man ikke har gjort...Plutselig kommer man på at man må drikke vann på kjøkkenet. På veien ut, så finner man ut at håndtaket på døren er skittent...Man glemmer seg hele veien ut hva det egentlig var man skulle gjøre er min erfaring..Men muligens andre har bedre opplevelser.
Amf i små doser gjør at jeg kan sovne. Opplever også en vanvittig indre ro i kropp og hode.
Dette får jeg ikke ved hasj, benzo osv.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Amf i små doser gjør at jeg kan sovne. Opplever også en vanvittig indre ro i kropp og hode.
Dette får jeg ikke ved hasj, benzo osv.
Vis hele sitatet...
mulig at du har adhd?
Funker fjell nå har jeg adhd da, haha!
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Interesant spørsmål. Jeg husker ikke konsekvent hvordan det var(da det er mangfoldige år siden jeg ekspirimenterte med speed), men vet jeg testet ut speed med tanke om og få gjort ting i yngre dager. Man har feks tenkt å lære seg et program på dataen, så må man tisse. I det man går for å tisse så ser ,man seg i speilet på veien...Man får oppheng i nesehårene man plutselg står å trimmer..Så må man barbere seg, og man barberer seg så nøye man ikke har gjort...Plutselig kommer man på at man må drikke vann på kjøkkenet. På veien ut, så finner man ut at håndtaket på døren er skittent...Man glemmer seg hele veien ut hva det egentlig var man skulle gjøre er min erfaring..Men muligens andre har bedre opplevelser.
Vis hele sitatet...
Er oppheng litt doseavhengig? Sett folk få oppheng men bare etter store mengder og gjerne etter et par dagers bruk.

Hva om man tar stor nok dose til å bli konsentrert og våken men lav nok til å ikke få oppheng? Vil det da være mulig å feks terpe på gitar i timesvis eller programmere eller spille piano hele natten og faktisk huske det man lærte når alt er ute av systemet og en har fått en god natts søvn?
Anonym bruker
"Intolerant Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er oppheng litt doseavhengig? Sett folk få oppheng men bare etter store mengder og gjerne etter et par dagers bruk.

Hva om man tar stor nok dose til å bli konsentrert og våken men lav nok til å ikke få oppheng? Vil det da være mulig å feks terpe på gitar i timesvis eller programmere eller spille piano hele natten og faktisk huske det man lærte når alt er ute av systemet og en har fått en god natts søvn?
Vis hele sitatet...
Det vil værtfall jeg si, spørsmålet er vell heller om man har motivasjon og virkelig interesse for det man holder på med, da man kan bli interessert i alt mulig rart på amfetamin som man ellers ikke brenner for.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
mulig at du har adhd?
Vis hele sitatet...
Har ikke ADHD eller ADD.
Sist endret av NokErNok; 12. september 2020 kl. 12:08.