Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1597
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da var tiden inne!
Fikk gladmeldingen om at Bedroliten var ankommet apotek i morges. Kom meg avgårde og hentet sporenstreks.

Bedrolite 1%THC/9%CBD.
Billigere enn vanlig gatepris, men ikke mye.

Åpnet boksen og ble slått i trynet av lukt. Vil si lukten minner om en litt dårlig oppbevart weed, tror det kommer av at den kom i plastboks. Får se hvordan den utvikler seg nå som jeg har fått den på glass.

Utseendet er som grindet weed, noen småstilker og bladbiter, men mindre enn det er stilker i en femmer vanlig weed. Små krystaller, men de er helt klart tilstede.

Rullet meg en røyk så fort jeg kom hjem, blandet med tobakk da jeg røyker sigg uansett. Litt tricky å holde fyr på, men det er ikke unormalt for joints, syns jeg.

Smaken er som en middels grei weed men den er ikke dyrket frem for smaken. Litt mindre fyldig røyk, men ingen tvil om at det er cannabis.

Etter et par trekk kjente jeg en bitteliten buzz, tror nok det var mest placebo, og kroppen slappet av. Jeg kunne puste dypt igjen for første gang på noen måneder. Kjenner meg ikke rusa, halvannen time siden jointen og kroppen slapper fortsatt av, foten rister ikke og lungene og solar plexus skriker ikke ut i ubehag. Smertene lettet, men dog ikke like mye som ved normal røykings.

Har hatt svært kraftig angst og urolighet i det siste, så er ekstremt fornøyd så langt!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
vil du si at påvirkningen var av en sånn type, at du ikke savnet THC eller å være "stein"?
Hva får du dette utskrevet for?
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mea; Hadde ikke blitt lei meg hvis det hadde dukket opp noe, men vil anse det mer som en bonus og ikke en nødvendighet for å ha det tolerabelt i hverdagen, som det var før.

Ztaale; Fibromyalgi.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Interessant rapport.
Har du testa cbd i noen annen fom feks. vape eller olje og mulighet til å sammenligne?
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei. For meg er selve røykinga en veldig stor del av opplegget, så føler det ville mangle noe vesentlig med olje. Vape er jeg ikke fan av, men tror det også har med at jeg røyker sigg og har gjort det lenge før jeg prøvde cannabis.
Jeg fikk Bedrolite også av legen, men jeg syntes det var bare tull. For det første så er det latterlig dyrt, 700kr for 5g, for det andre så kommer det i form av weed som må røykes. Hvorfor er dette eneste måte jeg kan få CBD på? Jeg vil hverken ha den 1% THC heller å røyke det. Det finnes ren CBD isolat, men det er jo selvfølgelig ikke lov.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har opplevd ekstremt rask toleranseoppbygning på CBD-olje, så det er verdt å være obs på til prisen!
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Opteryx, Glostrup apotek leverer CBD-dråper uten målbare mengder THC. Denne kan også bli godkjent av legemiddelverket.

Sjuk falk, skal følge med. Har hatt jevnt forbruk av vanlig cannabis i ti år, uten doseøkning, så håper dette holder seg likt^^
Har røyket mye CBD weed, og lukten kommer ikke fra plastboksen, er bare sånn CBD weed lukter faktisk. Den jeg pleier bruke når jeg kan er 10% CBD og 0,3% THC.

Jeg vil også legge til at CBD weed har samme følelse som å være innrøyket på vanlig weed. Den bare gjør deg rolig og fjerner smerte!
TS; Jeg ber på mine knær om du kan sende meg en PM med en annen bruker om du ikke vil bruke den anonyme for en snakk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Opteryx, Glostrup apotek leverer CBD-dråper uten målbare mengder THC. Denne kan også bli godkjent av legemiddelverket.
Vis hele sitatet...
Har du noe mer info ang. dette? Legen min gjorde en del research og eneste han fant av CBD i norge var Bedrolite.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fra Legemiddelverket:
Det finnes ingen godkjente legemidler med CBD i Norge (legemidlet Sativex inneholder også betydelige mengder THC). Alle leger med forskrivningsrett gr. A kan søke Legemiddelverket om godkjenningsfritak for produkter med CBD som inneholder inntil 1 % THC. Helsedirektoratet krever ikke lenger søknad om rekvireringsrett for «forbudt narkotikum» ved slik behandling.

Legemiddelverket kjenner per i dag til to aktuelle leverandører av CBD til medisinsk bruk som kan formidles via norske apotek og søkes om på vanlig måte i e-resept:

Glostrup apotek leverer CBD-dråper uten målbare mengder THC.
Cannabisbureau (kontor i det nederlandske helsedirektoratet) leverer Bedrolite fra den nederlandske produsenten Bedrocan. Dette er malt cannabisplante med 9 % CBD og mindre enn 1 % THC.

https://legemiddelverket.no/godkjenn...inntil-1%-thc-
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Dette med angst og riste på benet, jeg har akkurat samme problemet men legen min vil ikke skrive ut bedrolite og virket ikke særlig innterisert i å sjekke det opp heller. Jeg ble henvist til dps men jeg vet ikke hvordan dette kan hjelpe meg med å få resepten jeg vil prøve ut og jeg føler vil fungere siden jeg selvmedisinerte meg selv i 8 år med cannabis. Jeg liker ikke å bli "fjern" for dette fjerner angsten men gir meg en annen type angst (overtenkning)
Noen råd?