Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 873
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg og en kamerat tok lsd for første gang (dosen var på mellom 150-200 ug) og hadde det jævlig bra helt til vi røyket weed på peaken.

Jeg (vi) satt fast i en loop hvor jeg og kompisen min gjorde og sa eksakt det samme i evigheter. Det som skjedde var at jeg prøvde å sette på tv-en, mens kompisen min prøvde å legge seg ned i sofaen. Det gikk aldri fordi vi ble loopa i 5 sek av gangen og hver gang den starten på nytt brukte vi litt tid på å si til hverandre "det skjedde igjen". Alt var 100% synkronisert.

Endelig når vi unnslapp det så kom det en ny loop hvor jeg prøvde å skifte til shorts, men shortsen spawna hele tiden på bordet ved siden av meg, det var umulig å skifte. Jeg stod liksom konstant i boxeren. Kameraten min slet fortsatt med å legge seg ned. Og hver gang den startet på nytt sa jeg "jeg klarer faen ikke å skifte" og han sa "det er umulig å gjøre noe som helst, vi blir loopa hele tiden". Loopen starta på nytt hele tiden, vi klarte rett og slett ikke å gjøre noe.

Til slutt klarte jeg å kaste meg ned i senga og lukke øynene. I mens jeg lå der så jeg at trip sitteren vår loopa. Han sa at han skal skru på tv-en og så gikk han mot den. Plutselig så spawna han tilbake i sofaen igjen når jeg blinket med øynene og det samme skjedde om og om igjen.

Når jeg endelig kom meg ut av alt dette etter 2 timer så visste jeg ikke lenger hva som var realitet lenger siden loopene føltes så sinnsykt ekte. Jeg brukte 30 min på å konstant spørre trip sitteren om dette er virkeligheten fordi jeg skjønte absolutt ingenting som skjedde.

Det sjukeste med dette var at kompisen min som også trippa fortalte meg neste dag at han hadde eksakt samme loops som meg. Liksom eksakt samme ting som skjedde og setninger som ble sagt. Jeg skjønner ikke hvordan dette er mulig? Det var akkurat som om vi ble til samme person.

Det jeg lurer på er om alt dette skjedde inne i våres egne hoder eller om vi fysisk gjorde alle disse bevegelsene og sa alle disse tingene i 2 timer? Vi var som sagt 100% synkroniserte. Og det er jo drit rart om jeg bare har hallusinert dette fordi kompisen min opplevde jo akkurat det samme som meg. Det var akkurat som vi kunne tenke det samme. Også skjønner jeg ikke hvordan den edru trip sitteren vår også loopa? Har vi ligget passa ut i sofaen og drømt da eller? Men det er jo igjen rart siden vi opplevde eksakt det samme?

Er det dette som kalles for tanke-loops eller er dette noe annet? Er jo ikke akkurat bare tanker, er jo fysiske handlinger og kommunikasjon.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Glemte noe på slutten der: Jeg hadde også på en timer på mobilen som jeg sjekket hele tiden. Den gikk heldigvis fremover, og jeg klarte å bytte musikk ofte. Jeg må jo ha tydeligvis blitt kastet fram og tilbake i realiteten. Siden loopsa hvor trip sitteren loopa er selvfølgelig ikke noe som faktisk har skjedd. Og timeren og musikken har spilt så det er ekte. Dette skjedde om hverandre hele tiden. Fyfaen lsd er et jævlig merkelig stoff.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er dette normalt? Jeg er redd jeg har fått i meg noe annet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jepp, det er tankeloops som dere opplevde, de kan være ganske sterke på LSD kontra Psilocybinholdig-sopp.

Jeg har hørt mange fortelle meg om slike opplevelser der de føler de er koblet sammen med andre, at de kan lese hverandres tanker etc, og jeg er av den skeptiske meningen at det faller under kategorier som deja-vu, det spiller på hvordan minner formes og man er fast overbevist om at fenomenet man opplevde er reelt.

Det er jo nettopp grunnen til at LSD var så utrolig attraktivt for myndighetene i USA når det ble oppdaget, de drev lenge med eksperimenter på mennesker og var på flere tidspunkt overbevist om at de hadde funnet enten et sannhetsserum eller et stoff som kunne "traversere fysikk slik vi kjenner det".

Etter årevis med eksperimentering kunne de fremdeles ikke komme med noe konkret.

Edit: Bare ta det litt med ro, prøv å bearbeid opplevelsen. LSD kan være en veldig kraftig opplevelse og det er jo en grunn til at folk som Timothy leary ble overbevist om at de hadde funnet hemmeligheten til universet.

Så bare for å bekrefte: Du har mest sannsynlig fått i deg LSD, og det du opplevde er ikke uvanlig for denne typen kraftige psykedelika.
Sist endret av Dodecha; 29. desember 2019 kl. 15:21.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
En loop er styrt av tankene der man tror at den fysiske handlingen har repetert seg. Deja vu er akkurat den samme følelsen, men den forekommer kun en gang. En loop er mer intens og kan gjenta seg flere ganger.

Følelsen av en loop kan forekomme når man gjør handligner som likner på hverandre under trippen. For eksempel hvis man tar hendene mot knaggen der jakka henger for deretter å ta hendene mot samme knaggen igjen for å ta ned skjerfet. Den repeterende handlingen kan føles som en loop som har gjentatt seg flere ganger enn de to gangene man faktisk tok hendene opp mot knaggen.

Loops er helt vanlig på psykedelika, det kan også forsterkes når man røyker.
Sist endret av Cappy; 29. desember 2019 kl. 15:29.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er dette normalt? Jeg er redd jeg har fått i meg noe annet.
Vis hele sitatet...
Thought loops er jo som regel forbundet med høyere doser psykedelika. Kan være dere fikk i dere ganske potente tabs?
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Thought loops er jo som regel forbundet med høyere doser psykedelika. Kan være dere fikk i dere ganske potente tabs?
Vis hele sitatet...
Det var sukkerbiter kjøpt av en kar som er kjent i området for å ta alt av psykedelika. Han sa de var på 200 ug. Mens noen andre jeg har snakket med med sier de er på litt over 150 ug liksom. Det var kraftige visuals og noen ganger rene halliser. Alt pusta veldig og jeg kunne se stoler spinne rundt av seg selv osv. Bokstavene på tastaturet på mobilen og appen rista og zooma seg inn og ut sjukt. Dette var før og etter tankeloopsa som var 1000 ganger så sjukt.
Hadde ett par lignende opplevelser. Den jeg husker best er da jeg og ett par kompiser tok LSD og MDMA i skogen. Det var da Emmaen kicket inn på peaken av LSDen og vi røkte en joint at finurligheter startet. Våre sinn ble blandet sammen, jeg følte sinnsstemningen til begge mine kompiser veldig tydelig, akkurat som om jeg var i hodene deres. Den ene fikk en slags panikkreaksjon og det var som om en kraftig lyn slo mellom oss tre, vi bare så forfjamset og småskremt på hverandre og skjønte at vi alle følte det samme sjokket. Dette gjentok seg 2 ganger til kort tid etterpå. Vi bestemte oss for å vende mot husets trygghet. På tur dit opplevde vi synkroniserte loops (som heldigvis ikke gjentok seg mer enn 3-4 ganger) og den andre kompisen min gjentok enkelte setninger fra en innlevering jeg har skrevet ett par dager før som jeg aldri kan huske å ha nevnt.