Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2811
Hadde et rimelig tastatur som var uten merking av taster tilbake i 2010 fra microplex mener jeg det var, kostet ikke mer enn 200. Har idag et rimelig tastatur til ca samme prisen som jeg nå må erstatte. Har ikke behov for noe dyrt tastatur men finnes det noen rimelige tastatur med nordisk layout som kommer uten merking? Eneste jeg fant nå var das keyboard til 1490. Og nei, ikke interessert i svar som "bruk sprittusj og fjern merkingen".

Må vel være noen plass man får tak i dette idag også til en rimelig penge?
Uvaksinert 👍
Uten merking av taster? Tenkte å svare at da spiller det vel ingen rolle om det er nordisk layout, men du mener sikkert noe annet?
Trenger ikke "nordisk layout" når man ikke skal se på tastene. Da kan du likegjerne kjøpe et russisk tastatur. Så lenge du har pcen din innstilt på norsk tastatur.
Det stemmer ikke helt, har amerikansk tastatur på ene laptopen min og der mangle det fysiske knapper for >< for eks. Og enter knappene har gjerne annen fysisk form enn ellers.
https://www.maxgaming.no/ har mange forskjellige uten merkede taster.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Trenger ikke "nordisk layout" når man ikke skal se på tastene. Da kan du likegjerne kjøpe et russisk tastatur. Så lenge du har pcen din innstilt på norsk tastatur.
Vis hele sitatet...
er forskjell på nordisk(iso) og amerikansk(ansi), som nevnt ovenfor så er enter tastene annerledes, du har forskjellige lengder på shift knappen etc

mitt tips til ts er vel kjøp et billig mekanisk tastatur med cherry brytere og kjøp et blank keycap set fra aliexpress til typ 150 spenn
Hva er viktigst for deg? Blanke taster eller lav pris?
Om blanke taster er viktig men pris viktigere så kan du jo bare dundre på med dremel over tastene på det billigste tastaturet du finner?

Hva er det som gjør at du ønsker/føler du må ha blanke taster? Om du stirrer på tastene når du skriver eller spiller må du bedre touch skillsa. Har hørt en fyr si han ønsket å bytte tastatur (fysisk) eller oppsettet (software) når han skiftet mellom to språk, her er vel touch skills garantisten for at fingra løper lett og korrekt over tastaturet?
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Om blanke taster er viktig men pris viktigere så kan du jo bare dundre på med dremel over tastene på det billigste tastaturet du finner?
Vis hele sitatet...
Det vil fungere, men ikke på den måten du sannsynligvis tror. Moderne tastatur har ikke symbolene trykket på tastene; i stedet er alt annet enn selve symbolet malt på. Det betyr at selve symbolet på tasten er det eneste området på knappen som ikke har blitt lakkert. Hvis du går løs på en knapp med pussemaskin, så vil hele tasten bli samme farge som symbolet. Årsaken til at det gjøres på denne måten er fordi symbolet ellers ville vært for lett å slite av etter årevis med bruk, i tillegg til at det muliggjør tastaturbelysning.