Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1771
Hei!
Mistet førerkortet grunnet manglende edrulighet, og har nå tatt urinprøver hos legen hver 14. Dag i 1 år.

Skal nå ta førerkort igjen, men fikk beskjed om at jeg kun får godkjent helseattest i 1 år om gangen, å vil bli innkalt til tilfeldig rustest en gang i kvartaltet.

Noen andre som er i samme båt? Er det lege som kaller meg inn eller politiet?
Jepp, er i samme båt, legekontoret kaller meg inn kvartalsvis til urinprøver. Helseattest gis for 1 år de første 3 årene, deretter får du helseattest for 5 år. Etter dette får du sertifikat uten helseattest.
Trådstarter
7 0
Okei, så da blir du kaldt inn tilfeldig en gang hver 3. Mnd?
Jepp, de ringer fra resepsjonen og spør om jeg har mulighet å komme dagen etter. Har jeg ikke mulighet kan det selvfølgelig utsettes noen dager eller uke alt etter situasjonen men dette kan selvfølgelig ikke gjenta seg hver eneste gang man blir innkalt.
Men du slipper å "ta førerkort" om igjen. Om der er inndratt pga edruelighet slipper du kjøre opp
Trådstarter
7 0
Okei skjønner, kun alkohol nå da bullshit eller hvordan ruser du deg om dagen?

Nei, må ta teori og oppkjøring på ny når man har vert uten førerkort 1+ år.
Alkohol og psykedelika. Jeg måtte ikke ta teori og oppkjøring på nytt da det var fylkesmannen som inndro førerkort pga edruelighet, så stemmer ikke at man må ta teori og oppkjøring på nytt. Flere som mister førerkort i 1 år pga epilepsi eller krampeanfall, da får man sertifikatet tilbake etter nevrologisk undersøkelse og 1 år uten anfall. Det er selvfølgelig annerledes om du er fradømt sertifikatet av norsk rettsvesen.
Sist endret av bullshit..; 11. august 2019 kl. 01:27.
Er i samme båt. Syns dette systemet er noe f... dritt! Har kvartalsvise prøver, hadde en i februar og en annen i april og har siden ikke fått en innkalling så regner med at jeg hører fra de snart. Har hatt lappen midlertidig i ett år nå, helt sjukt at dette systemet er sånn. Tanken på å måtte betale for nytt førerkort gang på gang fordi gyldigheten er så kort gjør meg forbanna!
300kr i året for nytt førerkort er vel ikke det verste. Selv med frikort måtte jeg betale 150,- hver 14. dag for urinprøve, var vel 250 før frikort. Det er ubetydelig nå når det er kvartalsvis, men er fremdeles 600,- i året.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan klage på vedtaket. Ta kontakt med advokat for å finne ut om det er vits i å klage i din situasjon.
Nederst på brevet du fikk står det det mer om klagemuligheter.

Koster vel tusenlappen å få skrevet klage, så hvis du har noen gode argumenter er det bare å kjøre på