Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1632
Noen som har erfaringer med homenet? Var litt rask med å bestille fra de da jeg fikk et ok tilbud, 279 per mnd med gratis montør og ruter.
Leste omtaler etter jeg bestilte og ser at kanskje 80% er misfornøyd, sier at det er ustabilt og de leverer ikke den hastigheten de sier.

Skulle få 7-14mb linje fra de, mens nextgentel kunne gi meg 20/20 for kanskje en 100 lapp mer, men må tenke økonomisk.

Erfaringer?
Har hatt homenet 1 gang, aldri igjen.
Dette var da det var helt nytt men maken til dårlig service har jeg ikke sett noe annet sted.
Hastigheten var langt ifra det som var lovet, signalet var ustabilt som bare faen.
Tok kontakt med kundeservice som sa det ikke var noen problemer og at jeg bare måtte restarte ruteren.
Gjorde dette flere ganger daglig uten forbedring, fikk 3 eller 4 forskjellige routere men alt funket like dårlig.
Satt oftere med delt nett fra mobilen en jeg fikk brukt homenet sitt nettverk.

Byttet til en annen leverandør, alle problemene forsvant og jeg hadde stabilt nettverk.

Selv om du må tenke økonomisk så kan det fort lønne seg å velge en litt bedre hastighet hos en mer kjent leverandør.
Nå spørs det jo på ditt bruk men greit å ha litt hastighet slik at man kan bruke det om man er flere, streame uten lag osv.
Sist endret av Ghettoclown; 5. september 2018 kl. 02:25.
Har hatt Homenet i flere år uten problemer. Aldri nedetid, stabil hastighet og god kundeservice!
Selve nettet hadde jeg aldri problemer med, men prisen fordobla seg etter en viss periode så det kosta etterhvert mer enn jeg signa opp for.
Limited edition
Moff's Avatar
Når du skriver at valget står mellom 7-14 mbps fra HomeNet og 20/20 fra NextGenTel, så er det noe som sier meg at det er snakk om ulike typer infrastruktur. Symmetriske linjer hvor opplasting og nedlasting er like (20/20) er noe man typisk ser på fiber, mens 7-14 mbps høres mistenkelig ut som ADSL.

Hvis du har valget mellom ADSL og fiber, så bør du absolutt velge fiber. Uansett. Forskjellen på disse to produktene er at DSL (ADSL, VDSL etc.) går via telefonledningen til huset, mens fiber går via en dedikert, fiberoptisk kabel som er installert separat. Telefonledninger er designet for analog telefoni, ikke for internett - mens fiberkabler er designet spesifikt for internett-trafikk. Det sier seg selv hvilken av de to som gir deg den beste opplevelsen. DSL-teknologi er svært sårbar for støy i ulike former, og jeg er villig til å vedde på at Ghettoclown (svar nummer 1 i denne tråden) er en tidligere DSL-kunde. Ustabilitet forekommer nesten aldri på fiberlinjer.

Sitat av Ghettoclown Vis innlegg
Selv om du må tenke økonomisk så kan det fort lønne seg å velge en litt bedre hastighet hos en mer kjent leverandør.
Vis hele sitatet...
Kan legge til at BroadNet (som eier HomeNet) har vært i business lengre enn NextGenTel.
Det virker som at homenet har veldig varierende kvalitet på infrastrukturen de bruker.

Jeg vet om folk som som rangerer homenet i begge ender av tilfredshetskalaen.
Du må også huske at det oftest er de som er misfornøyde som hever stemmen i sosiale medier o.l
Er ikke innlagt fiber der, og spurte nextgentel igjen, og da fikk jeg 20/2, så mulig jeg leste feil igår. Men satser på homenet etter jeg snakket med de på kundeservice. Stemmer at det er ADSL.
Får bare håpe at det er stabilt, jeg gamer jo mye, så er jo forsåvidt avhengig av lav ms. Så lenge det er mulig å streame på netflix og diverse så er ikke ikke hastigheten noe hinder.

Tusentakk for svar