Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1080
Jeg vet at jeg er gammel og ikke oppdatert på teknikk, derfor trenger jeg hjelp raskt.
Vanligvis lader jeg min iPad med laderen som fulgte med, men nå har jeg glemt den langt hjemmefra.
Kan jeg lade den med en lader som passer merket only Apple devices?
Klem fra Betty
Jeg lader min ipad 2 med en jalla 5v lader fra ebay som jeg også bruker til å lade android telefonen og de trådløse øreproppene mine.
Så lenge det er en 5v usb lader skal den funke. Men kan hende den lader tregt om den bare har 1A output, du bør helst ha 2A eller mer til lading av ipad, ellers går det litt tregere.
Det ser ut til å virke. En bitte liten rød strek og det jeg tror er et lade regn.
Klem fra Betty
Vil nok fungere uten problem, om laderen leverer mye høyere strøm/ampere kan det føre til overoppheting av batteriet så det er noe å være obs på. Vanligvis vil det gå fint uansett men kan være greit å holde oppsyn de første timene den lader og sjekke temperatur underveis. At det er merket "only for apple devices", eller hvilket som helst annet merke er vanligvis produsentens måte å sikre seg mot søksmål som evt vil oppstå om det ikke brukes mot det som de selv har testet og garantet funksjonalitet for.
For all del, bruk en skikkelig lader. Jeg brukte mye billige ladere bestilt fra Kina. Hadde en 2 uker gammel iPad som begynte å fjuske under lading også sto det den ikke ladet noen ganger. Har også foreldre som har brukt billig lader og USB støpsel, ene mobilen er en 6S og lagger noe ekstremt.
Takk for svar det skjedde heldigvis ikke noe galt. Den ladet ikke selv om pluggen passet, og i dag dukket den orginale laderen opp. Jeg trodde ærlig talt ikke at min avhengighet var så stor
Klem fra Betty
Sitat av Goyhest Vis innlegg
Vil nok fungere uten problem, om laderen leverer mye høyere strøm/ampere kan det føre til overoppheting av batteriet så det er noe å være obs på. Vanligvis vil det gå fint uansett men kan være greit å holde oppsyn de første timene den lader og sjekke temperatur underveis. At det er merket "only for apple devices", eller hvilket som helst annet merke er vanligvis produsentens måte å sikre seg mot søksmål som evt vil oppstå om det ikke brukes mot det som de selv har testet og garantet funksjonalitet for.
Vis hele sitatet...
Regulering av strøm gjøres av telefonen, ikke laderen.
Laderen leverer kun den strømmen produktet trekker.