Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3555
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.
Har kommet over et brett med noe som heter Lorazepam 2,5 mg.

Er dette et potent benzo? Eller er det på nivå med 10 mg sobril, 5 mg diazepam?

Noen som har erfaring med lorazepam? Vet dette ikke selges i Norge lenger uten spesialtillatelse.
Hvem merke er de fra ?
Sist endret av Bruker1234; 13. juli 2020 kl. 20:29.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hemofarm står det på brettet
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hemofarm er serbiske. Kan du poste bildet?
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er et ganske potent bendodiazepin, men med kortere halveringstid enn f.eks diazepam.

Jeg vil si at 2.5mg lorazepam er det samme som 20-25mg diazepam.

Funker bra for søvn!
Lorazepam er omtrent 5 ganger så potent som diazepam og har en farmakokinetikk som ligner på alprazolams.
Vis hele sitatet...
sitat fra legemiddelhåndboka.
2,5 lorazepam er altså 12,5 mg diazepam.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forsiktig med de der. Fikk 1 mg døgn av de sist jeg var innlagt og når jeg ble skrevet ut så sa legen at jeg måtte vente 36 timer før jeg kunne kjøre bil fra jeg hadde tatt siste pille. Om det er kort halveringstid, hvor lenge varer diazepam da? Må vel sitte i kroppen i dagesvis?
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva er grunnen til at de ble tatt ut av legemiddelverket i Norge å gis ikke ut lenger?

Ser de er ganske potente, men rivotril/xanor er vel mer potente ?
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så du mener jeg burde dele dem? Så det blir 1,25 mg?

Skal brukes mot angst og søvn.
Er ganske innspist på diazepam
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1.5 ganger så potent som Xanax altså 2.5mg tilsvarer 5mg Xanax of de kicker like fort så vær forsiktig
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er lorazepam sterkere en xanax?
At dem var så potente ante jeg ikke
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det viss te ikke jeg heller trodde det var som Sobril fikk en jævlig blackout. Mente 3.75 ikke 5mg. Ca
Det brukes ikke i Norge fordi det faller mellom to stoler, og de stolene er vel diazepam og alprazolam. Lorazepam har ikke noen funksjon som ikke andre benzoer allerede dekker mer en ngodt nok. Dessuten er det et kraftig og langvarig benzo, noe som er uheldig.

Alprazolam er ca 2x så potent per mg. Det blir en forenkling å sammenligne benzoer på den måten da. Generelt sett så kjenner man benzone bedre dess mer hurtigvirkende eller sløvende de er. Derfor folk driter seg ut og tar for mye rivo ofte. Så 1 2.5 mg lorazepam tilsvarer 1.25mg xanax.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1.5 ganger så potent som Xanax altså 2.5mg tilsvarer 5mg Xanax of de kicker like fort så vær forsiktig
Vis hele sitatet...
Feil.

anons skriver om ting de ikke kan, helvete fryser ikke til is enda.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som har erfaring med lorazepam? Vet dette ikke selges i Norge lenger uten spesialtillatelse.
Vis hele sitatet...

Har spist én pille. Kjente ikke noen radikal forskjell fra andre benzoer. Der jo i grunn ganske like alle sammen da.
Sist endret av TrippyKing; 14. juli 2020 kl. 07:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det brukes ikke i Norge fordi det faller mellom to stoler, og de stolene er vel diazepam og alprazolam. Lorazepam har ikke noen funksjon som ikke andre benzoer allerede dekker mer en ngodt nok. Dessuten er det et kraftig og langvarig benzo, noe som er uheldig.

Alprazolam er ca 2x så potent per mg. Det blir en forenkling å sammenligne benzoer på den måten da. Generelt sett så kjenner man benzone bedre dess mer hurtigvirkende eller sløvende de er. Derfor folk driter seg ut og tar for mye rivo ofte. Så 1 2.5 mg lorazepam tilsvarer 1.25mg xanax.



Feil.

anons skriver om ting de ikke kan, helvete fryser ikke til is enda.




Har spist én pille. Kjente ikke noen radikal forskjell fra andre benzoer. Der jo i grunn ganske like alle sammen da.
Vis hele sitatet...
Jo, de brukes i Norge i psykiatrien, de er faktisk ikke ukjente, finnes som tbl og smeltetbl. Men er nok forskjellig fra sykehus til sykehus Det er en bestillingsvare som man ikke får fra de norske sykehusapotekene.
Klimafiendtlig troll
Dette er en classic benzo, masse brukt globalt. I Norge brukes det mest på akuttpsykiatrisk, gjerne da 1/1.5mg Temesta smeltetabletter. Lorazepam er aktiv metabolitt av mange andre vanligvis brukte benzodiazepiner.

Be safe.
Sist endret av Taert; 14. juli 2020 kl. 11:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Leylaa Vis innlegg
Jo, de brukes i Norge i psykiatrien, de er faktisk ikke ukjente, finnes som tbl og smeltetbl. Men er nok forskjellig fra sykehus til sykehus Det er en bestillingsvare som man ikke får fra de norske sykehusapotekene.
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på det. Har du noe kilde på dette?

Prøv å søk på lorazepam i felleskatalogen.
Trippy: I really dont know, men fant dette på google, hvis du ser på ingredienser så kommer lorazepam opp: https://www.apotek1.no/produkter/tem...-50stk-268085p
Klimafiendtlig troll
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Tviler sterkt på det. Har du noe kilde på dette?

Prøv å søk på lorazepam i felleskatalogen.
Vis hele sitatet...
Jepp. Her kranglefant : https://www.felleskatalogen.no/m/med.../preparatliste

Trykk på bokstaven T for Temesta, så ser du Temsta tabl, Temesta Expidet (smeltetabl) og injeksonsvæske.

Kilder på hva da? Hvilke legemidler som man kan ta i bruk i Norge, eller hva de forskjellige institusjonene privat og offentlig til en hver tid har "in stock" og deres uttalelser rundt praksis?

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Har spist én pille. Kjente ikke noen radikal forskjell fra andre benzoer. Der jo i grunn ganske like alle sammen da.
Vis hele sitatet...
Dette er samme erfaring jeg har. Kun 1mg jeg har fått også. Skal sies at jeg da hadde høy toleranse. Vil si ca samme effekt som 5-10mg diazepam.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Tviler sterkt på det. Har du noe kilde på dette?

Prøv å søk på lorazepam i felleskatalogen.
Vis hele sitatet...
Fant noe mer, dog ikke fra felleskatalogen men legemiddelhåndboka. Der fremkommer det blant annet under dosering og administrasjon:
"Akuttpsykiatriske tilstander kan behandles med 1–2 (4) mg i.m. injeksjon. Dette kan repeteres etter én time om manglende effekt."

https://www.legemiddelhandboka.no/L5.1.1.4/Lorazepam

Be safe!
Sist endret av Taert; 16. juli 2020 kl. 10:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Taert Vis innlegg
Jepp. Her kranglefant : https://www.felleskatalogen.no/m/med.../preparatliste

Trykk på bokstaven T for Temesta, så ser du Temsta tabl, Temesta Expidet (smeltetabl) og injeksonsvæske.

Kilder på hva da? Hvilke legemidler som man kan ta i bruk i Norge, eller hva de forskjellige institusjonene privat og offentlig til en hver tid har "in stock" og deres uttalelser rundt praksis?



Dette er samme erfaring jeg har. Kun 1mg jeg har fått også. Skal sies at jeg da hadde høy toleranse. Vil si ca samme effekt som 5-10mg diazepam.



Fant noe mer, dog ikke fra felleskatalogen men legemiddelhåndboka. Der fremkommer det blant annet under dosering og administrasjon:
"Akuttpsykiatriske tilstander kan behandles med 1–2 (4) mg i.m. injeksjon. Dette kan repeteres etter én time om manglende effekt."

https://www.legemiddelhandboka.no/L5.1.1.4/Lorazepam

Be safe!
Vis hele sitatet...

Kranglefant roflfmao.