Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3220
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg pleier å ta 50mg Sobril om kvelden, men har 10mg Mogadon liggende som jeg lurte på om jeg kunne erstatte for i kveld. Hvor mye tilsvarer 10mg Mogadon i forhold til Sobril?
jeg er ganske sikker på at 10 mg mogadon tilsvarer omtrent 50 mg sobril, men mogadonen virker mye mer sløvende. Det er ikke innsovningsmedisin, men sovemedisin som skal virke hele natta. Kan være du opplever hangover på 10 mg om du ikke pleier å ta de. Hadde prøvd med 5 mg først
25mg mogadon (nitrazepam) skal være ca likt som 50mg sobril (oxazepam).
https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

det sagt så har jeg god erfaring med begge og på meg trenger jeg litt mindre nitrazepam om målet er søvn, typ 15-20mg istedenfor 50mg sobril for å sammenligne. nitrazepam er som annveig sa mye mer sløvende, og kicker også inn mye raskere enn oxazepam.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvordan er det muskelavslappende effekten til Mogadon? Det er hovedsakelig det jeg bruker Sobril til pga. en nervesykdom.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Brukte Apodorm fast i seks år sammen med Sobril.På det meste var jeg oppe i 3 x 5mg i døgnet pluss like mange Zolpidem.Sobril-dosen var 6 x 15mg daglig.Kuttet ut all sovemedisin på eget initiativ da jeg måtte bytte lege.Fikk fortsette med halv dose Sobril pluss PF.Forstår ikke i dag hvordan jeg klarte det uten nevneverdige ubehag,men tabben min var å kompensere med Lyrica.Det ble et skyhøyt forbruk av det etter hvert.Dette er 8 år siden og for noen år siden kjøpte jeg på gata 20 Apodorm.Så lenge man bruker set riktig virker medisinen sikkert bra,men når jeg ikke fikk sove syns jeg virkningen var kjip.Brukte opp det jeg hadde kjøpt og siden har jeg ikke hatt lyst på det i det hele tatt.Bruker nå bare 20mg Nozinan og har funnet en dagsrytme slik at jeg sover bedre nå enn da jeg brukte sovemedisin.