Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 6461
Hei,

Jeg er en hobbyforfatter og har skrevet mildt sagt; en del bøker.
Men jeg har aldri prøvd å gi ut noen enda. Så det jeg tenkte på er å prøve meg på Amzon Prime og legge boken min ut der for å se hva slags respons jeg får internasjonalt.

"Problemet" er at Amazon Prime ikke er tilgjengelig i Norge. Har lest et par artikler om hvordan man kan fortsatt få seg Amazon Prime men ved å registrere disse kontoene i utlandet(Altså fra Norge, men i utlandet.) Så jeg tenkte å høre om noen har erfaring fra dette? Publisere tekster på Amazon Prime og få betaling for det?
Amazon har 3 muligheter for selvpublisering:
  • Publish to Kindle
  • Publish to Print
  • Publish to Audio

Av nyskjerrighet testa jeg om jeg kunne registrere meg som publisher med min norske amazon konto med norsk adresse osv. for både "Kindle" og "print".

Det funker, og jeg er nå registrert som publisher på både Kindle Direct Publishing (eBooks) og CreateSpace (Papirbøker av døde trær).




Så, hvordan får du publisert boka på amazon prime?

Samme spørsmål har blitt posta før: I have a Novel on creatspace ready to go on sale May 1st...Should I list on


As Marjorie says, you are confusing two different programs. Createspace books are eligible for Prime shipping, and if someone doesn't subscribe to Prime, he will pay shipping regardless of how you publish the book.
Vis hele sitatet...
tl;dr: stapp boka di på CreateSpace, så får kunder med Prime subscription kjøpe den via Amazon Prime.
Trådstarter
Wow, se her ja! Tusen takk, her får jeg jo gjøre alt jeg ønsker.