Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4074
God kveld.

Jeg så nettopp på himmelen og der var det et det en stjerne(?) som blinker som bare det akkurat nå.

Det jeg lurer på om den er på vei til å slukke eller eksplodere?

Ifølge iPhonen er det mellom 180 og 190 grader SØR.
Sett fra skedsmo kommune.
Blinkingen er en optisk illusjon skapt av atmosfæren.
Det ekke verre enn det nei.. Hehe. Trodde det kanskje var planeten Mars eller Venus som ofte kan ses fra jorden, i og med at den var så stor og lysende!
Det kan det godt være!
Jeg har ikke vært ute og kikka...

ISS kan også sees veldig godt enkelte ganger. Med en liten stjernekikkert ser du litt detaljer også! Kult!
Sist endret av nZaal; 25. februar 2012 kl. 20:15.
DU kan jo ringe Knut Jørgen Røed Ødegaard på mandag f.eks.

Her har du hvordan du kan kontakte ham og spørre, evt kan du sende en email før mandagen
Jeg få se ann da Men takk for svar. Opplevde det samme for en god stund siden, og da bare ble den borte etter den hadde blinka en stund..
Her er ett bilde jeg tok av nattehimmelen like før jul i Spania.. Den store flekken er ISS!
Sitat av nZaal Vis innlegg
Her er ett bilde jeg tok av nattehimmelen like før jul i Spania.. Den store flekken er ISS!
Vis hele sitatet...
Så kult! Noen som veit hvilke nasjonaliteter som er representert "ombord" per i dag?

Må være en av favorittkonstruksjonene mine noen sinne, ISS. De har jo avlet dyr der og grodd planter (i vektløs tilstand). Ganske sikker på at hele 94 % av alle væsker som utsondres fra mannskapet (svette, urin) blir omgjort til rent vann og all oksygen de trenger. For å holde musklene ved like er de også nødt til å trene et par timer hver dag
sterk "stjerne" siden av månen ikveld? Men det er vell venus eller merkur?? eller?
sikker på at det ikke var en pulsar? eller kan man se en pulsar fra jorden egentlig?
står ikke venus, jupiter og månen i en konjunksjon for tiden?
Like under Månen til venstre er Venus. Ellers ligger Jupiter litt lenger oppe til venstre. Uranus, Merkur, Solen, og Neptun ligger på ca sammen linjen bare nedover til høyre for Månen (altså under horisonten).

Om TS mener den blinkede stjernen i sør så er det forresten Sirius.
Sist endret av LarVael; 25. februar 2012 kl. 21:26.
kan godt være ett fly også.
Så den selv i ste da jeg var ute en tur, like ved månen
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Holy shit its planet X. The doomsday in 2012 is real!

Herregud
Ja det en ser ute i dag er Venus og Jupiter sammen med månen.
Det er jo ett eller annet som lyser drit sterkt til høyre nedenfor månen.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Det er jo ett eller annet som lyser drit sterkt til høyre nedenfor månen.
Vis hele sitatet...
Det er venus. Jupiter er ovenfor til venstre
Du kan laste ned https://market.android.com/details?i...tardroid&hl=no
hvis du er kul og har android mobil. For da kan du se hvilet stjerner er hva og hva er det som lyser sterkt osv
Man kunne se merkur i går.
Sitat av RESpekt Vis innlegg
sikker på at det ikke var en pulsar? eller kan man se en pulsar fra jorden egentlig?
står ikke venus, jupiter og månen i en konjunksjon for tiden?
Vis hele sitatet...
"Blinkene" som sendes ut emitteres ved frekvenser utenfor det synlige spekteret, så det er GARANTERT ikke en pulsar som har blitt observert her. De kan kun "ses" ved hjelp av radioteleskoper o.l.
Kunne det ha vært en satelitt?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Holy shit its planet X. The doomsday in 2012 is real!

Herregud
Vis hele sitatet...
OMG! Du har jo helt rett. Syke ting.