Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2089
Har akuratt funnet ut at min sjef IKKE har stilt meg slik han har sakt. Jeg startet i 2015 og hadde da ferdig vitnemål. Da står det at man automatisk skal på trinn 3. Jeg ble satt på trinn 1. Jeg spurte om dette men fikk beskjed om at det var riktig. I 2016 spurte jeg igjen men fikk igjen beskjed om at det var riktig. I 2017 var jeg på trinn 3 men krevde nå trinn 4. Fikk trinn 4 da under ny sjef (samme arbeidsplass). Da i 2018 sender jeg igjen påminning om at jeg skal opp til trinn 5. Jeg blir ikke stilt selv om han svarer at det er fikset. Nå har jeg jobbet enda et år. Nå mener han jeg max skal opp i trinn 5 fordi mitt vitnemål ikke ble lagt inn elektronisk. Dette ble jeg ikke informert om at jeg skulle gjøre og ei heller forrige sjef krevde noe slikt. Har også forstått nå at dette IKKE er mitt ansvar å legge inn. Nå ønsker jeg å ha trinn 6 som jeg egentlig skulle hatt for lenge siden. Jeg har ikke bedt om noe tilbakebetaling og har sakt at jeg ikke er ute etter det men er ute etter riktig trinn nå i 2019. Hva er riktig? (Har jobbet over 15 timer per uke alle årene og har i kontrakten at tariff skal følges ifht trinn og lønn).
Er du med i fagforening? Ta i såfall kontakt med de.
Som Per-Ulv sier, ta kontakt med fagforening. Jeg ser ikke bort fra at arbeidsgiver ender opp med å måtte utbetale pengene du har tapt på å ligge på feil lønnstrinn.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vet at tråden er gammel. TS dette er noe du burde undersøkt fra starten av . Jeg undersøkte på forhånd hvilen lønnstrinn som var riktig for meg da jeg begynte å jobbe i butikk. En annen ansatt var like dum som deg. Du får bite i det sure eple.