Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1076
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei vet ikke om denne hører hjemme her men lurer på om noen har noe informasjon kansje.

Ble tatt med valium i blodet og 0,4 i promille
Dette ble da omgjort til over 1,2 i promille pga benzo som var i blodet så de regnet om til promille etter blodprøver.

Men det jeg lurer på er om det vil hjelpe og ha mye forbruksgjeld med tanke på og få ned størrelsen på selve boten? Er i ferd med og betale forbruksgjeld ned men lurer på om jeg bør vennte til jeg har fått bot og reaksjon fra politiet eller vil det ikke bety noe og jeg får like stor bot uansett ?
Det er vanskelig/umulig å spå, men du kan nå få noen generelle pekepinner.

Bøtene for kjøring i påvirket tilstand er svært sjablongmessige. At det blir vanskelig for deg å håndtere boten, er i utgangspunktet ivaretatt gjennom at det gis 1,5 månedslønn. Skal du få redusert boten, må du klare å vise at et vanlig bøtenivå vil ramme deg urimelig hardt. Det er klart at et stort gjeldspress vil kunne være relevant for en sånn vurdering. Samtidig går det igjen i rettspraksis at konsekvenser som var påregnelige før kjøringen fant sted, i mindre grad tillegges vekt. Det er altså ingen grunn til å håpe på for mye, men det skader ikke å prøve.
Du bør regne med å få en deilig svær bot
Jeg har ved litt større fartsbøter fått delt opp boten, jeg fikk da forståelsen av at de er veldig forståelsesfulle og hjelper deg med en betalingsplan som vil være enklere å håndtere, det kan kanskje være en løsning?
Boten er som skrevet over et gjennomsnitt av halvannen månedslønn eller så. Om du ikke med enkelhet kn betjene dette pleier, noen ganger, statens innkrevingssentral og dele den. De er mennesker de og så de hjelper da til.