Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3767
Hei,

Skal bestille noe fra en dame på facebook marketplace. Prisen er veldig god, men er skeptisk.

Personen har 3 venner på facebook, og lagde facebook i 2019.


Hvordan vet jeg at ikke personen bare sender meg en pakke med f.eks stein? Har jeg noe garanti for dette - om jeg filmer at jeg åpner esken?
Med en slik profil hadde aldri jeg handlet av personen. Om ikke jeg hadde noen bekjente som fysisk kunne hentet enheten for meg
Det sier seg vel selv, en ny face profil i 2019 som selger noe ekstemt billig. scam scam. Når det gjelder postoppkrav er dette en sikkerhet for selger får pengene ved at man henter ut pakken. posten henger seg ikke opp hva som er inni. ingen garanti for deg.

Du kan gjøre en test på dama på face, at du kommer å møter henne for varen, da finner du fort ut at dette er scam ved mange unnskyldninger på at hun bare kan sende i postoppkrav
Når det gjelder postoppkrav er dette en sikkerhet for selger får pengene ved at man henter ut pakken. Hvordan er det en sikkerhet uten garanti?

>>Du kan gjøre en test på dama på face, at du kommer å møter henne for varen, da finner du fort ut at dette er scam ved mange unnskyldninger på at hun bare kan sende i postoppkrav

Sant.


Folkens, hva er fordeler ulemper ved å betale en random person med kontonr vs. vipps? F.eks om man blir lurt.
Du får ikke igjen pengene uansett så lenge du bruker konto overføring el.l.

Du kan evnt prøve om dei vil bruke paypal husk bare at da må en ikke velge vennebetaling
Alt går på tillit, du har ingen garanti for at de sender det du kjøper. her må man gjøre en bedømming av personen som selger. jeg vill alltid prate med person på tlf. det gir meg mye info. Det beste er å møte personen, det gjør jeg, ikke handle fra personen som er for langt unna deg.
Dette høres ut som noe du bør stå over. Postoppkrav gir deg ingen sikkerhet, da du ikke kan åpne pakken før du har betalt. Hvis noe stinker scam, er det somregel scam.
Sitat av rfa Vis innlegg
Du får ikke igjen pengene uansett så lenge du bruker konto overføring el.l.

Du kan evnt prøve om dei vil bruke paypal husk bare at da må en ikke velge vennebetaling
Vis hele sitatet...
Er det en mulighet for å få tilbake penger via vipps?


Hvis man blir lurt for f.eks 500,- (lite beløp) og bruker kontonr, er det ikke noe man kan gjøre? Ringe banken?
Mange saker der folk er blitt svindlet på vipps, aldri sett at noen har fått noe igjen uten mye jobb i best case.

https://www.nrk.no/ostlandssendingen...pps-1.14150810
Er vell mulig å få åpnet pakken på postkontor sammens med han i kassen før du velger å betale.
Uvaksinert 👍
Sitat av Polkos Vis innlegg
Er vell mulig å få åpnet pakken på postkontor sammens med han i kassen før du velger å betale.
Vis hele sitatet...
Nei. Ja har prøvd.
Sitat av Polkos Vis innlegg
Er vell mulig å få åpnet pakken på postkontor sammens med han i kassen før du velger å betale.
Vis hele sitatet...
Finner du bare på ting? Finn gjerne informasjon på Posten.no om at dette går fint når man henter ut oppkravspakke.

PS: Det lar seg ikke gjøre, med mindre postmedarbeier bryter reglene.
Om du blir scammet, spør den postansatte om hvilken butikk pakken ble sent fra, og ring deretter butikken og hør om de kan finne/lagre videopptakene. Da har du ihvertfall noe å gå etter om du kontakter politiet.
Åpenbart scam, if i ever saw... Postoppkrav (du får IKKE åpne pakka før den er betalt), og du får ikke noe refund gjennom vipps eller bankoverføring.
Praktisk sett betaler du for en pappeske som sendes i posten, ingen tar ansvar for at innholdet stemmer over ens med det du er lovet. En overføring blir gjort, og en pakke sendes. Utover dét, kan du kanskje anmelde det til politi (dersom det ikke er snakk om dop), men det vil garantert bli henlagt. Tror også du kan drømme om at postkontoret skal gå gjennom videoovervåkning for din del.

Spar deg selv bryet - er det for godt til å være sant, så er det mest sannsynlig det.
Facebook fra 2019 med 3 venner sier seg nesten selv.... No go
Veldig enkelt: Stoler du ikke på selgeren så ikke bestill på postoppkrav.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Åpenbart scam, if i ever saw... Postoppkrav (du får IKKE åpne pakka før den er betalt), og du får ikke noe refund gjennom vipps eller bankoverføring.
Praktisk sett betaler du for en pappeske som sendes i posten, ingen tar ansvar for at innholdet stemmer over ens med det du er lovet. En overføring blir gjort, og en pakke sendes. Utover dét, kan du kanskje anmelde det til politi (dersom det ikke er snakk om dop), men det vil garantert bli henlagt. Tror også du kan drømme om at postkontoret skal gå gjennom videoovervåkning for din del.

Spar deg selv bryet - er det for godt til å være sant, så er det mest sannsynlig det.
Facebook fra 2019 med 3 venner sier seg nesten selv.... No go
Vis hele sitatet...
Men er postoppkrav bedre enn å vippse/bankoverføre - også håpe på å få tilsendt pakken?

Skal nok prøve å møte personene i steden for.
Ingen av de er gode da du ikke får pengene tilbake
Sitat av Best og værst Vis innlegg
Men er postoppkrav bedre enn å vippse/bankoverføre - også håpe på å få tilsendt pakken?

Skal nok prøve å møte personene i steden for.
Vis hele sitatet...

For deg som mottaker (og betaler av frakt) er oppkrav bare fordyrende.

69,- ved forhåndsbetaling og sikkert bare enda mer på post i butikk.

Kan du ikke stole på selger nok til å forskuddsbetale så la vær.
Prisen for god til å være sann.. 3 venner på facebook profilen sin .... og du har fortsatt et håp i deg om at dette ikke er svindelforsøk? Good luck with dat bro

Og nei du får ikke igjen noe penger desverre