Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2409
Jeg leier en leilighet for noen dager via Airbnb. Har vært fornøyd så langt, frem til i dag. Da jeg kom til leiligheten var det tydelig at verten hadde vært inne. Alt var ryddet og vasket, til og med sengen var redd opp. Personlig synes jeg dette er nokså pinlig, da det var litt smårusk rundt omkring, med f.eks tom snusboks på nattbordet hvor jeg hadde lagt brukt snus oppi, og en skitten truse på badet. Føles som et overtramp av privatliv, hadde aldri gått fra en leilighet uten å rydde/vaske etter meg. Dette er første gang jeg har opplevd dette, og verten sa ingenting på forhånd om at det var "rydde og vaskedag." Noen råd å komme med? Sitter her og rødmer og tør nesten ikke å gå ut i frykt for å møte på de. Skal sies at jeg leier en kjellerleilighet hvor familien bor over.
Vel, du kunne begynt med å si noe som: "Thank you for cleaning my room, but I wished you could have informed or asked me first". Og om det er i Norge, så sier du noe lignende på norsk. Skjønner det er flaut, men teknisk sett har han gjort deg en tjeneste, og vi alle har vel sett våre egne skitne truser.
Ikke værre enn om man bor på hotell vel?
Herregud, bare takk for deg og si "sorry if the room was messy, hehe"

"Overtramp" av privatliv. Tror du har misforstått hva overtramp betyr. Overtramp er når noen ikke lar deg være i fred, og ødelegger privatlivet ditt gang etter gang

Det her er jo ren høflighet og godvilje fra vertens side, kanskje fordi de vil være ekstra hyggelige verter

gl hf med å ødelegge stemningen mellom dere med det egoistiske overtramp-svadaet ditt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
AirBNB er nærare hotell og B&B enn leilighet. Nokre AirBNB-leiligheter er hotell. På hotell forventer du slikt, og på B&B forventer du slikt. På korttidsleige av leiligheter er typisk ukentlig vask forventa.

Det er kort sagt ein setting der dei fleste av oss forventer langt mindre privatliv enn i sin eigen heim. Så eg ville ikkje laga ei stor sak av det, og at det ligg litt rusk og rask rundt er dønn normalt. Har budd lengre perioder på hotell, og har aldri brydd meg med slike detaljer.
Verten har nok sett værre ting enn en brukt snus og brukt truse! Ingenting å være flau over, si tusen takk og gi de topp stjerner for service!