Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 11558
Når blir cannabis lovlig i Norge?

Hvor mange år tenker dere?
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hmm, 20-40 år tipper jeg.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørs jo på politikerne osv. Men det har vært så mange debatter og meninger om når det skal skje.
Om det i det hele tatt blir lovlig noen gang, så tror jeg det skjer først etter at sånne som du og jeg ikke røyker lenger, eventuelt. er døde av alderdom.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror vi blir en av de seneste landene med å gjøre det tbh, det blir sikkert legalisert når vi ser at resten av verden gjør det. Det er bra at det holdes på å bli avkriminalisert men jeg tror det sier mer om synet vårt på at rusmisbrukere trenger hjelp istedet for straff enn at rusmidler ikke er så farlige.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror vi vil se forandringer i løpet av ca 20 år.
Jeg tror og det mulig kan skje innen 20-30 år. Avkriminalisering skjer forhåpentligvis snart og er egentlig viktigst akkurat nå.

Tror andre land nært oss som f.eks Danmark og England må gjøre det før vi får skikkelig ræva i gir.
Men vi er først ute med DAB! Elsker Norge.
Legalisering kan vi vell se litt langt etter, men avkriminalisering kommer sikkert iløp av de neste årene (forhåpentligvis)!
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mtp 'avkriminaliseringen' av narkotika som vi fikk høre om for en tid tilbake ville jeg tro at det vil være stor fokus på rus rundt neste valg her til lands. Jeg håper og tror at vi vil se en drastisk endring iløpet av 5 år rundt narkotika lovverket.
Og ettersom hvor mye som har skjedd på cannabis fronten i 2017 & 2018 verden over tror jeg vi vil se store forbedringer iløpet av de kommende 2-3 årene.

Når bølgen først starter, er det vanskelig å stoppe den.
Dahahahab. Vi har faen bedre 4g nett.

Jeg heier på Danmark. Skjer det der, skjer det i Sverige, og da kommer vi krypende etter.
Første sten er faktisk allerede støpt fast

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-rusmisbruker

Nå er det opp til regjering og sette opp en ny rusreform, men om man kan slippe å dra til behandling og nekte på straff er jeg veeldig usikker på. Tror fortsatt det vil bli lagt opp til straff hvis du ikke vil til «behandling»
Tenker dette ikke tar mer enn et par år (~10 år maks).

Vedtaket om en ny rusreform har allerede gått igjennom og er nå til verks. Tar nok en stund før den kommer, men den tar i utgangspunkt skadereduksjon og avkriminalisering som hovedfokus. På grunn av dette vil jeg tro at så sant avkriminaliseringen er satt i spor, vil det ikke være lenge igjen før spørsmålet om legalisering og regulering blir tatt opp. Norge er jo tross alt best i verdenstoppen på regulering av alkohol, så hvorfor ikke følge samme linja for cannabis?
Håper politikerne etterhvert gror seg noen baller og får cannabis legalisert fortere enn fy, men det blir vel mest ønsketenkning fra min side. Folk må da få lov å bestemme selv, akkurat på samme måte som med alkohol. Bare at alkoholen er mye mer skadelig men sosialt akseptert som jo cannabisen også burde være spør du meg.

Hilsen en som slutta å røyke for kort tid siden.
Sist endret av Noisediary; 13. februar 2019 kl. 21:00.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Tenker dette ikke tar mer enn et par år (~10 år maks).

Vedtaket om en ny rusreform har allerede gått igjennom og er nå til verks. Tar nok en stund før den kommer, men den tar i utgangspunkt skadereduksjon og avkriminalisering som hovedfokus. På grunn av dette vil jeg tro at så sant avkriminaliseringen er satt i spor, vil det ikke være lenge igjen før spørsmålet om legalisering og regulering blir tatt opp. Norge er jo tross alt best i verdenstoppen på regulering av alkohol, så hvorfor ikke følge samme linja for cannabis?
Vis hele sitatet...
Et par år ja! haha! cannabis legalisert i 2021?
Bare se på de 2 åra som har gått nå. Ganske rask fremgang. Tipper noe rundt 5 år +
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Et par år ja! haha! cannabis legalisert i 2021?
Vis hele sitatet...
Nå var ikke utsagnet mitt ment å ta helt bokstavelig talt heller. Kanskje jeg skulle vært mer presist og ikke brukt min egen dagligtale mtp. at du misforsto "et par" år (altså, 2 år ). Skal ikke se bort ifra at jeg kan røyke bønne foran onkel blå uten å få noe på rulleblad da.

Men for å utdype, så ja, jeg tror ikke det tar mer enn noen år før det er lovliggjort nei. Hvis du ser på fremgangen som har gått nå i det siste, så er det enormt. Flere og flere stater og nasjoner som har gjort det lovliggjort og hatt gode resultater som følger. WHO har gått ut og oppfordret en reguleringspraksis (noe som er umulig uten lovliggjøring). Det er til og med stater som har tatt steget et hakk høyere og startet diskusjoner om lovliggjøring av psilocybin (virkestoffet i fleinsopp).

Det virker kanskje usannsynlig nå, men det gjorde det ihvertfall for 5 år tilbake. Om du sammenligner da og nå, så skal man ikke være så usikker lenger.
Sist endret av Sopphuet; 13. februar 2019 kl. 21:35.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Fant en sak på E24 i går som var relevant her. Viser bare at ting er i endring i allefall.

https://e24.no/pluss/naeringsliv/nor...kedet/24552574
Tror ikke på noe skikkelig legalisering i nærmeste tid, men er temnelig sikker på at avkrimenaliseringen får en annen pipe etterhvert når man får utsalgsordninger i Belgia og de mest liberale delstatene i Tyskland og det er mest sannsynlig ikke veldig lenge til. Luxembourg har allerede bestemt at de skal ha cannabisutsalg i løpet av få år.
Tror ikke det skjer i vår livstid
Med tanke på hvor overbesvisst flertallet er på hvor "farlig" cannabis er, tenker jeg at et par naboland må legalisere først. Tenker at store medier må vise et nytt perspektiv på temaet, så jo ganske nylig VG sin snap tok for seg legalisering om jeg ikke husker feil. Men jeg lurer på hvor mange plasser det blir å bli solgt på? Blir det som vinmonopolet, med butikker i så og si hver by eller blir det liksom bare i de 3-4 største byene? Kan jo forestille meg hvor dyrt det kan blir for grammet.
Tror ikke det vil bli lovlig på veldig lenge, om det i det heletatt kommer til å bli det. Men har ett håp om at en ordentlig avkriminalisering kan skje. At han slipper bot for egenbruk, eventuellt forenkla forelegg. Å at man ikke risikerer å miste førerkortet, med mindre man faktisk kjører rusa.

Synet på cannabis har blitt drastisk bedre bare de siste 10 åra, å når neste generasjons politikere er til makta Tror jeg oppriktig de har nok kunskap til å se totalforbudet kun er mot sin hensikt og at det skader brukerne mer enn det hjelper.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Fant en sak på E24 i går som var relevant her. Viser bare at ting er i endring i allefall.

https://e24.no/pluss/naeringsliv/nor...kedet/24552574
Vis hele sitatet...
Har du mulighet til å ta screenshot av artikkelen?

Selv tror jeg at det ikke er så aøt for lenge til. Opp mot 10 år tenker jeg. Men først må nok rusreformen komme på plass. Etter det vil jeg tro de evaluerer resultatene av den, og ser etter forbedringer. Hvis flere land innen den tid har legalisert (spesielt nabolandene våre) blir det nok garantert en stor diskusjon om legalisering.
Sitat av Topkek Vis innlegg
Dahahahab. Vi har faen bedre 4g nett.

Jeg heier på Danmark. Skjer det der, skjer det i Sverige, og da kommer vi krypende etter.
Vis hele sitatet...
Utifra min forståelse er Sverige enda mer hjernedød på cannabis-forståelse enn Norge, så jeg tror det er god sjanse de kommer sist.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror cannabis vil bli lovlig i Norge innen 2030.

Hvor mange år? Altså, cannabis kommer aldri til å bli kriminalisert igjen om det først blir legalisert. Jeg vil tørre å påstå at cannabis alltid vil forbli lovlig i Norge så lenge vi har selvstyre om det først blir legalisert!
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Nå var ikke utsagnet mitt ment å ta helt bokstavelig talt heller. Kanskje jeg skulle vært mer presist og ikke brukt min egen dagligtale mtp. at du misforsto "et par" år (altså, 2 år ). Skal ikke se bort ifra at jeg kan røyke bønne foran onkel blå uten å få noe på rulleblad da.

Men for å utdype, så ja, jeg tror ikke det tar mer enn noen år før det er lovliggjort nei. Hvis du ser på fremgangen som har gått nå i det siste, så er det enormt. Flere og flere stater og nasjoner som har gjort det lovliggjort og hatt gode resultater som følger. WHO har gått ut og oppfordret en reguleringspraksis (noe som er umulig uten lovliggjøring). Det er til og med stater som har tatt steget et hakk høyere og startet diskusjoner om lovliggjøring av psilocybin (virkestoffet i fleinsopp).

Det virker kanskje usannsynlig nå, men det gjorde det ihvertfall for 5 år tilbake. Om du sammenligner da og nå, så skal man ikke være så usikker lenger.
Vis hele sitatet...
Selv for 10 år siden følte mange at "noe var på gang".
Problemet er den uforutsigbare politikken i Norge hvor vedtak kan omgjøres over natten flere ganger pr stortingsperiode.
Dersom EU går inn for legalisering, så vil det skape stort press på Norge som naboland og ikke-medlem, og vil således sakte men sikkert føye seg.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Laget en screenshot av artikkelen. Beklager potetkvalitet.
Innen 2025 så er vi nok der tenker jeg. Stadig flere politikere tar opp temaet, stadig flere ungdomspartier har det på programmet allerede.

Samtidig har det skjedd mye på den internasjonale fronten, og det har skjedd på kort tid. Nylig så jeg at WHO ønsker nedgradering av cannabis som narkotisk stoff og positive sosialundersøkelser strømmer ut av Statene, som liksom er vår mal for hvordan vi skal gjøre ting her på berget.

Sosialt sett har det blitt mere akseptert. Folk snakker om det med en annen tone nå en før, flere brukere i "anseelige" grupper. Statens ønske om å kontrollere alt vil krype inn og inse at det er lettere å kontrollere forbruket en forbudet osv.

Skiftet er over oss
Vedtaket om en ny rusreform har allerede gått igjennom og er nå til verks
Vis hele sitatet...
Mener og ha lest at politikerne har gjort det klaft at utvalget som skal jobbe med dette ikke får foreslå noe som kan tyde på liberalisering. Så virker som alt som ikke innebærer tvang eller straff er uaktuelt. Har ikke stor tro på rusreformen vil forandre noe. Vi blir nok en av dem siste, da norge tror kriminalisering og det som følger med er løsningen på alt. Sett bort ifra avgifter..
Sist endret av sneipen; 14. februar 2019 kl. 21:51.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sneipen Vis innlegg
Mener og ha lest at politikerne har gjort det klaft at utvalget som skal jobbe med dette ikke får foreslå noe som kan tyde på liberalisering. Så virker som alt som ikke innebærer tvang eller straff er uaktuelt. Har ikke stor tro på rusreformen vil forandre noe. Vi blir nok en av dem siste, da norge tror kriminalisering og det som følger med er løsningen på alt. Sett bort ifra avgifter..
Vis hele sitatet...
https://www.regjeringen.no/no/dep/ho...get/id2594883/

Der har du mandatet, og ikkje ting du meiner å ha lest.
De ble nettopp lovlig i kannada som ligner veldig på norge i infrastruktur. Et par år frem i tid vil nok resultalene fra forskning rundt deres forsøk mest sannsynlig høste så store frukter med økonomisk gevinst at mange andre land vil følge etter. Dette vil spre seg i rekordfart som dominobrikker....

Jeg vil si at det er lovlig i løpet av 10 år....Denne rusreformen vil et lite knippe mennesker i norsk narkotiapolitiforening med kristenfundamentalister på slep sette en stopper for så godt de kan. Folk vil sikkert miste lappen for et trekk en gang i året en del år til.
Sitat av pipestilk Vis innlegg
De ble nettopp lovlig i kannada som ligner veldig på norge i infrastruktur. Et par år frem i tid vil nok resultalene fra forskning rundt deres forsøk mest sannsynlig høste så store frukter med økonomisk gevinst at mange andre land vil følge etter. Dette vil spre seg i rekordfart som dominobrikker....

Jeg vil si at det er lovlig i løpet av 10 år....Denne rusreformen vil et lite knippe mennesker i norsk narkotiapolitiforening med kristenfundamentalister på slep sette en stopper for så godt de kan. Folk vil sikkert miste lappen for et trekk en gang i året en del år til.
Vis hele sitatet...
Tenker selv at i land som Canada og USA så har nok legaliseringen/avkriminaliseringen en betydelig sammenheng med lobbyvirksomhet, da det er mange organisasjoner som tjener godt på dette, og mange investerer hardt på å frigjøre ruspolitikken på lik måte som at den tradisjonelle medisinindustrien investerer på å holde det ulovlig.

I Norge er det ikke så mange betydelige aktører som tjener nevneverdig på dette, med unntak av "ofrene" (joda det er jo mange andre fordeler, men på et helt annet nivå). Norge har "ingen" politikere som ser noe insentiv til å sette dette på agendaen, ettersom man fort blir stemplet med en liberal tankegang rundt rus i Norge.

Generelt er befolkningen i USA og Canada mer utdannede på virkningen av cannabis, mens de fleste i Norge henger etter med gammeldags mentalitet.
Hva synes dere om dette? (Reklame på facebook om "den uheldige utviklingen")

https://gyazo.com/151fcf92b5d9a7534d87f48f15490db3
https://www.aftenbladet.no/meninger/...m-legalisering

Blir det rett å si at ungdomene har "vrangforestillinger om at det ikke er farlig"? Jeg er enig med at mange ser for positivt på cannabis og ikke helt skjønner at det faktisk er et rusmiddel (selv om jeg er for legalisering 100%).
Sitat av Furia Vis innlegg
Hva synes dere om dette? (Reklame på facebook om "den uheldige utviklingen")

https://gyazo.com/151fcf92b5d9a7534d87f48f15490db3
https://www.aftenbladet.no/meninger/...m-legalisering

Blir det rett å si at ungdomene har "vrangforestillinger om at det ikke er farlig"? Jeg er enig med at mange ser for positivt på cannabis og ikke helt skjønner at det faktisk er et rusmiddel (selv om jeg er for legalisering 100%).
Vis hele sitatet...
Men det her er jo bare vas. Forsøpling av debatten.

Når undersøkelsene blir store og omfattende nok viser det alltid at legal tilgang ikke er noen vesentlig faktor.

Det mange undersøkelser viser er at ungdom som har gode samtaler med voksne sjeldent får rusproblemer. Og akkurat det burde jo være et godt argument for at Jon Erik Bresil borde vært sendt som flaskepost til Antarktis i stedet for å plage unge mennesker.
Sist endret av KnutAnkhAton; 20. februar 2019 kl. 19:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av vidarlo Vis innlegg
https://www.regjeringen.no/no/dep/ho...get/id2594883/

Der har du mandatet, og ikkje ting du meiner å ha lest.
Vis hele sitatet...
Sist jeg skummet gjennom mandatet var det ingenting som tydet på at det blir akseptert samt uten konsekvenser og bruke ulovlig stoff, eller en form for liberalisering. Man kan derimot mene mye rart når man leser sporadisk om en sak over lengre tid, og det er ingen hemmelighet at politikerne ønsker en reform som kan ikke kan tolkes som en form for liberalisering. Bare dette premisset ødelegger mye av formålet med hva dem sier dem ønsker og gjør. Men du sitter tydeligvis med ett annet inntrykk.
Så for all del, viss du vet jeg tar feil. Det er ikke slik jeg håper jeg har rett.. Jeg er redd tvang, alternativ "straff" etc vil eksistere i en større grad enn mange tror. Da det virker som noen tror at det vil bli akseptert og røyke hasj i fremtiden, at det ikke vil få negative konsekvenser. Det er dog ett skritt i riktig retning, ett skritt som skulle blitt tatt for lenge siden.
Sist endret av sneipen; 27. mars 2019 kl. 11:43.
For 15 år siden trodde jeg aldri det kom til å skje. Men det har skjedd en del de siste åra som gjør at jeg tror det bare er snakk om noen få år. Det som har skjedd (og skjer) i Nord-Amerika kommer til å påvirke oss mye gjennom blant annet populærkultur. Siste jeg leste var vel i dag på vg.no om en kjent skuespiller som hadde investert mye i cannabis. Etterhvert kommer sikkert cannabis til å bli så normalisert i serier og filmer, at det virker rart med et forbud i Norge. Det som fikk opp mine øyne skikkelig på at snøballen har begynt å rulle var da Elon Musk tok noen trekk hos Joe Rogan på podcasten hans.
Finland har avkriminalisert & Danmark er rett rundt hjørnet.
Jeg tipper Norge har avkriminalisert cannabis innen 2025.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det som gjør spørsmålet vanskelig å besvare er 1) jævlig vanskelig spørsmål 2) man skal si noe vettugt om når en regjering som har en kunnskapsformidling og en klar anbefaling om lovendring faktisk implementerer og gjennomfører dette. Det er masse kunnskap vi har som vi ikke agerer på politisk og statlig.

Det som rusreform i stor grad sitter å venter på nå, er resultatet av rusreformets filosoferinger som skal være ferdig til utgangen av 2019. Så skal det på høring to ganger. Og så skal det liksom skje noe, angivelig.. hvordan denne prosessen blir er det per i dag ingen troverdige kilder på.
Helt ærlig, er det noen her som vil at dette skal bli legalisert i Norge? Jeg for min del liker at det ikke er lovlig, jeg røyker ikke ofte, men når jeg gjør det, så er en av grunnene til det fordi jeg får det lille "adrenalin kikket" rett før jeg skal ta noen trekk, det har noe med at man må gjøre det i skjul, og det gjør det litt mer spennende, sånn sett liker jeg ikke cannabis(syns ikke lukta er noe godt), jeg gjør det mer for adrenalinet og det lille gøye i etterkant.

Skulle dette bli lovlig en gang, så forsvinner jo det lille adrenalinet jeg får av å gjøre det, og da forsvinner også spenninga noe som igjen fører til at jeg tror jeg kommer til å slutte med det helt
Sist endret av random512377; 28. mars 2019 kl. 20:34.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
https://rusreformutvalget.no/files/2...t-10.01.19.pdf

"Spørsmål om lovstruktur –Arbeidsutkast til lov om rusreform og kommunens tiltak ved bruk og besittelse av narkotika –Arbeidsutkast til lov om nemnder for narkotikasaker (narkotikanemndloven)–Forslag til lovendringer for å avkriminalisere bruk og besittelse av narkotika"

Det er faktisk sånn at de diskuterer lovendringer. Vi har venta så lenge på dette at vi på ett nivå ikke tror det kan komme.
Estimatene i denne tråden kan for all del være riktig, samtidig har vi aldri vært nærmere en lettelse av reaksjonene på bruk av små mengder. Dette er en gjettekonkurranse med langt mer usikkerhet enn sikkerhet, av et ekstremt ustabilt kompleks med ufattelige mange aktører, tolkninger og innganger inn i hva som skjer.
Sitat av giroud2 Vis innlegg
Helt ærlig, er det noen her som vil at dette skal bli legalisert i Norge? Jeg for min del liker at det ikke er lovlig, jeg røyker ikke ofte, men når jeg gjør det, så er en av grunnene til det fordi jeg får det lille "adrenalin kikket" rett før jeg skal ta noen trekk, det har noe med at man må gjøre det i skjul, og det gjør det litt mer spennende, sånn sett liker jeg ikke cannabis(syns ikke lukta er noe godt), jeg gjør det mer for adrenalinet og det lille gøye i etterkant.

Skulle dette bli lovlig en gang, så forsvinner jo det lille adrenalinet jeg får av å gjøre det, og da forsvinner også spenninga noe som igjen fører til at jeg tror jeg kommer til å slutte med det helt
Vis hele sitatet...
Dette høres jo ut som et godt argument for legalisering.
Sitat av giroud2 Vis innlegg
Helt ærlig, er det noen her som vil at dette skal bli legalisert i Norge?
Vis hele sitatet...
Det er ikke ut i fra dine behov vi kommer til å få en dekriminalisering skjønner du. Det er fordi det finnes mennesker som tar skade av hvordan "samfunnet" behandler dem. Ofte er behandlingen de får mer skadelig en rusmiddlene de bruker.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Det er ikke ut i fra dine behov vi kommer til å få en dekriminalisering skjønner du. Det er fordi det finnes mennesker som tar skade av hvordan "samfunnet" behandler dem. Ofte er behandlingen de får mer skadelig en rusmiddlene de bruker.
Vis hele sitatet...
Hvordan er behandlingen mer skadelig en rusmidlene?
Sitat av Skepty Vis innlegg
Hvordan er behandlingen mer skadelig en rusmidlene?
Vis hele sitatet...
At en som har ett sunt forhold til ett rusmiddel skal bli straffet med: bøter, fengsel, rassia, miste retten til masse jobber, miste førerett, bli uglesett av mange i samfunnet, plaget av barnevernet og bor du på bygda der politiet ikke har noe å gjøre så skal jeg låve deg at dem ransaker deg vær gang dem har muligheten og kommer plutselig inn i leiligheten din på "skjellig grunn til mistanke"

Kan fort bli en stor psykisk og økonomisk byrde for visse folk bare fordi dem tok ett valg som burde vært helt opp til dem selv i utgangspunktet. Vet selv hvor kult det er å bli stemplet "narkoman" av hyklere som drikker seg fra sans og samling vær helg, mens alt du ville var å ta en liten joint i helgene å kose deg med en potetgull pose og en film.
Sist endret av Alge; 29. mars 2019 kl. 03:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Skepty Vis innlegg
Hvordan er behandlingen mer skadelig en rusmidlene?
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok utenforskapet og følgeproblemene det medfører ofte er det største hinderet for å slutte i alle fall.
Sist endret av *pi; 29. mars 2019 kl. 08:25.
Forhåpentligvis blir cannabis statlig regulert på lik linje som alkoholen noe trenden i resten av verden viser.
Håper i løpet av 5 år for det er politisk vilje og flertal for det men det er ekstremt mye som må på plass når det gjelder utsalg, styrke, kvalitet og lovverket rundt et så komplisert tema.
Fyr deg en bønne mens du venter for den tiden kommer garantert.
Husk at 1.5% av oljefondet er plassert i cannabis aksjer og avkastningen har vært særdeles høy.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tror vi vil se forandringer i løpet av ca 20 år.
Vis hele sitatet...
Enig at det blir ca 20 år.. da blir eg 51.. ikkje så gale det