Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 5989
Tenke jeg skulle legge ut dette så jeg såg i avisen.

Då passasjeren i ein forbipasserande bil viste fingeren til politiet mens dei dreiv med fartskontroll på fredag føremiddag, la politiet seg på hjul.


Jeg fjernet vei og lokalisjon men kan jo altids finne utav det.

Politiet i Norge har såpass bra resurser de velger å starte en biljakt for de tror noen så en rakk fing til politiet under fartskontroll...



Sjåføren kjørte ikkje for fort, så den aktuelle bilen blei i utgangspunktet ikkje stoppa av politiet. Likevel fann altså passasjeren grunn til å koma med den noko ufine helsinga til tenestepersonane som utførte jobben sin på . Å visa fingeren til ein politimann eller -kvinne går inn under definisjonen av "forulemping av offentleg tenesteperson". Den aktuelle passasjeren blei innhenta av ordensmakta og er nå politimeldt for episoden.
Jeg som nordlending som sitter å leser dette må le, at politiet bruker ressurser på slik er latterlig
Hva forventer folk egentlig? Viser du fingeren til politiet, så må du forvente en reaksjon. Husk at alt politiet vil er å straffe deg og pule deg bakfra. (Jeg er sarkatisk)
Det må ha vært en hårsår jævel på jobb i etaten den dagen. Jeg velger å tro at slikt hører til sjeldenhetene og at det ikke er noe som ville vært høyt nok prioritert blant landets politifolk til at særlig mange andre politi ville gjort det samme.

Jeg skjønner at en som utfører jobben sin kan oppleve slike gester som veldig urettferdig, de står faktisk på jobb og gjøre jobben sin slik at vi skal få luket vekk gærningene fra trafikken og som en påminning til oss alle om å passe farten, være nykter og ha ting på stell. Men fra å kjenne på følelsen idet den oppstår når synet av fingeren kommer på netthinnen til å faktisk agere og velge bort den oppgaven du er satt til å utføre for å kunne reagere med bøteleggelse til innehaveren av fingeren er ikke særlig godt politihåndverk.

Denne politimannen fremstår som en nidkjær tulling med feil fokus. Håper hans nærmeste sjef tar en nøye titt på denne karen og vurderer om det er en mann etaten ønsker å ha fremtidige relasjoner til. Kanskje den politimannen hadde passet bedre som t-bane vekter?
Idioti tenker jeg og fortjent.

Så tæft å vise fingeren til folk som gjør jobben sin slik at man kan ferdes trygt på veiene.

Forventer man respekt må man vise respekt.

Hva hadde politiet gjort han, han valgte og provosere og fikk smekk for det.
Hva er vitsen med å vise fingeren når de ikke stopper deg engang? Barnslig, da ber du om det spør du meg. Men når det er sagt så skjønner jeg ikke at de gidder å bruke tid og energi på å jakte på ham heller. Bare drite i det, finnes mange tullinger.
Sist endret av satkingno; 27. oktober 2018 kl. 16:50.
Tåpelig av vedkommende som viste fingeren men bortkastet ressursbruk av politiet i mine øyne.
Å vise fingern til politiet rammes av straffeloven § 326 annet ledd.

§ 326. Med Bøder eller med Fængsel indtil 6 Maaneder straffes den, som
1. hindrer eller søger at hindre en offentlig Tjenestemand i den lovlige Udførelse af Tjenesten eller vægrer sig ved at tilstede ham Adgang til Steder, hvor han er berettiget til saadan, eller
2. forulemper ham under hans Udførelse af Tjenesten ved Skjældsord eller anden fornærmelig Adfærd,
eller som medvirker hertil.

Joda, dårlig ressursbruk er det, men det er likevel ikke lov.
Slike fillesaker er jo det eneste politiet i landet vårt klarer å løse.
Sist endret av WebsterNick; 27. oktober 2018 kl. 17:01.
Sitat av Jeg er komisk Vis innlegg
"Så tøft å vise fingeren til jødegassere som gjør jobben sin slik at Hitler blir fornøyd."

Politimenn som ikke klarer å tenke for seg selv nå vil heller ikke gjøre det når en diktator kommer til makta.
Vis hele sitatet...
Makan til idioti.

Det er forskjell på Norge i dag og det tredje riket.

Jeg har særs lite til overs for folk som skal provosere unødig. Om du har uniform eller ikke.

Å sammenligne norsk up med de som gasset jøder er en fornærmelse mot både politiet og holocaust overlevende.

Det tredje riket var bygd på hat, og man kan vel ikke si at den norske stat er det.

Skal ikke stikke under en stol at det finnes dårlige politifolk akkurat som det finnes dårlige mennesker ellers i samfunnet.

Men det å unødig provosere politiet ved å være tøff i trynet kommer du ikke langt med.

Samfunnet i dag er bygd opp slik at staten har voldsmonopol for å forsvare befolkningen, forsvaret er en side og kanskje den mest brutal.

Politiet har ansvaret for vår daglige velferd, denne er regulert gjennom ett sett av lover, som igjen er gitt av Stortinget, som igjen er valgt for fire år av gangen gjennom valg som enhver borger av landet over 18år kan stemme på.

Du kan starte et parti eller bli med i ett å jobbe for å endre lovene. I ett demokrati så kan ikke alle være enige, men lovene vi har i dag er de fleste enige i.

Jeg er selv uenig i en del, hatt mine konfrontasjoner med politi, politikere og andre. Men jeg prøver å respekt for de fleste meninger så lenge de er seriøse og viser meg det samme.

Ressursbruken var vel det som startet det her, og kan jo være enig i at det hadde vært bedre og bare notere nummer på bil også ta en telefon etterpå istedenfor å la en potensiell drapsmann rase forbi.

Men det handler samtidig om å vise respekt for de som beskytter vår daglige velferd.
Og min erfaring er at man kommer langt med og vøre avbalansert og rolig i prat med politiet enn å gi dem en unnskyldning for å utøve sitt mandat.

Edt innlegget ble vist fjernet, men ber om at mitt får stå.
Sist endret av tearz83; 27. oktober 2018 kl. 17:18.
Sitat av WebsterNick Vis innlegg
Å vise fingern til politiet rammes av straffeloven § 326 annet ledd.

§ 326. Med Bøder eller med Fængsel indtil 6 Maaneder straffes den, som...
Vis hele sitatet...
Nei. Det der er Almindelig borgerlig Straffelov av 1902, den ble opphevet 2015. Den riktige henvisningen er til straffeloven av 2005, §156
§ 156. Hindring av offentlig tjenestemann

Den som hindrer en offentlig tjenestemann i å utføre en tjenestehandling, for eksempel ved å nekte adgang til steder hvor han har berettiget tilgang, straffes med bot eller fengsel inntil 6 måneder.
Den som ved skjellsord eller annen utilbørlig atferd forulemper en offentlig tjenestemann under eller på grunn av utføringen av tjenesten, straffes med bot.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg er litt bister nå, men den gamle straffeloven vært opphevet i ganske mange år. Når man er inne på lovdata.no og sakser ut til diskusjoner, så blir man møtt av et stort, gult banner som repeterer ordet "OPPHEVET" over hele skjermbredden, slik:

Da burde man nesten forvente at folk snart fikk dette med seg. Det er veldig enkelt: Er lovteksten skrevet på dansk, så er den antakelig ikke lenger gyldig.
Sist endret av Myoxocephalus; 27. oktober 2018 kl. 17:21.
Det står jo eksakt det samme, så har det egentlig så mye å si?
Flisespikkeri

https://lovdata.no/artikkel/ny_straf...nestemenn/1602
Sist endret av WebsterNick; 27. oktober 2018 kl. 17:32.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Idioti tenker jeg og fortjent.

Så tæft å vise fingeren til folk som gjør jobben sin slik at man kan ferdes trygt på veiene.

Forventer man respekt må man vise respekt.

Hva hadde politiet gjort han, han valgte og provosere og fikk smekk for det.
Vis hele sitatet...
Ja greit nok at snålingen som viste fingeren fikk en smekk, men er det rettbruk av politiressurser? Å faktisk avbryte en fartskontroll for å dra en hollywood å slenge seg på hjul etter et random kjøretøy fordi en random fyr viser fingeren?

Ja man skal ha respekt men responsen på insulten fordrer ikke respekt. Ikke i det hele tatt.
Synes det er noe du burde kunne svelge når du velger politiyrket, selv om det er tåpelig gjort. Hvis jeg viser fingeren til en bussjåfør så forulempes jo han i samme grad som snuten, men tviler på han kommer noe vei med å anmelde det.
En ting jeg kom til å tenke på, hvordan får denne politimannen bevist at det faktisk var "fuck you" fingeren som ble vist?
Kan ikke personen bare si at det var feks tommel opp?

Blir vel bare ord mot ord uansett?
Sitat av Fyre_Rev Vis innlegg
Trodde det var norm å vise fingen til snuten
Vis hele sitatet...
Ikke for den delen av befolkningen som har et minimum av inteligens. Idioter derimot har mye rart for seg...
Om noen hadde vist fingeren til meg i stort sett uansett situasjon, så hadde jeg trukket på smilebåndet, samtidig som litt på skuldrene.
Sitat av WebsterNick Vis innlegg
En ting jeg kom til å tenke på, hvordan får denne politimannen bevist at det faktisk var "fuck you" fingeren som ble vist?
Kan ikke personen bare si at det var feks tommel opp?

Blir vel bare ord mot ord uansett?
Vis hele sitatet...
det blir ord mot ORD.
Deres ord er større og sterkere
Har ikke så mye til overs for politiet i utgangspunktet,men hadde noen vist finger til meg,hadde jeg nåkk lagt meg på hjul selv
Det hadde jeg ikke godtatt, de har ikke bevis eller noe som helst grunnlag til å gi bot på det. Selv om de skulle ha videoopptak, so what? Får man bot hvis man viser tommel ned, eller gjeiper til dem? Det blir jo bare latterlig
De fleste har vel fått med seg at det er straffbart å forulempe en offentlig tjenestemann og at snuten har vide fullmakter og lav terskel for provokasjon. Med tanke på alle idiotene de er borti skjønner jeg godt at sånne lover trengs for å sikre et minimum av verdig arbeidsmiljø. De er også folk, selv om mange fremstår med fascistiske trekk eller bare er yrkesskadd. Én ting er å reagere når de bryter regler eller oppfører seg dritt, men en fartskontroll er jo nyttig for oss alle. Den frekke taperen fikk som fortjent spør du meg.
Ja du har på en måte rett i at fyren fikk som fortjent tihihi. Men jeg må si det igjen. Var det rett å avbryte en fartskontroll for å legge seg på hjul for å "ta" en fyr som faktisk viste fingeren? Jeg klarer ikke å se det altså.

Det ville vært noe annet om bilen alt var stoppet i kontroll og at en passasjer da viste fingeren. Eller at personen hadde vært krenkende direkte mot en politimann. Men dette var altså en gest fra en person som satt på i bil som kjørte forbi kontrollen. Og i all ærlighet, hva er en finger egentlig. En gest som sier FU. Jeg klarer ikke se at det skal føles veldig krenkende all den tid det ikke skjer i en direkte konfrontasjon, men på avstand i en bil i trafikken.

Jeg har ok respekt for snuten og ville aldri gjort noe slikt selv, jeg har heller ingen sympati med fyren som gjorde gesten. Men fikk den politimannen som avbrøt en viktig samfunnsoppgave og tok opp forfølgelsen av "fingermannen" min respekt? På ingen måte. Vedkomne politi fremstår jo som en karikatur av gretten snut. Ikke bare det men i mine øyne utviste betjenten også særdeles dårlig dømmekraft og klarte ikke ta en vurdering på hva som var mest viktig i øyeblikket. Utføre en samfunnsnyttig fartskontroll eller bøtelegge en tulling som viste fingeren.

Politivedtektene I Skien slår klinkende klart fast at det er forbud mot å banke tepper på søndager. Altså er enhver politimann som kommer over husvask med påfølgende teppebank i sin fulle rett til å bøtelegge vedkomne for brudd på politivedtektene. Har dere hørt om noen som er straffet og bøtelagt for å banke teppet på balkongen en søndag etter en litt hyggelig lørdagskveld? Det er mange ting som er definert som ulovlig og som kan bøtelegges. Ville det vært rett å sendt ut en bil med to mann for å skrive bot for teppebanking på en søndag? Er det fornuftig å faktisk legge seg på hjul på bekostning av en fartskontroll for å bøtelegge en fyr som viser fingeren? Fyrens manglende respekt for snuten ble jo garantert ikke mindre av den boten.

I mine øyne så var snutens oppførsel som en sippete grinete jentunge. Null respekt for den handlingen.
Sist endret av random67489; 27. oktober 2018 kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av WebsterNick Vis innlegg
Det står jo eksakt det samme, så har det egentlig så mye å si?
Flisespikkeri
Vis hele sitatet...
Det nå en gang du som først kom trekkende med lovverket som et bidrag til en juridisk diskusjon. Da bør du gjøre det riktig.

Følgen av ditt resonnement er at det ikke har så forbanna mye å si om den siterte loven er gyldig i Norge eller ikke, så lenge innholdet er 'eksakt det samme' - noe du tydeligvis definerer løsere enn ordboka, siden den den gamle paragrafen, til forskjell fra den nye, også åpner for fengselsstraff. For meg er det litt mer enn flisespikkeri, men YMMV. Videre, hvis det er innafor å sitere opphevde lover, så lenge de (med en meget romslig margin) ligner på gjeldende rett, kan vi da også sitere andre lands lovverk? Sånn hvis det ligner litt? Du ser formodentlig selv at dette blir for dumt.

Jeg synes ikke det er urimelig at folk som kommer trekkende med lovverket i debatt i det minste velger riktig lov.
Sist endret av Myoxocephalus; 6. mai 2021 kl. 11:21.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Dessuten er det strengt tatt ikke det samme:

§ 326. Med Bøder eller med Fængsel indtil 6 Maaneder straffes den, som [...] 2. forulemper ham under hans Udførelse af Tjenesten ved Skjældsord eller anden fornærmelig Adfærd, eller som medvirker hertil
Vis hele sitatet...
Ny versjon sier:

Den som ved skjellsord eller annen utilbørlig atferd forulemper en offentlig tjenestemann under eller på grunn av utføringen av tjenesten, straffes med bot.
Vis hele sitatet...
Dette antyder at fengsel ikke lenger brukes på den måten.
Hvis dere stiller dere så undrende til hvorfor politiet anmelder folk som drar fingeren til de, så stiller jeg meg mer kritisk at dere ikke har stilt dere spørsmål til hvorfor må man absolutt vise fingeren til politiet. Hvorfor må man absolutt dra fingeren til to personer man ikke kjenner som passer på at uskyldige folk ikke dør i trafikken? Det er så fortjent at jeg blir glad av å lese slike artikler.

Politiet er avhengig av tillit og respekt. Befolkningen er avhengig av tillit og respekt av politiet også. Dette er med på å skape det motsatte, derfor er det straffbart. For å putte det på spissen kan man bare se på land hvor det er et fiendebilde mellom befolkningen og politiet. Absolutt ingen vinner på det.
Sist endret av Mr.NicePrice; 28. oktober 2018 kl. 14:14.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Hvis dere stiller dere så undrende til hvorfor politiet anmelder folk som drar fingeren til de, så stiller jeg meg mer kritisk at dere ikke har stilt dere spørsmål til hvorfor må man absolutt vise fingeren til politiet. Hvorfor må man absolutt dra fingeren til to personer man ikke kjenner som passer på at uskyldige folk ikke dør i trafikken? Det er så fortjent at jeg blir glad av å lese slike artikler.

Politiet er avhengig av tillit og respekt. Befolkningen er avhengig av tillit og respekt av politiet også. Dette er med på å skape det motsatte, derfor er det straffbart. For å putte det på spissen kan man bare se på land hvor det er et fiendebilde mellom befolkningen og politiet. Absolutt ingen vinner på det.
Vis hele sitatet...
Men det er jo nettopp det som er kjernen i det jeg sier lengre opp. Man SKAL ha respekt for snuten. Men snuten må også oppføre seg på en måte som tilsier respekt.

Om fingeren hadde blitt vist etter at bilen var tatt i fartskontroll, og som en reaksjon på bot da er det å vise fingeren veldig grovt og bør medføre bot. For da er det en direkte konfrontasjon hvor passasjeren i bilen forulemper betjenten.

I det aktuelle tilfellet så skjer finger gesten idet bilen kjører forbi kontrollen uten å ha kjørt for fort. Gesten er like ulovlig som i det eksemplet jeg skisserte rett over, men det er er likevel en forskjell. For i dette konkrete tilfellet så måtte betjenten avbryte oppgaven han var igang med for å hanke i lovbryteren som hadde vist fingeren i en bil som kjørte fordi kontrollen.

Ja lovbruddet er likt i begge tilfeller. Men i det konkrete tilfellet så må politiet avbryte en viktig oppgave for å få gitt sin straffereaksjon. Og det er i mine øyne feil prioritering. Da skaper du ikke et godt klima for respekt, da nører du oppunder fordommer og stereotyper ved å faktisk opptre som en karikatur.

Dette burde betjent valgt å overse og heller fortsette med sin fartskontroll. Evt. kunne han notert ned bilnummeret og tatt kontakt med bileier for en prat ved en senere anledning. Det er måten snuten håndterte dette på som blir helt feil for meg.
Jeg viste fing til politiet en gang.

Jeg spankulerte langs gaten i en av Norges største byer på kveldstid da en politibil kjørte forbi meg. Når de var kommet noen meter forbi meg resonerte min alkoholpåvirkede og særs umodne hjerne seg frem til at en fremvisning av den midterste fingen på min høyre hånd var en passende reaksjon på synet av denne politibilen. Politimannen må ha vært halvbroren til David Starsky eller noe sånt, for dette fikk han selvsagt med seg. Lang historie kort; ikke bare hadde jeg allerede satt ny personlig rekord hva pinlig oppførsel angår når jeg stolt fremviste hvor lang den aller lengste fingen jeg har på hånden faktisk er, jeg fikk også lov til å bidra med 10 000 blankpolerte riksdaler til statskassen.

Sistnevnte var forøvrig helt på sin plass, makan til pinlig oppførsel skal man leite lenge etter.
Sist endret av Sjølvaste; 29. oktober 2018 kl. 03:13.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg

Sistnevnte var forøvrig helt på sin plass, makan til pinlig oppførsel skal man leite lenge etter.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at dette er idiotisk oppførsel, men jeg har ingen forståelse for hvordan man kan rettferdiggjøre at Staten plutselig har krav på en tredjedel av en relativt feit månedslønn etter skatt bare fordi en av tjenestemennene har fått den midterste fingeren fra en hånd rettet mot seg.

Personlig syns jeg at dette høres ut som noe som hører middelalderen til.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jeg viste fing til politiet en gang.

Sistnevnte var forøvrig helt på sin plass, makan til pinlig oppførsel skal man leite lenge etter.
Vis hele sitatet...
Hva skjedde i forhold til vandel? 10 000 kr er jo ikke et forenklet forelegg men en langt strengere reaksjon. Da blir den vel stående på vandel også?
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hva skjedde i forhold til vandel? 10 000 kr er jo ikke et forenklet forelegg men en langt strengere reaksjon. Da blir den vel stående på vandel også?
Vis hele sitatet...
Halloen, for en fin dag, håper du nyter den

Her finner du litt informasjon om vandel og politiattest:
https://www.ung.no/kriminalitet/1132...testen%29.html

Sånn oppsummert: Forenklet forelegg brukes i utgangspunktet i trafikken. Hvis du blir tatt med hasj eller for å vise fingeren, så er det ikke forenklet forelegg du får. Jeg er litt usikker på om forenklet forelegg kommer på rullebladet, jeg orka ikke å lese alt.
Vil nesten tippe at det blir loggført, men ikke fremkommer på en vanlig politiattest. Usikker på om det kommer på en uttømmende politiattest, men det får du lese om selv, eller noen andre svare på

Super dag videre!
Men var reaksjonen Knask fikk et forenklet forelegg? Alt du gjør mot snuten pleier å resultere i bot, selv det å bare være kranglete kan medføre bot, og da ikke som ikke forenklet forelegg. Og når Knask fikk 10 000 så virker prislappen å indikere at det er mer enn et forenklet forelegg. Kanskje jeg tenker feil her, jeg vet jo ikke så derfor jeg spør.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Men var reaksjonen Knask fikk et forenklet forelegg? Alt du gjør mot snuten pleier å resultere i bot, selv det å bare være kranglete kan medføre bot, og da ikke som ikke forenklet forelegg. Og når Knask fikk 10 000 så virker prislappen å indikere at det er mer enn et forenklet forelegg. Kanskje jeg tenker feil her, jeg vet jo ikke så derfor jeg spør.
Vis hele sitatet...
Vil påpeke at det ikke dreier seg om meg, for en gangs skyld.
Sist endret av Knask; 29. oktober 2018 kl. 13:53.
Oops beklager Knask, det gjaldt selvsagt Sjølvaste. Beklager det.
Banned
Cloor's Avatar
Trådstarter
Fikk snakke med vedkommende som vist nåkk viste fingen til politiet. Han mener på at han hadde handen oppe får å skygge for den kraftige solen samt politie ikke hadde noe bilder/bevis. Han er også en veldig god kjenning av politie.

Høres ut som en relativt kjapt henlagt sak.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Høres ut som en relativt kjapt henlagt sak.
Vis hele sitatet...
Uenig. Politiets ord vil veie svært tungt i forhold til hans ord.
Banned
Cloor's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stingray Vis innlegg
Uenig. Politiets ord vil veie svært tungt i forhold til hans ord.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig at han ikke blir frikjent da den eneste som kan si om han rakk fing eller ikke var en fersk nylig utdannet politimann?
Hold oss oppdatert på om saken blir henlagt eller ikke, nysgjerrig på hva utfallet blir i en ord mot ord sak mellom politi og borger.
Sitat av Cloor Vis innlegg
Tror du virkelig at han ikke blir frikjent da den eneste som kan si om han rakk fing eller ikke var en fersk nylig utdannet politimann?
Vis hele sitatet...
Vi får se da vettu Hold oss oppdatert
Banned
Cloor's Avatar
Trådstarter
Jeg holder dere oppdaterte.
Banned
Cloor's Avatar
Trådstarter
Idag fikk Ola Nordman brev i posten fra Navn Navnesen som er politiadvokat

Politimesteren i Sør-Vest har i medhold av straffeprossesloven § 70 besluttet å unnlate påtale mot : Ola Nordman

For overtredelse av:
Straffeloven (2005) § 156 annet ledd
Sist endret av Myoxocephalus; 1. november 2018 kl. 18:11. Grunn: Identifiserende informasjon
Personlig er jeg glad politiet gjorde det, å anmeldte personen som viste finger. Om alle skal komme unna med all smådritt politiet får slengt mot seg i tjeneste, så tror jeg ikke så mange hadde orket å være politi så lenge. Skal man tillate å vise finger og andre uhyggelige ting mot politiet, så blir veien kortere for at man skal godta andre ting. Husk at dette er personer som jobber med relativt lite betalt, for å passe på at meg og deg har det greit. Skal de ta imot all dritt fra folk og, fordi de gir ut bøter til folk som bryter loven?
Sitat av Grossie Vis innlegg
Personlig er jeg glad politiet gjorde det, å anmeldte personen som viste finger. Om alle skal komme unna med all smådritt politiet får slengt mot seg i tjeneste, så tror jeg ikke så mange hadde orket å være politi så lenge. Skal man tillate å vise finger og andre uhyggelige ting mot politiet, så blir veien kortere for at man skal godta andre ting. Husk at dette er personer som jobber med relativt lite betalt, for å passe på at meg og deg har det greit. Skal de ta imot all dritt fra folk og, fordi de gir ut bøter til folk som bryter loven?
Vis hele sitatet...
564.840kr i året er da vel ikke så dårlig det?
Ta med overtid så er man nærmere 600k.
Sist endret av WebsterNick; 1. november 2018 kl. 20:46.
Banned
Cloor's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grossie Vis innlegg
Personlig er jeg glad politiet gjorde det, å anmeldte personen som viste finger. Om alle skal komme unna med all smådritt politiet får slengt mot seg i tjeneste, så tror jeg ikke så mange hadde orket å være politi så lenge. Skal man tillate å vise finger og andre uhyggelige ting mot politiet, så blir veien kortere for at man skal godta andre ting. Husk at dette er personer som jobber med relativt lite betalt, for å passe på at meg og deg har det greit. Skal de ta imot all dritt fra folk og, fordi de gir ut bøter til folk som bryter loven?
Vis hele sitatet...
Politiet her jeg bor hvertfall passer ikke på deg! De passer veldig godt på seg selv å kunne gjøre mest faenskap.

Er ikke vits i kveluvere engang om det.