Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3561
Fikk lov til å legge siste verset på denne sinna låta, den er laget for sinna folk. Av sinne folk. Helt ærlig synes jeg ikke man burde stole på folk som ikke er sinte.. Se deg rundt, det finnes bokstavelig talt en uendelighet av ting å forarge seg over der ute. Så går du rundt og smiler? Nei, sett på denne låta og vær forbanna og lei deg sammen med oss andre.

https://open.spotify.com/album/3hoxa...eNqIyqUJ1Ab2Vd
R.i.p 23.04.2021
Fet låt!
Når man blir sint så mister man selvkontrollen og blir "gal". Man blir gal, på lik linje med de som er tvangsinnlagt, bare at det er midlertidlig, enn så lenge. Det er lett og bli sint. Å bli sint er for svake mennesker, med unntak. Det enkle er ofte det beste, det som er lett er sjeldent
Sitat av why_not Vis innlegg
Når man blir sint så mister man selvkontrollen og blir "gal". Man blir gal, på lik linje med de som er tvangsinnlagt, bare at det er midlertidlig, enn så lenge. Det er lett og bli sint. Å bli sint er for svake mennesker, med unntak. Det enkle er ofte det beste, det som er lett er sjeldent
Vis hele sitatet...
Hehehee, ja..

Sitat av Tarm Vis innlegg
Fet låt!
Vis hele sitatet...
Tusen takk, man!!
Sist endret av Kreger; 8. februar 2020 kl. 10:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kreger Vis innlegg
Hehehee, ja..
Vis hele sitatet...
Jeg har sluttet å feste og blitt en partypooper. Noooooooooooooo!!!!
Sitat av why_not Vis innlegg
Jeg har sluttet å feste og blitt en partypooper. Noooooooooooooo!!!!
Vis hele sitatet...
Neida, jeg er en party pooper sjøl as.. Sitter forbanna i bursdagshatt og skjeller ut gjestene!
Heftig good shit som vanlig!
Hei!
For meg fremsto det i hovedsak som ett behov for å vise frem hvor tøffe dere er enn ei låt om sinne.
Hvem er det dere er sinna på? Låta virker mer som forrakt mot noe eller noen, og dere bruker den for å heve dere over.
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Hei!
For meg fremsto det i hovedsak som ett behov for å vise frem hvor tøffe dere er enn ei låt om sinne.
Hvem er det dere er sinna på? Låta virker mer som forrakt mot noe eller noen, og dere bruker den for å heve dere over.
Vis hele sitatet...
Mulig det ikke er noen direkte link mellom deg og profilbildet ditt, men ellers er det vel akkurat
slik gubber med hatt og frakk opplever ungdommen
Jeg kan like den typen musikk. Faktisk hørt mye av den. Bare litt forundret over mye av det som produseres i dag. Høres litt, skal jeg si snålt ut? Hvor blir det av de litt gode rimene, dypere meningene, catchy refreng og finurlige metaforer som trollbinder en? For meg synes den å være borte i mye som ansees som top notch i dag. Blir bare ett samlebånd av setninger på en halvkjip beat. Jeg er ikke negativ, jeg er bare frustrert og nostalgisk.
Å tøffe seg er jo det mesteparten av hiphop stort sett handler om. Finnes unntak som j.cole osv. men det er boring (imo) å høre folk flexe med IQen sin og rante om politikk. Personlig foretrekker jeg aggressivt og ignorant shit. Tech n9ne, denzel curry, smokepurpp, zillakami & sosmula etc.
Sist endret av SkurtNilsen; 10. februar 2020 kl. 00:05.
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Jeg kan like den typen musikk. Faktisk hørt mye av den. Bare litt forundret over mye av det som produseres i dag. Høres litt, skal jeg si snålt ut? Hvor blir det av de litt gode rimene, dypere meningene, catchy refreng og finurlige metaforer som trollbinder en? For meg synes den å være borte i mye som ansees som top notch i dag. Blir bare ett samlebånd av setninger på en halvkjip beat.
Vis hele sitatet...
Enig med deg i det. Lages mye søppel i dag. Når jeg hører på rap er det stort sett med nesa vendt bakover mot 80/90 +2000-10
Capone-N-Noreaga (og N.O.R.E)
Reks
NAS
NWA
Cypress Hill
Public Enemy
for å nevne noe

Sitat av Investigathor Vis innlegg
Jeg er ikke negativ, jeg er bare frustrert og nostalgisk.
Vis hele sitatet...
..enig i det også
Og der er jeg enig med deg også, hip hop er ikke listepop - og takk hvilken Gud du vil for det. Men jeg savner litt nyanser, ikke bare slik som forteller at "jeg er sint og du er dritt". Litt mer rundt det å være sinna. Hvorfor er jeg sinna, hvordan er det å være det, hva gjør det med meg? Behøver ikke være politikk, men ett eller annet fornuftig eller budskap er ikke til å stikke under en stol for å lage en interessant låt.

Kartellen for eksempel. Litt aggressivt, noe ignorant, en del gangster, men catchy og noe underliggende de vil fortelle annet enn å undertrykke.
Får man hørt uten spotify-abbis?
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Får man hørt uten spotify-abbis?
Vis hele sitatet...
aner ikke, er ikke jeg som har gitt ut dette, verset mitt er fra ages ago, kom bare plutselig ut nå haha
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Jeg kan like den typen musikk. Faktisk hørt mye av den. Bare litt forundret over mye av det som produseres i dag. Høres litt, skal jeg si snålt ut? Hvor blir det av de litt gode rimene, dypere meningene, catchy refreng og finurlige metaforer som trollbinder en? For meg synes den å være borte i mye som ansees som top notch i dag. Blir bare ett samlebånd av setninger på en halvkjip beat. Jeg er ikke negativ, jeg er bare frustrert og nostalgisk.
Vis hele sitatet...
Ser poenget ditt, absolutt.. Det er mye av det samme om dagen, og tekstene har en tendens til å bli i overkant skrytete og matcho-aktig. Det jeg skriver er som regel av en litt mer personlig og, om jeg kan bruke det ordet, "poetisk" art. Når det er sagt så er jeg jo også veldig glad i sånn "slå deg i trynet" musikk, så for meg handler det mest om å skrive det man føler, og det som beaten og selve stemninga i låta dikterer. Her var det sinne og faenskap. Neste gang er det kanskje en kjærlighets-låt, hvem vet. Men uansett, takk for at du sjekka'n ut!
Liker rap, men dette blir som thor sier lit for snålt.. Siste værstet var best derimot, så den skal du ha Kreger!

Det har kommet en fyr som på veldig mange måter er en undergrund rapper selv om han har hatt et par kjente låter

Han rapper ikke om hvor mange damer han puler, eller hvor mye cash han har
Han rapper om sine problemer og hvordan leve med dem og det uten et eneste banneord. (ikke at det har stort å si men)

Sjekk ut NF

NF - Why
NF- The search
NF - When i grow up

Er mine personlige favoritter
Sist endret av MrMidget; 17. februar 2020 kl. 15:04.
og et klassisk videoklipp angående det å bli sinna og lei :
-
Network - Mad as Hell Scene
https://www.youtube.com/watch?v=WINDtlPXmmE
From the motion picture Network (1976)