Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1526
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har akkurat startet i LAR på usle 2 mg subutex. Dagen er helt jævlig og jeg skjønner at man kan bli dårlig av og ta heroin mens subben fortsatt er i kroppen. Stemmer dette? Evt hvor lenge må jeg vente? Til jeg blir sjuk?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har akkurat startet i LAR på usle 2 mg subutex. Dagen er helt jævlig og jeg skjønner at man kan bli dårlig av og ta heroin mens subben fortsatt er i kroppen. Stemmer dette? Evt hvor lenge må jeg vente? Til jeg blir sjuk?
Vis hele sitatet...
Nei du blir ikke dårlig, men du får ikke like god effekt av heroinen siden du har tatt subb.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er kun suboxone som inneholder naloxene, ikke subutex, så dårlig vil du ikke bli. Men subutex gjør at du ikke merker andre opiater, men muligens heroin er sterkt nok.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men gjør du det motsatt risikerer man å bli dårlig?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
nei, det er naloxone som gjør deg dårlig
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
nei, det er naloxone som gjør deg dårlig
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke naloxone som gjør deg dårlig. Buprenorfin binder sterkere til reseptorene enn naloxone.

Trådstarter; dersom du tar heroin etter at du har tatt subutex/suboxone vil du få mindre/ingen effekt av heroinen da buprenorfinet allerede er bundet til reseptorene og heroin ikke har stor nok affinitet for reseptorene til å erstatte buprenorfinet.

Tar du derimot subutex/suboxone etter at du har tatt heroin risikerer du å bli dårlig. Dette er fordi, igjen, buprenorfin binder seg sterkere til reseptorene enn heroin. Dette medfører at heroinet, som har høy virkningsgrad men lav affinitet, erstattes av buprenorfin som har lav virkningsgrad men høy affinitet.

Skal du få funk av andre opioider bør du vente til buprenorfinet er ute av kroppen.
Skal du bruke buprenorfin etter å ha brukt andre opioider bør du være på vei til å bli abstinent før du tar subutex/suboxone for å unngå å bli dårlig.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er 28 timer siden jeg tok 2mg sub. Kan jeg forvente noe effekt av heroin da?
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fikk grei funk. Snorter heroin bare. Jo lavere dose sub man er på jo fortere vil man vel få funk av andre ting kanskje?
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av stranger Vis innlegg
Nei det er ikke naloxone som gjør deg dårlig.
Vis hele sitatet...
Ok, jeg var alltid overbevist om at det var naoloxone som gjorde deg dårlig mtp. naloxone sine effekter og bruk ved overdose.

Så du vil altså kun bli dårlig hvis du allerede er hekta og opplever abstinenser uten din daglige dose?

En som ikke har opparbeidet avhengighet vil ikke risikere å bli dårlig?