Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 945
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har noen venner som har røyket av og til. Vært med et par ganger men kjenner aldri virkning. Jeg røyker ikke til vanlig og det er veldig sterkt. Mulig jeg ikke klarer å dra det ordentlig? Eller er noen av oss slik at vi ikke tar det opp? Noen ble sløve i blikket, noen følte at livet ble bedre. Jeg merka ingenting. Har prøvd både edru og i fylla. Ødelegger alkohol virkning?

Har en venn. Han har spist det og sier det er bedre enn å bli full. Virker lenge og ingen nedtur. Noen her med erfaring? Han er en jeg stoler på.
Selv måtte jeg prøve flere ganger før jeg ble "kjent" med rusen, følte ikke det virka på en måte.
Alkohol vil potensiere cannabisrusen å vice versa. Enig med han vennen din, adskillig bedre å spise edibles enn å drikke seg full dog pass på dosering så ikke opplevelsen ender kjipt, kan fort bli mange timer med hjertebank å angst å masse rare tanker på toppen av det hele som gjør at det blir en vond sirkel du ikke kommer løs fra før det har passert systemet.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Et par ganger kan være for lite. Prøv igjen. Alkohol gir mer effekt. Trekk det godt ned i lungene, helt ned, helt til lungene er fulle av luft. Før du begynner med edibles bør du prøve å røyke flere ganger. Jeg kjenner folk som brukte 10 ganger på å få effekt...
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Selv måtte jeg prøve flere ganger før jeg ble "kjent" med rusen, følte ikke det virka på en måte.
Alkohol vil potensiere cannabisrusen å vice versa. Enig med han vennen din, adskillig bedre å spise edibles enn å drikke seg full dog pass på dosering så ikke opplevelsen ender kjipt, kan fort bli mange timer med hjertebank å angst å masse rare tanker på toppen av det hele som gjør at det blir en vond sirkel du ikke kommer løs fra før det har passert systemet.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med passer systemet? At det kan klistre seg permanent i kroppen? Dumt spørsmål sikkert, men hvor lenge kan det spores etter 1 kveld/dag på dette liksom?
Hvordan ubehagelig opplevelse? Det er helst han jeg ville gjort det med hvis det er noen for han stoler jeg på. Han bruker det ikke jevnlig heller. Og hvor mye brownie anbefaler du evt? Smaker det godt som kaker eller er de bare for rusen?
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mekkem Vis innlegg
Et par ganger kan være for lite. Prøv igjen. Alkohol gir mer effekt. Trekk det godt ned i lungene, helt ned, helt til lungene er fulle av luft. Før du begynner med edibles bør du prøve å røyke flere ganger. Jeg kjenner folk som brukte 10 ganger på å få effekt...
Vis hele sitatet...
Ok, takk for info men jeg er ikke interessert i å menge meg med folk som bruker det. Heller ikke bruke det. Så hvis jeg etter 2-3 ganger ikke har fått effekt tar jeg til takke med at det ikke fungerer

Har vært vitne til enkelte det nesten gikk galt med også. Hadde ei venninne som aldri lot seg høre fra igjen. En felles venn sa det var mye røyking på henne. Neste gang var det denne vennen som ikke lot seg høre fra. Samme greia.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva mener du med passer systemet? At det kan klistre seg permanent i kroppen? Dumt spørsmål sikkert, men hvor lenge kan det spores etter 1 kveld/dag på dette liksom?
Hvordan ubehagelig opplevelse? Det er helst han jeg ville gjort det med hvis det er noen for han stoler jeg på. Han bruker det ikke jevnlig heller. Og hvor mye brownie anbefaler du evt? Smaker det godt som kaker eller er de bare for rusen?
Vis hele sitatet...
Passere systemet som at virkningen går ut, ikke noe som klistrer seg permanent til kroppen nei
Ubehagelige opplevelser på for mye thc inkluderer bl.a. noia, hjertebank stress å ett sterkt ønske om å bli seg selv igjen hehe.
Brownies smaker jo brownies Hvor mye du må spise avhenger hvor mye hasj/weed det er i røra/kaka

Å for all del ikke spis mere bare fordi du ikke kjenner noe spesielt de 2-3 første timene da det er slow onset
Sist endret av Eyeamare; 22. august 2020 kl. 19:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Passere systemet som at virkningen går ut, ikke noe som klistrer seg permanent til kroppen nei
Ubehagelige opplevelser på for mye thc inkluderer bl.a. noia, hjertebank stress å ett sterkt ønske om å bli seg selv igjen hehe.
Brownies smaker jo brownies Hvor mye du må spise avhenger hvor mye hasj/weed det er i røra/kaka

Å for all del ikke spis mere bare fordi du ikke kjenner noe spesielt de 2-3 første timene da det er slow onset
Vis hele sitatet...
Ok. Han lager de ikke fra bunnen. Nå driver han som sagt ikke med dette til vanlig, men han hadde for noen år siden kjøpt noen kaker som han hadde over tid. Disse varmes i ovnen. Jeg vet ikke om han evt vet hvor mye som er i ei kake.

Men det er bedre enn å røyke? Eller må man spise noen ganger før dette virker også?
hmm, altså selv ville jeg anbefalt å røyke seg stein første gang, da det er lettere å kontrollere å på langt nær like voldsomt å langvarig som edibles kan være, i tilegg blir dosering mye mye lettere av en joint kontra edibles.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
hmm, altså selv ville jeg anbefalt å røyke seg stein første gang, da det er lettere å kontrollere å på langt nær like voldsomt å langvarig som edibles kan være, i tilegg blir dosering mye mye lettere av en joint kontra edibles.
Vis hele sitatet...
Er ikke fristet altså. 1 bit av kaka, kan ikke gjøre særlig stor «skade».
Nei ingen skade i den forstand Er du forsiktig å spiser feks halve stykke å så venter du å ser det an etter noen timer så tror jeg det bare blir en trivelig aften, ha gjerne noe frukt eller søtt du kan spise på
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du burde ikke spise brownies om du ikke har oppnådd rus gjennom røyking enda. Hvor mye burde du spise? Ingenting. Hvor mye skal til for å få effekt av å spise? 0.2-0.5g.

Det er ikke det at du ikke KAN spise brownies, klart det. Ingen som sier at du må begynne å røyke hasj først på død og liv. Men tro meg det er veldig veldig lurt å vente til du har merket det av røyking først. Må lære å svømme før man hopper fra 10metern liksom.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du burde ikke spise brownies om du ikke har oppnådd rus gjennom røyking enda. Hvor mye burde du spise? Ingenting. Hvor mye skal til for å få effekt av å spise? 0.2-0.5g.

Det er ikke det at du ikke KAN spise brownies, klart det. Ingen som sier at du må begynne å røyke hasj først på død og liv. Men tro meg det er veldig veldig lurt å vente til du har merket det av røyking først. Må lære å svømme før man hopper fra 10metern liksom.
Vis hele sitatet...
Han kompisen min sier at røyking kan by på dårligere rus og større nedtur
Ja røyking gir mindre rus enn edibles, nedtur på cannabis har jeg aldri hørt om før.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han kompisen min sier at røyking kan by på dårligere rus og større nedtur
Vis hele sitatet...
Det gir ingen mening for meg. Jeg har hørt om langt flere som får badtrips på edibles, da det er så lett å overdosere. "Nedtur" avhenger av strain, ikke inntaksmetode.
Jeg blir bæsj av 1-2 trekk, brownies ser ut til å virke bedre for meg, altså at jeg ikke blir panser.
Er det noe holdt i det jeg sier? Litt erfaring, men ikke veldig mye..
Da jeg begynte, introduserte en kompis som er stoner meg til THC.
Han hadde røyka i 2-3 år jevnlig båte på joint, bong og bøtte.

Han ga meg en joint på deling første gangen (sikkert 0.2 brunt i den), ingen funk.
Han rullet en joint til meg og seg selv den andre gangen (sikkert 0.2 brunt i begge), ingen funk.
Han rullet en joint på deling til meg, en felles bekjent og seg selv den tredje gangen, og vi ble skakk alle tre. Husker jeg begynte å le ukontrollerbart av de dumme tingene de sa til å begynne med. Også begynte det å stikke i brystet (lungene) etterhvert som jeg lo, også fikk jeg noia. Så ble det fantastisk igjen, etter noiaen ga seg. Vi alle hadde felles musikksmak, noe som selvsagt er nærmest et "must".

Nå sitter jeg her over 10 år etterpå, og sier det at du skal virkelig ikke fucke med edibles. Du skal ha respekt for stoffet (særlig i begynnelsen), og edibles kan sende deg ut i dimensjoner du ikke hadde turt å drømme om, om du er fersking. Skikkelig bad-trip.
Røyk det heller noen ganger til, du.

Med vennlig hilsen, din framtidige deg