Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 793
mistet lader til min telefon, bruker nå en overgang fra android lader til sony erikson. men jeg har ett problem, den lader utrolig treigt.. tar ca 15 timer før fult batteri. skulle tatt en oppdatering for litt siden, kan det ha noe med saken å gjøre? vil det hjelpe å gjenoprette telefonen?
Ja gjennoprreting kan hjelpe. 15 timer er.. ikke normalt. Hva slags mobil har du da og hvor gammel er den?
Trådstarter
34 2
Sony experia xz1. den er ca 4måneder bare. Den ladet helt ordentlig med orginal laderen så skjønner ikke helt.
Det kan virke som den laderen du bruker nå ikke klarer å produsere nok strøm.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har altså ein relativt ny telefon, med USB-C, og bruker ein overgang frå micro-USB?

I så fall er det ikkje veldig sjokkerande om det går tregt. Eg tipper telefonen begrenser seg til 500mA lading. Stikk på Clas Ohlsson og kjøp ein USB-C kabel for å lade.

Reset vil ikkje hjelp; problemet ditt er at du bruker jalla kinaovergang. USB har begrensning på 500mA før det er framforhandla meir straum. Det er i mange tilfeller løyst med eit par resistorer på datapinnane, e.l., men og aktiv forhandling er brukt.

USB-C kan levere veldig stor effekt om utstyret i begge endar støtter det.
Sist endret av vidarlo; 17. juli 2018 kl. 18:18.
Trådstarter
34 2
det stemmer. Da får jeg dra å handle ny lader. takk for svar
Med appen aida64 ser du hva tlf lader med realtime, samme skjedde meg når jeg skulle bruke overgang på tlf med usb-c lader