Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1566
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det slik at man får mer rus på tom mage eller er det bare en myte?
Det er ikke en myte.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det er ikke en myte.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det slik? Jeg har hørt at å spise før man drikker og ikke blir like full da er en myte. Leste i en forskningsartikkel.
Gir jo mening at dop tar lengre tid å fordøye om man har spist 200-800g med mat
Vil tro dette avhenger veldig av hvilket rusmiddel det er snakk om. Får man raskere og kraftigere rus på tom mage så er det gjerne fordi absorpsjonen av stoffet skjer raskere enn om du hadde tatt det rett etter at du har spist.
Men raskere absorpsjon betyr gjerne også at rusen forblir mer kortvarig.
Sist endret av Who?; 21. juni 2018 kl. 19:55.
Man tar det opp fortere fordi det ikke er noe annet som også må fordøyes, men personlig liker jeg å spise skikkelig før jeg ruser meg, fordi selvom det tar lengre tid så er den generelle "Godfølelsen" sterkere om man er mett og fornøyd fremfor sulten. Når jeg er sulten nok får jeg en drittfølelse og mangler motivasjon og energi til å gjøre ting men på full mage blir jeg mer glad og gidder mer, og jo bedre man føler seg fra før blir det enda bedre når man er rusa. Så jeg foretrekker å spise før jeg tar piller, eller en sig, drikker meg full, tar speed, røyker hasj eller gjør noe annet
Sist endret av Bluesky_; 21. juni 2018 kl. 20:08. Grunn: skriveleif
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Man tar det opp fortere fordi det ikke er noe annet som også må fordøyes, men personlig liker jeg å spise skikkelig før jeg ruser meg, fordi selvom det tar lengre tid så er den generelle "Godfølelsen" sterkere om man er mett og fornøyd fremfor sulten. Når jeg er sulten nok får jeg en drittfølelse og mangler motivasjon og energi til å gjøre ting men på full mage blir jeg mer glad og gidder mer, og jo bedre man føler seg fra før blir det enda bedre når man er rusa. Så jeg foretrekker å spise før jeg tar piller, eller en sig, drikker meg full, tar speed, røyker hasj eller gjør noe annet
Vis hele sitatet...
Det er jo bare å spise når man kjenner det slår inn. Piller som feks stesolid og xanor mener jeg at er bortimot bortkastet på full mage dersom formålet er mest mulig rus.
Man får forsåvidt i seg like mye, og den totale absorpsjonen er den samme uansett, men dess fortere stoffer kommer inn i hjernen dess mer rus føler man. Hjernen har kortere tid til å motvirke effekten, pluss at plasmakonsentrasjon i blodet øker mye fortere på tom mage.

Man får en slags depoteffekt av å ta drugs på full mage, litt avhengig av hvilket stoff det er kanskje, så det har absolutt et bruksområde det også. Men det er ikke optimalt hvis målet er mest følelse av rus.
Sist endret av TrippyKing; 25. juni 2018 kl. 18:21.